Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

oh baby: om jag var du skulle jag inte träffa just den läkaren igen. Man behöver ingen neggoläkare.
    När jag var hos bm så sa hon att det är väldigt liten risk för mig, men att jag ska hem och diskutera med min sambo och bara säga till på månda om jag vill göra kub. Det finns ju många som behöver flera ul.

• sunnydays
    Aadomeniqe skrev 2013-06-04 16:54:00 följande:
    Buhuuuu :(((( middagstips brudar? :D
    Men nej, varför buhu?
    Potatisgratäng me nåt och tomat och mozarellasallad. Gud vad gott det är.
    Eller nåt grillat.
    Här blir det bara stuvade makaroner och sojafalukorv
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-04 17:31:03 följande:
    Köttfärslimpa, potatis, gräddsås och kokta grönsaker? Det åt vi. Kul med middagstips hur många mål per dag äter ni?
    frukost, lunch och middag. så blir det lite mellisar nu när jag är gravid. Dör nästan utan mat i mig känns de som ;)
  • sunnydays
    30maj skrev 2013-06-04 18:01:24 följande:
    Åhåå tjejer idag har ja bara kunnat gå upp ur sägen enstaka gånger typ 30 min.. Inatt vaknade ja hela tiden av illamående och försökte tom spy så ja slapp de.. Men icke! Min sambo får va hemma för att ta hand om mig och sonen som varit sjuk, hur ska ja klara vardagen om han inte är hemma ?! Dessutom måste han jobba för de är varsel på gång... Fan ja är så ledsen just nu. Måste man åka till bm för att få hjälp utskrivet eller funkar de över telefon??
    Jag fick åka till akutgyn och få tabletter utskrivet. Då fick jag som bonus se den lilla :)
    Ring din bm och fråga. Hoppas du får må bättre snart
  • sunnydays
    30maj skrev 2013-06-04 18:13:39 följande:
    Tack sunnydays. Jaa fortsätter detta så ringer ja imorn! Akutgyn? Finns de på varje gyn? Inte nog med allt elände så ska vi åks utomlands nästa fredag, då kan ja ju inte må såhär ju:(
    Jag åkte in till sös, kolla sjukhuset där du bor. Fick ringa akuten först, så kopplar de till gynakuten och kollar om man får komma in. Men ringde min bm först, hon som tyckte jag skulle åka dit och få tabletter.
    Jag fick lergigan och bvitamin, innan kunde jag inte lämna sängen och fick ha hink brevid mig hela tiden. Kunde knappt prata eller röra mig utan att kräkas.
    Vart ska du åka nånstans?
  • sunnydays
    30maj skrev 2013-06-04 18:39:31 följande:
    Sett några andra fått nån annan medicin är lergigan, vad är skillnaden? Hur mår du idag, som vanligt eller fortfarande illa? Själv är ja i vecka 8, trodde inte detta skulle komma nu men de gjorde de.. Får ju inte i mig nån mat liksom:P
    Vi ska till Spanien med hela min familj som inte vet nåt än men vi får berätta innan i nästa vecka:P
    Åh vad härligt. Min sambo är i spanien och jobbar i några veckor så jag ska nog åka dit och hälsa på sen. Skulle åkt i slutet av den här månaden, men har en läkartid då så åker isf i början på juli. Då hinner jag passera v12 innan också.
  • sunnydays
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:04:24 följande:
    Ingen annan som haft problem med detta? Nu hemma från jobbet och känner mig jättedeppig :( Kanske alla hormonerna med men har känns som jag haft gråten i halsen hela dagen för detta och varit orolig. Ska på VUL nästa fredag om drygt en vecka då jag nästan är i vecka 8 men har funderat på att beställa tid innan.
    Jag har inte varit med om det, men det finns massa anledningar man kan blöda lite när man är gravid som inte behöver vara mf. Vanligt att blodkärlen spricker. Har du ont?
  • sunnydays
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:19:55 följande:
    Tacl för ditt svar :)

Nej, har inte ont. Har googlat lite och verkar ju vara en hel del som säger att det är vanliga med rosa eller något blodblandade flytningar men man blir ju ändå helt nojig ;) Var tvungen att göra ett nytt graviditetstest nu när jag kom hem (vet att testet kan visa positivt ett tag efter missfal men kändes ändå bättre)

Känner mig dock fortfarande livrädd nu , usch 
    Förstår att de är läskigt, jag hade känt lika dant. Att du inte har ont är ju ett bra tecken. Det är nog bara ett sprucket blodkärl, men ring bm och kolla vad hon säger. Brukar kolla på I didn´t know i was pregnant och där är de många som får så stora blödningar så de tror de får sin mens.
  • sunnydays
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:33:18 följande:
    Tack för stödet :) Hoppas det inte ska vara något farligt! Funderar på om ett missfall kan bestå av enbart rosa/ljusröda flytningar eller om det alltid måste blöda mer eller göra ont. Jobbigt när man aldrig vart gravid innan :S
    Tror det borde vara mer och klumpar i för att vara mf. Vet inte vilken v du är i, men lillen har ju iaf vuxit till sig lite.
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/
  • sunnydays

Nu ringde de upp mig och gav mig tid för rul i agusti. Känns jättelångt dit, man är ju så nyfiken nu.
    Går in i v 10 ida, nu blir lilla ett foster och inte embryo :)

Svar på tråden BF januari 2014