Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

syskonlängtan14 skrev 2013-06-03 19:56:54 följande:
    Jag hade så med sonen och har så även nu. Det är hemskt men jag reagerar mer på slemmet i munnen. Tillhörande  är att jag jobbar som tandsköterska så kan säga att de är ångest varje gång jag ska borsta och inte klarar de utan står och hulkar och spottar hulkar och spottar! 
    Hemskt är det! Du har inte kommit på någon som gör de lättare? Känns som att jag måste sluta tidigare än jag vill. Kan inte ta munskölj heller nu. Känns som jag inte kommer ha några tänder kvar om det ska fortsätta
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-03 21:52:51 följande:

Nu har vi sprungit. Ja jag är ju inte i samma form som förra året då jag körde midnattsloppet 1 mil. Vi lyckades iaf under 30 min som våran startgrupp var för. Vi fick tiden 28.42 och är nöjd iaf för att vara i v.9 och det var väldigt varmt. Nästan lite för varmt men kändes bra efteråt :)
    strongt jobbat!
  • sunnydays

Frökenolson Nej vad tråkigt, hoppas det tar sig fort igen och att lilla stannar kvar hela vägen

• sunnydays
    JohannaOo skrev 2013-06-04 11:54:00 följande:
    Varit lite blod i trosan några dagar och har haft som molvärk. Då vi senaste året haft två missfall är jag extremt nojjig så vi åkte till gynakuten. Fick se ett pickande hjärta och ett par väldigt livligt sparkande fötter som låg och trampade vatten. SÅ SÖTA! 

Blödningen var från mina slemhinnor som var lite uppretade. Så skönt att höra, Känns äntligen som att det är vår tur att få bebis nu. Vecka 9+3
    Vad skönt att veta att det var slemhinnorna och lilla mår bra och sparkar :)
    Underbart det måste ha varit att se den röra sig :)
  • sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-06-04 09:43:34 följande:
    Välkomnar v.10 idag. Åh vad det segar sig!
    Då blir det ett litet foster nu då :) går in i v 10 imorn
    Burberry skrev 2013-06-04 12:04:40 följande:
    Tack ni som hållit tummarna! Allt såg bra ut på vul Storleken motsvarade veckorna, hjärtat slog fint, ingen blödning syntes i livmodern. Fick dock order att komma in igen ifall börjar blöda på nytt.

Därtill ville de jag skulle skriva in mig på mödrarådgivning redan nu, första besöket blir onsdag nästa vecka.

Så lättad att det finns ett hjärta som slår där inne!
    Härligt att höra!

• sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-06-04 12:17:13 följande:
    kan knappt äta eller dricka, första gången jag känner av illamåendet på redigt allvar..jisses.
    Inte spytt än iaf Tungan ute
    Know the feeling. Försök hitta något du kan äta endå och småät mycke.
    Blir det så du börjar spy så är ett mindre fräsht tips att äta sånt som är lättare att få upp.
  • sunnydays
    Potatis skrev 2013-06-04 12:28:09 följande:
    Allt jag äter kommer upp igen. Så less detta illamående! Har fått amosyt utskrivet, verkar fungera men jag blir lite snurrig av den.
    Jag är ju så hungrig! Hoppas att detta släpper snart... V6+3
    Har du testat fått lergigan comp och bvitamin? Funkar ganska bra för mig, innan kunde jag inte röra mig eller prata utan att kräkas.
    Försök att äta ofta, typ varje timme.
    Har sea band också som jag sätter på mig när jag känner mig värre. Men man måste kolla så de sitter på rätt punkt lite då och då, så tar man av sig när man känner sig bättre.
  • sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-06-04 12:53:50 följande:
    Jag går också in i vecka 10 imorrn :) 
    Vad roligt, då är vi lika långt gångna precis då :)
  • sunnydays

Håller förövrigt med johannaoo om seabanden, bra komplettering till tabletterna. Bara man kollar så de sitter på rätt punkt och inte på ådrorna och tar av de när man känner sig bättre

• sunnydays
    Potatis skrev 2013-06-04 16:05:41 följande:
    "Sunnydays": jag har inte provat lergigan än, ska träffa läkaren imorgon och hoppas på dom istället. Seaband fungerar inte på mig... Än så länge iaf.
    Tack för tipsen! :)
    seaband fungerar inte på mig sj heller, har de tillsammans med lergiganen.
    Hoppas du får något som funkar för dig
Svar på tråden BF januari 2014