Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Har ni föresten skaffat någon gravidförsäkring? Isf vilken?

• sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-08-24 11:19:24 följande:
    Tänkte göra det denna veckan. Funderar på if då dom verkar ha bäst ersättningar. Och till er alla, ta INTE gratisförsäkringarna bara! Dom täcker typ inget!!!!
    Skönt att jag inte är ensam om att känna senare, om det nu var det jag kände. Men det tror jag :) känner du varje dag nu?

Bra då ska jag inte ta en gratis. Är det sån som går över på barnet sen eller har du tänkt teckna annan då? 
  • sunnydays
    Siiran skrev 2013-08-25 11:02:04 följande:
    Jag vet inte var jag ska bli av med min trötthet! Hoppades på att sömn i helgen skulle göra susen, men efter 14 h igår natt och 14h inatt är jag fortfarande som en zombie :( hade utan problem kunnat sova hela dagarna, men det går ju inte. Kan det vara järnvärdet som spökar?
    Jobbigt, det kan säkert vara järnvärdet så ring din bm så ni kan kolla.
  • sunnydays
    dosed skrev 2013-08-26 18:16:11 följande:
    Är det någon som har erfarenheter av bärselar? Jag har känsliga axlar och kunde ej bära med babybjörn active så den sålde vi. Funderar nu på babybjörn one eller miracle. Eller kanske ergobaby är bättee? Nån som vet? Vill ej ha sjal
    Jag har ingen erfarenhet, men får lätt ont i rygg och axlar och läst att många får ont av baby björn. Så jag köpte ergobaby som ska belasta höfterna istället. Ville inte heller ha sjal.
  • sunnydays

Grattis lyckade till alla lyckade rul. Och kul att så många som velat veta kön kunde se:)
    Vi kunde inte på vår och jag är så nyfiken

• sunnydays
    kallemaja skrev 2013-08-27 11:24:35 följande:
    Ni som inte kunnat se, hur kommer det sig? Vår BM gav sig inte utan petade på magen..och tillslut kunde vi se mellan benen...kanske beror på hur skickliga dom är...
    Lillen låg men könet direkt under naveln så det vart en luftbubbla ivägen och man bara såg svart där könet var. Bm puffade och försökte se länge, men lillen ville helt enkelt inte.
  • sunnydays
    Pluddie skrev 2013-08-27 23:19:01 följande:
    Hur känner jag att bebisen "sparkar"?? Har ni kännt
    Ännu?? Har bf 16 jan..
    Jag har prec börjat känna någon gång nu i v 21. Kände intr innan för jag har moderkakan i framvägg.
    För mig känns det ungefär som att någon petar på mig  med 1 eller 2 fingrar, fast inuti i magen och inte direkt mot huden. Så kan man känna mer fladder och så, men hag tror det är svårare när man har moderkakan framför.
  • sunnydays
    Trollfia skrev 2013-08-28 15:48:49 följande:
    Idag fick vi se våran viga krabat :) moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känner jättetydliga rörelser
    Jag har också moderkakan i framvägg och har prec nu i v 21 börjat känna lite.
  • sunnydays
    sagalo skrev 2013-08-28 22:40:27 följande:
    Usch, detta har ingenting med tråden att göra men jag känner att jag måste få skriva av mig lite. Vi var och handlade på Ica maxi idag och när vi kom ut till bilen såg vi att det satt två små barn runt året som sov i bilen bredvid vår, helt ensamma! Det var 23 grader ute och stekande sol och vi hade ju ingen aning om hur länge de varit där. Ringde polisen som försökte få tag i bilägaren utan resultat så de beslutade att rycka ut. I ca 20-25min satt vi och väntade innan föräldern tillslut kom ut och tyvärr hann föräldern precis åka iväg då polisen kom så de missade honom. Hade önskat att dom hade hunnit fram i tid då jag tänker att risken vore mindre att det händer igen om hen blivit konfronterad. Sambon skällde iaf ut föräldern och sa att polisen försökt få tag i hen. Blev verkligen så arg och illa till mods av detta. :( Så himla korkat och onödigt. En bil blir ju verkligen stekhet direkt i solen.
    Fy vad hemskt. Att folk inte lär sig hur farligt det är fast det står så mycke om det. Tur att ni var där och agerade.
  • sunnydays
    Siiran skrev 2013-08-30 15:28:29 följande:
    Nu har jag varit hos bm för att prata om min extrema trötthet. Järnvärdet var bra och jag som hade hoppats på att det gick att lösa med tabletter började storböla. Bm tror att jag har fått typ en depression, nytt jobb, gravid och vara i princip ensam om allt (killen bor 15 mil bort och arbetar i flottan - borta flera veckor i taget utan att vi kan prata med varandra). Fick en läkartid om två veckor för ev. sjukskrivning. Har varit hemma från jobbet två dagar nu och bara sovit. Känner lite panik över hur jag ska orka två veckor till. 

Ursäkta klaginlägget men allt känns så himla tungt nu :( 
    Man får klaga. Hoppas det går bra hos läkaren.
    Kan du inte be att få prata med någon via din bm?
Svar på tråden BF januari 2014