-
Oj vad mycke, stämde det med när lillen kom?popcornplaya skrev 2013-07-09 10:44:02 följande:Med mitt andra barn blev jag flyttad 21 dagar ungefär. -
Nej då blir det ju svårt :) Men så behöver det väl inte kanske inte vara så jätte exakt datumen de sätter. Är väl inte så många som föds på bf dagen.popcornplaya skrev 2013-07-09 14:04:41 följande:Födde 10 dagar innan så man vet ju aldrig ;) -
Idag går jag in i v 15 och andra trimesten. Så nu hoppas jag på att börja få må bra och inte behöva några piller :)
-
Jag har haft ont i huvet nästan varje dag senaste veckorna. Frågade läkaren om det (vågade inte ta alvedon innan för ja äter lergigan och vill inte äta massa piller som gravid och läste att barn kunde få könsfel om man åt alvedon, dumma mig som googlar på allt). Hon sa att det var vanligt att få ont i huvet om man fick det ibland annars. Och att man lugnt kan ta alvedon vid behov :)
Så tar jag även resorb mellanåt, om ja kräks eller känner vätsebrist. -
Man får gnälla :) jobbigt att det gör så ont. Men det börjar väl växa fortare och om magmusklerna delar sig och så borde de ju kännas. Hoppas det onda slutar snartvilja89 skrev 2013-07-10 15:48:37 följande:Jag har varit gnällfri länge nu. Bara njutit, inte oroat mig.
Idag (14+1) gör min mage ONT! Det är som en brännande knivkänsla i magen och bröstet samtidigt. Det liksom trycker också.
Pågår i 3-5 minuter i taget. Sen släpper det helt.
Tror mina magmuskler delar sig nu också. Kommer inte upp ur soffan som vanligt, det svider i magmusklerna. Blääää. Förlåt. Neggo-inlägg! -
Jobbigt, har du pratat med din bm om det? Eller vad sa läkaren?sommar79 skrev 2013-07-10 21:12:03 följande:Jag har fått veta att jag har en cysta på 6x6 cm. Inte kul alls. Den gör ont och jag börjar bli orolig. Känns som den kommer spricka någon gång. Som en tickande bomb. Har någon mer haft eller har detta problem? Jag har haft cysta tidigare men då var jag inte gravid. Känns konstigt och fel att ha en så stor sak konturerar med bebisen i min mage. :(
Känns som det är rätt vanligt med cystor som gravid, men vet inte hur stora. -
Men då ska de väl göra något åt det?sommar79 skrev 2013-07-12 10:54:10 följande:De säger att det inte är farligt både BM och läkare så får tro på det. -
verkar fy vad jobbigt. Tar du alvedon? Läste att de kan hjälpa lite om partnern masserar hårbotten på en. Och ta resorb om du kräks mycke så inte huvudvärken blir värre.
-
Skönt att höra :)Veronica76 skrev 2013-07-12 13:05:52 följande:Nu har äntligen Provsvaren på vårt moderkaksprov kommit, och det var normalt!
Pustar ut!
Kollade även kön och denna gång väntar vi en flicka! Så det blir en av varje! -
Vi ska kolla kön, har rul den 5 augusti. Ser man inget då så har vi endå tänk göra 3dul senare :)
Vi hade tänk köpa en Kronan Duo S men såg nu på aftonbladet att den va me bland de där 9 av 10 som inte klarade nåt test. Så får läsa lite mer om det sen. Är ju ett tag kvar :)
Vilken olja använder ni för magen? Kanske dags att börja med det nu, är i v 15 (14+3) redan.