• mariafii

BF januari 2014

sunnydays skrev 2013-06-08 09:50:13 följande:
    Det går nog bra, blir det för mycke kan du ju gå undan och vila. Kanske det finns någon som ska köra hem.
    Hoppas du får en trevlig kväll iaf och har kul

Jag flippade lite på min sambos pappa då han började buffa på mig och asfull. Men efter min flipp så pratade han inte mer med mig :)Gick och la mig tidigt men var super trött dagen efter då man inte sov hemma.

Igår var jag på första ultraljudet :) Ett litet pickande <3 Underbar känsla     Gick in i v.10 igår

• mariafii
    heartems skrev 2013-06-11 09:36:53 följande:
    Vul idag kl 14 för att se om bebis ens lever.. :\

Lycka till :)
    Mymemlan skrev 2013-06-11 09:55:23 följande:
    Idag gör jag mitt första jobbpass, nervös hur det ska gå..

Lycka till :)
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-06-11 10:39:26 följande:
    Vad jobbigt att han vart så.
    Men underbart med pickande hjärta :) Härligt med vecka 10, då börjar fosterperioden :)

Visserligen van då mina biologiska är alkoholister men just därför flippen :P men tror det var lugnt. Jag vill inte ha alkohol runt mina barn iaf det är ett som är säkert.

Hehe ja nu är det ett foster :) Men frågade han som gjorde ultraljudet när det börjar räknas som foster. Han skratta lite och undrade vad jag tyckte det var innan han tyckte inte det fanns någon speciell vecka för det :P 
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-06-11 11:17:03 följande:
    Då förstår jag att det är extra jobbigt. Jag tycker inte barn har något runt alkohol att göra. Visst en öl eller vin till maten, men inte mer än så.

Haha det är sant. Men det känns endå lite som milstolpe när de står i böckerna :)
    Går in i v 11 imorn, har idag gått 25 %. Har nog aldrig haft sån koll på nerräkning som nu :)
    Ja precis ett glas vin eller någon öl men inte mer än så :)

Åhh jag längtar också just nu till dessa 25% :P Härligt 
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-06-11 15:10:07 följande:
    På söndag går jag in i vecka 12 äntligen! Snart kan man ju minska mycket på oron för det är väl runt v12 som mf-risken minskar?

Killen som gjorde mitt ultraljud sa att de flesta missfall var i v.4 och ju längre tiden går så minskar ju risken men han sa även att många tror v.12 är en magisk gräns för att inte få missfall men att så inte är fallet. Vi alla vet nog det egentligen men klart det känns lite bättre att passera v.12
  • mariafii
    heartems skrev 2013-06-11 15:16:22 följande:
    Tyvärr kommer jag att lämna tråden. VUL gick inge bra. Fostret hade redan dött i v 5. Lycka till allihopa!

Nej va trist :( Lider med dig och jag hoppas också att nästa gång går fort och blir bättre. Massor med styrkekramar till dig
  • mariafii
    Flikkan skrev 2013-06-11 18:19:43 följande:
    Fick prata med min barnmorska idag och hon flyttade min tid framåt skulle få komma 20/6 nu ombokad till 27/6 för att hon tycker det är för tidigt. Går in i vecka 12 när jag ska dit 27/6 Fick veta att jag har drabbats av ischias har så ont :( Sedan pratade jag med henne om ett tidigt UL men hon kunde inte förstååå varför jag skulle vilja ha det för att jag haft ont, det berodde nog alldeles säkert på att jag haft ont när min mens egentligen skulle kommit men kropp har inte ställt om sig ännu. Har inte haft ont den tiden på månaden alls, gillar inte riktigt min BM :(

Usch va tråkigt att du inte gillar din BM när dom är ens kontakt vid denna stora omställning i livet
  • mariafii
    Flikkan skrev 2013-06-11 18:27:38 följande:

Hon är för närstående har aldrig gillat henne, men hade en annan BM förut 7 mil bort, och det blir ju 14 mil i månaden tillslöt men gör mer än gärna det snart, för hon förstår heller inte varför jag ska komma in så tidigt menar på att vi inte har nått att prata om, Miförsta BM jag skulle ha skulle jag få inskrivning redan vecka 6!

Ja det måste ju nästan kännas bra. Min är jätte trevlig och hon gav ju mig ett tidigt ul då jag var så nervös och orolig och trodde jag skulle få betala men det var ju gratis. Sedan frågar hon hur allt känns och om det är så att jag behöver prata med psykolog eller något ska jag säga till så för mig känns det väldigt bra. Om jag var du skulle jag nästan byta om den andra du haft är bättre. För ska kännas tryggt
  • mariafii
    Flikkan skrev 2013-06-11 18:35:10 följande:

Hade bara henne 1 vecka, men Gud så mycket bättre hon är, förstår att jag är orolig speciellt då det tog 17 riktigt försök. Och innan det hade inget hänt under de 3 åren innan utan p-piller. Är rädd att jag ska vänta till slutet av augusti och så är inget där, det är min största rädsla.

Förstår verkligen din oro för jag kände det bara av att ha försökt i 10 mån och väntat hela livet på att få bli mamma. Men det kommer säkert gå fint ska du se även om du inte får något ul. Men som sagt jag förstår dig helt att du helst vill se så att du slipper gå och oroa dig. Har du symptom?
  • mariafii
    Flikkan skrev 2013-06-11 21:27:04 följande:

Har haft symptom. Det enda jag känner är lite motvärk någon kort stund per dag. Har fått ischias det Är det enda..

Jag har inte heller känt så jätte mycket
Svar på tråden BF januari 2014