• c4trin

BF januari 2014

Vi ska ta reda på könet den sekunden vi kan! Både av nyfikenhet men också för att underlätta när man ska handla osv. Så spännande så! :)

• c4trin

Vi har berättat för hans föräldrar och bröder, även mina 2 bästa kompisar vet. De visste alla om vårt MA i december så de väntade på denna bebis :) Jag har berättat för chefen o 2 närmsta kollegorna. Han har också berättat på jobb, för sina kompisar där o så. Denna gången hoppas vi att det ska gå vägen!

Jag har en känsla av vad jag tror det e. E dock inte säker nog att berätta för någon annan än mannen ännu... Drömde dock att jag höll vår lilla bebis i en vit filt höromnatten, vaknade så lycklig.

Vi har bestämt oss för att boka in ett privat ul i nästa vecka (om de finns) för då e jag i vecka 12. Det e dyrt som poker hör nere men jag e så orolig pga MA jag hade så de e svårt att sova ens nu. Jag e över den tiden jag fick det och allt ser bra ut ännu men det ska blir skönt att stilla oron. Dessutom vore det trevligt att se liten röra sig lite

• c4trin

Jag har haft Omeprazol tidigare och gett mig lindring :D Vet dock inte hur den e att ta vid graviditet.. Kan du inte fråga på Apoteket vilken de rekomenderar?

• c4trin

Jag har samma problem som ni nämner vad gäller att tömma blåsan. Vissa dagar känner jag mig kissenödig non stop... Ganska irriterande men jag antar att det beror på att livmodern växer och trycker på blåsan, vilket man inte e van vid. Har funderat på att kolla upp de för säkerhets skull om de fortsätter.

• c4trin

Fick tid för ul på tisdag! Ska bli skönt att kunna slappna av om allt ser bra ut. E i vecka 11+5 då så e de bra då så e de bra. Åh vad jag e nervös o längtar på samma gång!

• c4trin
    Tokfrans skrev 2013-07-03 15:29:57 följande:
    upptäckte brunblodig färg i trosan. Har inte ont ( än så länge)
    Bör jag vara orolig? Obestämd

Jag har hört att bruna flytningar är inte farliga alls, de e gammalt blod. Om man får färskröda flytningar (och inte bara en gång) så bör man kontakta gyn/BM.
  • c4trin
    LinaThulin skrev 2013-07-04 11:33:03 följande:
    Någon mer som har sammandragningar ? Börjar bli lite orolig. Känns inte alls bra, känner inte igen att jag kännt av det så här tidigt från tidigare graviditeter :/
    Jag hade för några veckor sedan när jag var superstressad.. Det gick dock över så fort jag slappnade av. Har inte haft på några veckor nu... Du kanske ska ringa till din barnmorska och fråga om råd? Tror att det är ganska vanligt men e inte säker.
  • c4trin

Jag hade väldigt ont på höger sida av magen när jag var i vecka 7 faktiskt. Var inne på KK och de hittade en förtjockning av magväggen som trycker på min äggstock nu när livmodern växer och allt ändrar form. De sa att om jag fick feber så skulle jag in och undersöka så det inte var blindtarmen men det har jag inte fått.. Man brukar ha sånna små abnormiteter tydligen och de är totalt ofarliga. Om du har jätteont hade jag nog ringt KK och frågat iaf (kände mig inte lugn förrän jag sett det lilla hjätat slå på vul den gången).

• c4trin

Då blir det en spännande omställning för dig. Du har tid att vänja dig, hoppas allt känns bra! :D

• c4trin

Jag fick papper på att järnet var lågt och att jag ska börja med tabletter för de i vecka 20. Jag antar att allt annat såg bra ut, annars hade de ju hört av sig. :)

Svar på tråden BF januari 2014