• c4trin

BF januari 2014

Jag berättade för chefen i vecka 9 tror jag, sen har vissa utvalda arbetskompisar fått veta vecka 12 och de andra nu denna veckan o framåt efterhand som det kommer upp :)

• c4trin

Jag ska till BM nästa vecka o lyssna. Hon sa att de inte e säkert att hon kan hitta dock. Jag vet via UL att bebis sitter högt upp i livmodern så jag hoppas att de innebär att det blir lättare att hitta hjärtljudet :)

• c4trin

Jag fick en burk ACO på inskrivningen o då hade jag precis köpt nya själv. Då sa BM att de går ju ändå åt alla så jag antog att jag skulle ta dem hela tiden (vilket jag redan tänkt sedan innan också). Bebisen behöver väl vitaminer hela tiden, det kanske e extra viktigt fram till vecka 12?

• c4trin

De med namn kan vara svårt, vi e också överens om pojknamn men inte flicknamn... Men än e inte den diskussionen över, hoppas jag får som jag vill med någon av flicknamnen :D

• c4trin

Siiran skrev 2013-07-21 09:40:37 följande:
    Någon mer som har så intensiva drömmar att man är helt slut i huvudet när man vaknar? Brukar glömma vad jag har drömt, men nu kommer jag ihåg allt lätt. Lite häftigt ändå. Synd att det oftast är mardrömmar bara

JAg drömmer mycket, mardrömmar till och från. Sover dåligt 2-3 nätter i veckan och vaknar helt slut på morgonen. Hormonerna påverkar en på konstiga sätt ibland ;)
    Josefine02 skrev 2013-07-20 23:23:03 följande:
    Jag och min sambo är inte överens överhuvudtaget om namn till bebis! Plus att det står stilla. Så svårt! Vad har ni för namn som ni tycker om? :)
    Jag gillar Lilly och Linnea på flicka. Mannen gillar Linnea också, hans förslag till och med. På pojke har vi sagt Nox men om det blir en flicka efter Nox blir det nog Lexie för att det ska matcha lite bättre (och jag älskar namnet Lexie) :D
    Om det blir en pojke efter Lilly/Linnea vet jag inte vad vi ska välja för namn men det får man ta nästa graviditet isåfall :D
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-07-22 12:15:36 följande:
    Igår kväll levde loppan rövare imagen! Har känt av de i nån vecka nu men mer diffust, men igår va de ingen tvekan om att de va bebisen! Början kändes de som de kittlades nere vid kisseblåsan typ! Sen övergick de till mer små snärtar å bubblor som "gick sönder"! Men igår va de tydliga små buffar! Så mysigt!Gick in i v15 igår å de e andra barnet! :) Fler som oxå börjat känna?

Svaret blir kanske, har känt något men e fortfarande inte säker på om de e bebis eller muskelryckningar. Längtar tills det känns med all säkerhet
  • c4trin
    popcornplaya skrev 2013-07-22 12:33:07 följande:
    Om sonen får bestämma så ska bebisen heta darth maul (från star wars).

Han lär bli ensam i klassen om det ;)
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-07-22 17:09:20 följande:
    Va mys! Hoppas de blir tydligt för dig med lika snabbt! Första barnet för dig va?:)

Ja de e första så de kan ta ett tag, vecka 16 på torsdag
  • c4trin

Jag e i vecka 16 imorgon o har gått upp ett halvt kilo ännu, 0,5-2,5 kg e normalt i denna veckan har jag läst. De e klart olika från graviditet till graviditet. Tid för RUL fick vi redan på inskrivningen faktiskt, 4 veckor kvar igår! :) Var dock o lyssnade på hjärtat hos BM idag, vilken underbar upplevelse!! Älskade lilla bebis ♥ Personligen trivs jag med att vara gravid, men försök att prata med någon om det om du känner dig olycklig! Det finns människor som kan detta och du är säkerligen inte ensam om det.

Svar på tråden BF januari 2014