• mariafii

BF januari 2014

Syskonförsök skrev 2013-06-12 12:16:56 följande:
    Hej!

Har inte varit aktiv här inne mer än att jag presenterade mig i början.
    Idag är vi i v 7+4 med BF 24 januari. I måndags var vi på ett VUL och fick se ett tickande hjärta. 

Så skönt! Dock var embryot 1v för litet så det oroar oss en del. Vi har ju gjort IVF och vet precis när
    befruktningen skedde, så det känns inte bra alls. 7,6mm i v 7+2.
    Men det är bara att fortsätta leva på hoppet att det kommer ett litet småsyskon ändå.

Vi har även beställt en ny vagn nu. En bugaboo donkey duo all black. Vi ville ju även ha den till 12an (fast som mono) så då bestämde vi oss att vi kör på duo direkt. Någon gång ska vi ju ha syskon och förhoppningsvis så går ju allt som det ska nu.  

Tjejen mår lite illa och är lite svullen men annars är allt bra. (Vi är ju två tjejer).
    Vi ska på inskrivning hos vår BM nästa vecka, och vi har världens bästa barnmorska som vi hade förra graviditeten också. Ville ta med henne hem och alltid ha henne nära! Haha.

Åhh va härligt :)vi håller tummarna att det inte ska vara någon fara
  • mariafii
    Fjällan skrev 2013-06-12 23:43:32 följande:
    Dax att ringa mvc i morgon, är snart i vecka 9 och behöver väl skriva in mig.
    Men hur säger man när man ringer? Konstig fråga kanske :)

Bara säga hej jag är gravid och skulle vilja skriva in mig :)
  • mariafii
    viggen skrev 2013-06-13 21:04:18 följande:
    RUL (rutinultraljud) görs mellan V 18-20
    Sen kan man göra VUL närsom o efter V 13 kan man göra UL (på magen)

Jag fick också göra på magen i v.9-10
  • mariafii

Har ett svagt illamående lite till och från. Orkar inte äta lika mycket mat tyvärr.

I onsdags var vi ut och åt för jag fyller snart år och jag va jätte hungrig men min mage svullna upp precis innan och när jag sen skulle äta så orka jag knappt och blev lite illamående :( 

• mariafii

V.10 går jag in i igen :P när jag gjorde ultraljudet för en vecka sen ville han flytta bak mig en vecka. Jag är fortfarande osäker och flyttar inte mitt bf förens RUL men då räknar jag mig som v.10 igen iaf.

Skönt för er som gått in i v.12 men just nu känner jag mig ganska lugn iaf :)

Men tänker inte köpa en massa saker förens efter halva tiden gått.

Min sambo har precis fått veta att det är varsel på hans jobb och slutar om två månader. Perfekt såhär inför bröllopet i sommar och bebis i jan. Hoppas såå att han snabbt hittar ett nytt jobb. Lite nervös blir man     

• mariafii
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-17 08:55:09 följande:
    Idag ska jag på vul(tror jag man får göra iaf) /tidigt ul. Är så oerhört nervös. Fick ju MA i november och fick reda på det på kub-testet fastän det skett redan i v 8. Nu är jag 9+4 och vill verkligen att allt ska se fint ut idag så jag kan slappna av och njuta fram tills kub-testet 9/7. 
    Håll tummarna för att vi ser ett pickande hjärta idag!  

Håller tummarna :)
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-06-17 09:25:25 följande:
    Jag har hört att det kan ändras så mycke, enligt måtten på tidigt vul så såg lillen ut att vara en v tidigare men hon sa att det kan ändras så mycke nu och riktiga bf inte kommer förns rul. Så fortsätter räknar från mensen, har månaderna jag äl testat haft äl precis 2 v efter mens. Även om jag inte testade just gången det tog sig :)

Jobbigt med varsel, hoppas han hittar något nytt fort. Förstår att det känns nervöst.

Ja det blir spännande att se vid nästa ul :) Som han sa vid mitt första ul så vi märker väl annars när barnet behagar komma :P
  • mariafii
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-17 21:07:32 följande:
    Är skillnaden på gratisförsäkringen och de "riktiga" att man täcker upp för om barnet har något problem eller sjukdom redan från födseln? Till sonen hade jag trygg hansas gratis gravidförsäkring som gällde tills barnet var 6 månader. Efter det tecknade jag en ordentlig sjuk och olycksfallsförsäkring för honom som har varit bra. Men hade han tex haft ett hjärtfel eller liknande från start så hade det säkert inte blivit speciellt bra!?

Ultraljudet idag visade en liten bebis med tickande hjärta iaf! Är så glad och lättad! Nu kan jag slappna av lite mer fram tills kub iaf :D 

Va underbart med ett litet tickande hjärta :)
  • mariafii

Tycker verkligen synd om er som mår så dåligt. Jag klagar verkligen inte på det lilla jag känner. Visst kan jag också känna ett svagt illamående ibland och är trött men annars mår jag helt ok och hoppas det fortsätter så för mig :)

• mariafii
    popcornplaya skrev 2013-06-18 09:49:32 följande:
    Skönt att druvsockret kanske hjälper något :)

Här gick jag in i v.12 idag. Mår ganska bra förutom mina fogar som är mindre bra.

Grattis :)
Svar på tråden BF januari 2014