• mariafii

BF januari 2014

LeaveMeAlone skrev 2013-06-29 09:44:49 följande:
    Vad knasigt. Visserligen bättre med för stort än för smått. Vart jobbar du? På mitt jobb har dom mamma-arbetskläder som ser riktigt bra ut men har inte hunnit prova dom än. Vart dock förvånad för trodde det var ovanligt att dom gjorde arbetsplagg i mammamodell.Har inte behövt dom hittills men efter semestern  om en månad kanske  jag får testa dom.
    Jobbar som säljare. Ja det är ju skönt för magen iaf men kanske blir bättre sen när man blir större :) Jag tror nog dom är lite förstora egentligen men tog en storlek större så jag kan växa i dem.

Va bra att det finns för dig sen och hoppas dom är sköna :) 
  • mariafii

V.12 i måndag och det känns bra för nu vet alla. Lite läskigt också men så är det.

Jag träffade en kompis igår som jag inte träffade på länge. När hon kom så sa hon direkt men gud va fin du är i håret. Och jag säger mja mjo jag vill ju färga det men vågar inte riktigt än, och hinner inte säga klart då hon frågar om jag är gravid. Ja det är jag ju men var egentligen inte därför jag inte våga färga utan jag vet inte vilken färg jag ska ha :P  

• mariafii

Kramar dig- Hoppas verkligen att det inte är någon fara. Kram

Jag går idag in i v.13 vilket känns skönare för nu har jag iaf nått en milstolpe 

• mariafii

Jag har haft ont i huvudet senaste veckan. Känns som att en förkylning är på gång men jag hoppas verkligen inte det. Inga tabletter för mig

Gravid v.13 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii

Jag har också alltid haft molvärk. Men står olika på olika sidor om när första trimestern är slut. Jag har läst när man går in i vecka 13

• mariafii

Jag har mått väldigt bra hela början av graviditeten men nu senaste veckan har illamående börjar smyga sig på och jag har fruktansvärd huvudvärk. Fler som har fått det såhär sent?

Kanske är stress som gör det för hade behövt semester nu men har två veckor kvar 

• mariafii
    popcornplaya skrev 2013-07-12 11:32:58 följande:
    Skit också, vår syskonvagn har möglat ute i garaget. Tur att vi är gjorda av pengar så det bara är att köpa ny....

Jag är också gjord av pengar och kunde lätt köpa en ny brudklänning när jag nu insåg 1 månad innan bröllopet att den jag köpte nu är för liten :)
  • mariafii
    Siiran skrev 2013-07-13 11:50:16 följande:
    Ska också kolla kön, mest för att det ska bli lättare att välja namn och för att jag är galet nyfiken! :) Håller med om att det inte spelar någon roll klädmässigt, dessutom kommer jag nog inte lita till 100% på att de har rätt. Köpte vagn av en tjej som hade fått sagt att det med all säkerhet var en pojke, men det blev en flicka. Liggdelen hade de köpt vit, men sittdelen är grön. För mig spelar det ingen roll, tycker en flicka lika gärna kan ha grönt som en pojke.

Ja jag funderar på om vi ska köpa en blå eller lila vagn. Blå tycker jag även tjejer kan ha. Rosa kan killar också ha men det är väl enda färgen jag tycker är väldigt tjej kopplad
  • mariafii
    c4trin skrev 2013-07-14 14:39:46 följande:
    Vi tänkte åka o titta lite på Brio Go, testköra i affär och så, så vi kunde fundera vidare på om de va den vi ville ha eller inte.. Men det gick inte riktigt enligt planerna o nu e en vagn bokad! Vi fick ett superbra pris på ett paket i just den blå/gröna färgen som mannen hade spanat in, där ingick chassi, ligg- och sittdel, regnskydd till båda, babyskydd och bas till babyskyddet. Den står hos dem så länge man vill, hämtas sedan färdigmonterad. Förlossningsgaranti med alla pengar tillbaka om det mot förmodan inte skulle gå bra. Skönt att ha den delen färdig nu, så kan vi hämta den efter nyår någon gång e planen =D

Hur mycket fick ni ge för det paketet?
    Gravid v.14 - BF 19 Jan 2014
Svar på tråden BF januari 2014