• c4trin

BF januari 2014

Angående att gå ner i vikt har jag också gått ner lite, tror det beror på att jag äter oftare och små portioner/mellanmål. Sköter maten mycket böttre nu 'n i vanliga fall och äter mycket mindre socker/skitmat :P

Jag tror inte de e farligt om de e så lite man går ner o allt verkat bra, bebisen tar ju den näring den behöver säger man! =)  

• c4trin
    Tokfrans skrev 2013-06-21 10:54:15 följande:
    nån mer än jag som mår illa varje morgon men när man ska spy så kommer inget upp?
    vart så länge nu.

Gick in i v.9 idag :D

Glad midsommar till er alla Solig Hoppas på massa åska idag, som dom varnat med (Älskar åska) 

Mår illa, fast jag har de värst på kvällen... De känns inte som om jag SKA kräka men de känns som om de sitter i halsen och KAN komma när som, har haft tur då jag klarat mig tills nu iaf. E i vecka 10 nu o de börjar kännas lite bättre.. Förra veckan var värst för mig! Kom hem från jobb, tryckte i mig liite mat (lättare sagt äbn gjort) och sen gick jag o lade mig. Men nu ska de väl snart vända sägs de så de hoppas jag på =)
  • c4trin
    Tokfrans skrev 2013-06-21 15:08:57 följande:
    ja exakt samma för mig, och extrem hunger så de gör ont när man vaknar.. va i helvete liksom xD

Men har hört att illamående är ett bra tecken eller va de dåligt? o.O 

Som jag förstått det är det en gammal skyddsmekanism för at hjälpa gravida att inte äta saker som är faliga för barnet. Mögel, ruttna saker osv reagerar jag aldrig på i vanliga fall men nu e de nära att jag spyr rakt ut när den stanken kommer!
  • c4trin
    Fjällan skrev 2013-06-21 15:06:31 följande:
    Trevlig midsommar mina gravida vänner :)

Det samma :D
  • c4trin

Jag frågade min barnmorska om just det med fisken. Hon sa att de inte hade några restriktioner att säga till gravida att äta fisk, alltså var det inte jättevitkigt. Hon sa att de hade restriktioner på allt som var livsviktigt. Hon sa att jag kunde köpa kapslar med omega 3 om jag ville och ta då och då. Kommer göra de nästa gång jag kommer till ett apotek, det kan ju inte skada att få i sig vad man ska =)

Hon sa att de inte ens finns i de vitaminer som de hade, de ska innehålla allt man behöver och lite till =)

• c4trin

Ulrika 260 skrev 2013-06-23 08:20:33 följande:
    Hej, någon som haft lite blödningar under de första 12 veckorna? Utan att de resulterat i mfl el ma. Antingen vid denna graviditeten el tidigare. Gick in i vecka 12 i fredags o var så glad för det. Så igår började jag blöda lite, även lite under natten. Är så orolig. Vet att det är vanligt, men även många som får mfl el ma.
    Jag hade blödning i vecka 7 och på ul såg vi ett litet hjärta och en bebis som såg ut precis som den skulle. Små små blödningar några dagar som sedan slutade. Har inte kommit tillbaka ännu iaf. Saker som sex, motion och lyfta tunga saker kan ge ofarliga blödningar eftersom slemhinnorna och livmodertappen är så lättblödande. Så om det inte blir värre kan du nog slappna av! Lättare sagt än gjort jag vet.
    Flikkan skrev 2013-06-22 22:36:18 följande:
    Hej på er!
    Nu är jag glad, ska få åka på ullared om 1 månad, då jag tyckte att vi kunde åka på Liseberg som jag aldrig gjort.

Men fråga, jag kommer vara i vecka 15-16
    Får jag åka vad som helst då? Beroende på hur stor magen är kanske?
    BM sa att man inte ska äka saker med centrufugkraft eftersom det kan påverka blodflödet i navelsträngen under åkturen. Också saker som trycker på magen eller som kan stanna tvärt och ge stöt på magen bör undvikas. Men de e ju alltid roligt att bara umgås och så på nöjesfält! Jag och mina vänner skulkle också till Liseberg, men de visade sig att de stänger när min semester börjar så de får bli Bakken istället för min del =)

• c4trin

Jag e i vecka 10. Mår illa, är trött och känner mig allmänt seg. Gravidhjärnan har satt in ordentligt kan jag berätta ;)

Tröttheten har blivit liiite bättre men illamåendet har sina dåliga dagar fortfarande. Börjar närma mig när jag fick MA förra gången så jag blir mer o mer nervös nu... Men jag mår mycket sämre denna gången så jag håller tummar och tår för att denna bebis ska stanna kvar <3  

• c4trin

Hur mycket kostar privata UL på de olika ställena? Här i Skåne går de på 1000 kr, vilket jag tycker e mycket pengar!!

• c4trin

Ja Mammamia Malmö har jag vat inne på, en tusenlapp där också. Synd de har olika priser, vill så gärna se att liten lever o mår bra men de e mycket pengar. Får fundera vidare!

Vad underbart med tvillingar!! Grattis!!

• c4trin

Jag kan inte gå via landstinget. Det enda alternativet att se innan RUL e privat

Svar på tråden BF januari 2014