Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Tack för svaren tjejer :)
    Ska på inskriv imorrn, då finns det på papper att vi ska få en liten bebis också :)
    Bir lite orolig att jag inte mått nå illaidag och inte ens behövs ta tabletter (mått grymt illa innan), eller känt något alls. Men ska försöka att inte oroa upp mig, Sov iaf 2 timmar på dagen fast jag kände mig jätte pigg fram tills 2.

• sunnydays
    Potatis skrev 2013-06-02 18:41:33 följande:
    Hatar detta illamående som jag har heeeeeela dagen! Det enda som lindrar är glass. Jag känner mig dunderbakis varje dag.... Vet ngn om lergigan eller liknande hjälper mot just illamående?
    lergigan är för just illamående. Jag fick de och bvitamin utskrivet. Hoppas du får må bättre snart
  • sunnydays
    Fjällan skrev 2013-06-02 21:41:17 följande:
    Vet inte om jag ska skämmas eller njuta! Tog en tur till macken, skulle köpa öl till gubben.
    Kom hem med en påse salta skallar ( favorit just nu) en GB sandwich, en påse ostbågar, en påse chips och Loka vattenmelon :0
    Jag röstar på njuta :)
  • sunnydays
    Snölyktan skrev 2013-06-02 22:24:39 följande:

Gud va gott! Blev läskigt sugen på salta skallar nu..;)
    Nej, nu vart jag också det. Tur att affären är stängd :)
  • sunnydays

Är det någon mer som har svårt att borsta tänderna? håller alltid på kräkas när jag är på tänderna längst in.
    Kommer ju inte ha några tänder kvar om det ska fortsätta såhär.

Nu ska jag snart gå till min inskrivning. Lite spännande att faktiskist få det på papper. Hoppas jag hinner må bättre innan kl 10 så jag kommer iväg. Får gå med platspåsar i handväskan.
    Så fräsh man känner sigObestämd

• sunnydays

Nu har jag vart på inskrivning, nu känns det verkligen påriktigt :)
    Fick tid om en vecka för provtagning, hon tyckte jag skulle ha passerat v 9 innan proverna. Så fick jag läkartid efter v 12 för att min familj lätt föder alldeles för tidigt så de känns bra. Så sjukt lycklig över mitt lilla embryo :)

• sunnydays
    majpan skrev 2013-06-03 12:20:44 följande:
    Idag mår jag nästan som vanligt trotts att jag jobbat hela natten. Dock sovande jour, men varje gång jag var tvungen att gå upp och jobba lite vart jag illamående och kände mig helt borta. Det kommer nog bli väldigt tungt det här med att jobba nätter. Någon som vet om man kan bli sjukskriven eller få havandeskapspenning på en del av sin arbetstid, tex nätter? 
    Prata med din bm om hur du ska gå till väga. När jag var hos akutgyn för att få tabl mot illamåendet så frågade hon mig om sjukskrivning. Men som jag jobbar så behövde jag inte de då
  • sunnydays
    winterlong skrev 2013-06-03 12:28:30 följande:
    Någon här som varit på inskrivning och haft ett barn med sig? Ska på inskrivning på fredag och måste ha sonen med eftersom det är jag som är föräldraledig med honom, men började fundera nu på om det är ok eller om de brukar vilja att man kommer utan barn så man ska fixa barnvakt?
    Jag har inget barn, men var på min inskrivning idag. Kan du ha med något som barnet kan fixa med så ska det nog inte vara någon fara. Man pratar ju mest, tar kanske lite prover. Du kan ju ringa och fråga om det är ok om du är osäker?
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-03 14:02:59 följande:
    Laddar just nu för att springa blodomloppet ikväll :)
    åh, hejja dig :)
    du får skriva hur de gick sen :)
  • sunnydays

Härligt Linis8, visst är det en underbar känsla att se sin lilla :)
    Jag var på inskrivningen idag. hon sa att det är jätteliten risk, men att jag får fundera tills jag ska dit och ta prover om 1 v om jag vill kub

Svar på tråden BF januari 2014