Ulrika 260 skrev 2013-06-23 08:20:33 följande:
Hej, någon som haft lite blödningar under de första 12 veckorna? Utan att de resulterat i mfl el ma. Antingen vid denna graviditeten el tidigare. Gick in i vecka 12 i fredags o var så glad för det. Så igår började jag blöda lite, även lite under natten. Är så orolig. Vet att det är vanligt, men även många som får mfl el ma.
Jag hade blödning i vecka 7 och på ul såg vi ett litet hjärta och en bebis som såg ut precis som den skulle. Små små blödningar några dagar som sedan slutade. Har inte kommit tillbaka ännu iaf. Saker som sex, motion och lyfta tunga saker kan ge ofarliga blödningar eftersom slemhinnorna och livmodertappen är så lättblödande. Så om det inte blir värre kan du nog slappna av! Lättare sagt än gjort jag vet.
Flikkan skrev 2013-06-22 22:36:18 följande:
Hej på er!
Nu är jag glad, ska få åka på ullared om 1 månad, då jag tyckte att vi kunde åka på Liseberg som jag aldrig gjort.
Men fråga, jag kommer vara i vecka 15-16
Får jag åka vad som helst då? Beroende på hur stor magen är kanske?
BM sa att man inte ska äka saker med centrufugkraft eftersom det kan påverka blodflödet i navelsträngen under åkturen. Också saker som trycker på magen eller som kan stanna tvärt och ge stöt på magen bör undvikas. Men de e ju alltid roligt att bara umgås och så på nöjesfält! Jag och mina vänner skulkle också till Liseberg, men de visade sig att de stänger när min semester börjar så de får bli Bakken istället för min del =)