Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Trollbarnet skrev 2013-05-31 13:44:54 följande:
    Har inte varit inne i tråden på ett tag då jag varit på en liten minisemester, kan man väll kalla det..

Har tyvärr tråkiga nyheter..
    hade ju som bekant bokad tid till VUL då jag haft upprepade MA, i Onsdags kväll började jag få ljusbruna flytningar och förstod direkt vad det rörde sig om. Var på min bokade tid på Torsdag kl 14 där man konstaterade MA i v 6-7 då den inte hade växt någonting sedan dess.. Precis som jag förstod, har känt det på mig. Så, upptäcktes alltså i v9 (runt den tiden jag fått reda på det varenda gång)

Eftersom det är mitt tredje MA på ett år (totalt 4) så fick vi nu beviljad utredning, så nu ska jag in och kolla hur det ligger till i livmodern på Tisdag och om allt kommit ut, annars kommer jag få cytotec så att allt kommer ut, sedan blir det alla möjliga olika provtagningar. Det känns skönt att vi äntligen får börja reda ut vad som är fel!

Självklart är vi ledsna och nedstämda, ont gör det också för den delen.. Men det är bara att stiga på hästen igen och försöka komma sig igenom, lätt är det inte men vafan..

Önskar er alla lycka till med era små!

Nej vad jobbigt. Hoppas det tar sig fort för er igen och att det blir mycke bättre nu med hjälpen ni får {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-31 14:50:02 följande:
    Allt kom ut redan innan vi hunnit till akuten så nu har jag inte ont längre. Hjärtat slog igår så det måste hänt något i natt,önskar att det hänt igår så jag slapp se en levande bebis först.
    Nej fy vad jobbigt. Hemskt ledsen :( kram på dig
  • sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-06-01 18:58:46 följande:
    Jag bara gråter. Jag mår så illa hela tiden. Tar mig inte ur sängen. Börjar jobba om 10 dagar och jag får sån panik.. Det kommer aldrig gå.. Jag kräks inte men mår så illa hela tiden att jag går under. Det är inte ens kul att vara gravid längre. Blir bara hänvisad till vc som inte gör nått. Min stackars pojke på 3.5 år har en värdelös mamma.... Hur ska jag ta mig igenom?
    Har du fått lergigan? De kan du få av gyn annars. Klarar du inte att jobba så kan du kanske få sjukskrivning? Jag var så dålig och kunde inte röra mig eller prata, fick lergigan och bvitamin och vart mycke bättre.{#emotions_dlg.flower} Tar min första tablett med kex innan jag ens kliver upp. Ibland somnar jag tillochmed om innan jag kliver upp.
    Har också seaband som jag har på mig när de är som värst. Men de ska man ta av när man är ok och kontrollera att de jämt sitter på rätt punkt. Hoppas du får må lite bättre snart
  • sunnydays

Åh va fina bilder. Önskar jag hade haft bild från mitt ul. Vill så gärna se den lilla igen.
    Så vill jag att tiden ska gå fort nu

• sunnydays
    Flikkan skrev 2013-06-01 22:08:10 följande:
    Skönt att höra!
    Någon som handlat mamma kläder?

Jag måste köpa sommarkläder då alla mina sommarkläder försvann i flytten väldigt märkligt :( då dom var blandade med alla andra klädet vet jag ej hur detta gått till!

Magen är väldigt stor, har fått frågor idag på jobbet då jag hade leggings och en tunika som satt åt lite och magen går inte att undgå!

Nu funderar jag på hur jag ska göra, köpa vanliga kläder men beställa ett belly band sånt där man sätter vid knappen!

Det är jätte svårt, har en outlet hos oss med provkollektioner alla bebis och barn kläde kostar 29kr styck.
    Sedan brukar alla jeAns kosta 50kr styck.
    Då ska jag shoppa 4 par mammabyxor :)

Men tänker på shorts. Sedan kommer jag helt klart köpa tunikor.
    Har hittat jätte fina tröjor och byxor till gravida på Nelly!

Någon som kan rekommendera några bra sidor som är billiga! Gärna ovanliga sidor! :)
    Sedan ovanliga sidor med bebis tillbehör kanske från Kina! Det finns så mycke smart!
    Jag har en sida med gratis frakt dom har allt mellan himmel och jord. Frisörsaker, bebis, kläder, hushåll.
    Lyxigt med en outlet nära :)
    Jag har inte shoppat något, eller 2 toppar/bhar som är mer stretchiga så det finns växautrymme och inga byglar ellr spännen eller nåt som sitter åt i ryggen.
    Länka gärna sidan :)
  • sunnydays
    Ninie skrev 2013-06-02 09:42:14 följande:
    Hej! Ny här! Plussade den 15/5, är i vecka 7 (6+5) :) Första graviditet!

Förstår ingenting, känns overkligt. Min mens har alltid varit märklig och jag jar inte förstått min ÄL. Gick igenom undersökningar på kvinnokliniken och dom konstaterade att jag antagligen hade pco. Men i samma veva sa gynläkaren att "du har pågående ägglossning nu" så det var bara hem och mysa och se där .. första försöket :) Mått illa till&från, sover hela tiden och har ökat en storlek i BH .. men är ständigt orolig och ska inte på inskrivning förrän 27/6 :(
    Grattis! vilken tur du hade där då :)
  • sunnydays

Jag är liten sugen på en angelsound. Men vill läsa på lite om de först så de inte är skadligt för barnet någon gång ibland. Skönt att kunna lyssna på hjärtslagen ibland innan man börjar känna sparkarna

• sunnydays

Nu känner jag ingenting. Känner mig prec som ogravid. Inte ens tagit lergigan sen innan jag gick upp imorse. Kände inte igår heller. Annars har jag känt av fast jag ätit tabletter.

• sunnydays

Ni som varit på inskrivning, vad händer då?
    Gör man gyn eller bara prover och prat? Behöver man hålla sig innan om man ska göra kissprov?

Svar på tråden BF januari 2014