• mariafii

BF januari 2014

Chaplin89 skrev 2013-06-18 11:19:17 följande:
    Tur att jag mår bättre nu så jag orkar ta hand om hus och barn. Fick semester igår men åh vilken start på den :( Svärfar ligger på lasarett med kroppen full med cancer och har bara någon vecka kvar i livet. Min man är där hela dagarna och vi mår alla väldigt dåligt :( Eventuellt vill han komma hem och dö, då har vi alla närmare och kommer kunna vara tillsammans mer. Mitt i allt detta tycker vi också synd om vår 4 åriga son som verkligen såg fram emot semester på Astrid Lindgrens värld och på Furuviks djurpark, nu kommer vi ingenstans :(

Beklagar verkligen. Kan ni inte göra någon mini utflykt istället bara så blir han säkert glad :)
  • mariafii
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-18 15:14:47 följande:
    Verkligen underbart! En otrolig lättnad och jag har känt hur längtan efter den här bebisen börjar smyga sig på. Nu vågar jag se fram emot det igen :) Längtar tills jag får se den igen i juli och augusti..Otålig! 

Ja jag längtar också till aug då vi kommer få se :)
  • mariafii
    debbie85 skrev 2013-06-18 18:40:08 följande:
    Ja, det var så coolt! Man såg ju ännu tydligare i verkligheten än på bilden. Den låg där med sitt pickande hjärta och sprattlade till med armar och ben då och då. Jag tyckte att den var så fin trots att den var i svartvitt. Jag sa till min sambo att den var söt och han skrattade och tyckte nog att jag var lite knäpp. Kan man tycka att en bebis är söt på ultraljud? Tungan ute

Jo jag förstår precis, dom är jätte söta och våra :)
  • mariafii

Nu börjar det bli svårt att dölja magen:) Och imorrn åker vi till Ullared mest för bröllopet egentligen men får ju kolla vad det finns för bebis saker

• mariafii
    dosed skrev 2013-06-24 13:59:03 följande:
    Fick ringa och sjukskriva mig i morse då jag legat däckad i sängen sen 17 igår pga illamående. Hatar att sjukskriva mig då det känns som man "sviker". Men nu måste jag faktiskt tänka på mig själv eller hur? Kan inte röra mig utan att bli kräkfärdig. Förresten, idag är jag i 10+0 säger ni då att ni är i vecka 11 eller 10?

Då är du i v.11
    Fröken Li skrev 2013-06-24 14:01:27 följande:
    Hej tjejer! Hoppar inhär om jag får. Har läst lite sen starten men inte vågat ge mig till känna efterson jag är fruktansvärt orolig för missfall. Hade ett i höstas och det satte sina spår.
    Men nu är jag gravid igen och har bf 7 jan enligt sista mens och går in i v13 på onsdag så jag börjar slappna av lite grann första barnet.

Vet inte hur mycket ni har berättar om er själva men jag är 86a, bor i göteborg, sambo sen 7 år och jobbar som på lab.

Eftersom jag är nojjig av mig passar jag på att fråga er som är i samma sits. I fredags på midsommar 'skojjade' en person med mig och tog upp mig på sin ena axel (bar mig alltså, där min mage hamnade ner mot hans axel och all min tygnd på magen) han vet inte att jag är gravid. Har inte haft ont eller blödit efter men det kändes obehagligt ändå. Hur mycket tryck tål magen, kan jag släppa oron eller bör jag ringa bm?

Oj, vad långt första inlägg, hoppas ni orkar läsa!
    Välkommen hit,vi är några här från gbg
  • mariafii
    Mymemlan skrev 2013-06-25 09:25:22 följande:
    Åh nej..minvårdcentral (privat) har gått i konkurs.. Jag har inget mvc längre ;( nu måste jag gå tillbaka till det dåligahär bredvid :(

Nej va tråkigt :(
  • mariafii
    K87 skrev 2013-06-25 14:26:15 följande:
    Jag jobbar i kök å ibland är det ju tungt att bära disk-korgar med disk å sånna saker, är i v.10-11 :) så orolig konstant, fast en bra sak är väl att man mår illa ;)

Ska inte vara någon fara. I mitt jobb så bär jag tunga färgburkar och kartonger. Jag tror magen känns mer för att du kanske stressar och är igång men barnet är ju skyddat där inne. Hade varit värre om du var boxare då kanske det hade varit farligt
  • mariafii
    Blårosa skrev 2013-06-26 08:34:08 följande:
    Hej hej vad roligt men en till tråd för BF januari 2014 :) jag är i vecka 12 (11+3) :). Jag har varit på del 2 av inskrivningen och jag har inte behövt väga mig alls. Inte på del 1 också. Barnmorskan frågade min vikt och jag sa att jag var osäker och sa kanske detta (en siffra) och så skrev hon in det i datorn och sen inte mer med det... Varför är det så viktigt med vikt kontroll?

Är nog mest för att se att man följer kurvan ok. Börjar man gå upp massor så försöker dom prata mer om vikten av att äta nyttigare så man inte får graviditetsdiabetes och går du ner i vikt så håller dom också lite koll
  • mariafii

Jag var ute och joggade igår men gud va flåset börja tidigt. Men det gick iaf och kändes bra men måste verkligen lyssna extra på kroppen

• mariafii
    Blårosa skrev 2013-06-26 09:27:16 följande:

Ja okej, det verkar vara så olika för alla :) Ja, jag var ute och joggade igår efter ett litet uppehåll och jag märkte en skillnad :/ jobbigt att förlora kondisen så fort.

Ja precis jag har också haft ett litet uppehåll och nu känns det nästan som det gjorde för mig många år sen då jag började jogga :P Men jag är riktigt taggad redan nu på att fortsätta med träningen när den lille är född :)
Svar på tråden BF januari 2014