• c4trin

Vid svamp ska du använda Canesten och inte Pevaryl när du e gravid. Jag har precis lyckats bli av med en omgång själv o lider ned dig, de e förjävligt :(

• c4trin

Okej de står att man inte ska använda Pevaryl i bipackssedeln om man inte bedömer att problemen bedöms överskrida problemen. Men de e okej i trimester 1. Canesten kan man använda hela tiden :) Ville bara tipsa alla att tänka på de Men gyn vet nog vad de gör de e jag säker på :)

• c4trin

Ja ultraljud var en fantastisk upplevelse, gjorde ett tidigt vid 12+5. Bebis var stilla några sekunder och sedan började liten vifta och till och med flytta sig ur bild. Längtar så tills RUL om 3,5 vecka ♡

• c4trin
    Flikkan skrev 2013-07-26 22:21:22 följande:
    Jag har alltid haft rand under naveln och aldrig varit gravid.
    Men nu är den starkare och börjat fått ovanför naveln också :)

Om dom inte kan se könet på bebben på RUL 23/8 för att h*n kniper med benen eller liknande får man en ny tid då?

Och betalar man för RUL? Vanlig avgift 250kr?

Du får ingen ny tid om de inte ser könet, då får du köpa ett privat i efterhand isåfall. Jag tror inte de kostar något på RUL, bara om du vill köpa bilder (kostar 40 kr/st i Hbg då)
  • c4trin

Vi har också tankarna att bebisen får komma när den vill, vi hoppas bara vi kommer över 12-slaget på nyår så bebis blir först med allt och inte sist! Men i slutändan e de ingenting vi kan bestämma tyvärr, hade varit skönt att själv kunna välja dag o allt ;)

• c4trin

Jag tänker på att de e nästan ett helt år yngre än många födda samma år när de börjar skolan, jag e född sent på året och har haft svårt i skolan i början, efter man blivit typ 15 spelar det ingen roll. Men blir de december så blir det :)

• c4trin

Jag har KANSKE känt n¨got litet någon gång, men e inte alls säker på att de e bebisen (vecka 16). Men jag tänker att om det blir starkare och mer ofta e de bebisen, annars kommer det nog ganska snart. Längtar dock efter det väldigt mycket!

Svar på tråden BF januari 2014