Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Kattamaja skrev 2013-09-18 09:29:10 följande:
    Igår var jag hos BM. Sf-måttet låg på 25 så jag hamnade på näst högsta strecket på kurvan... Det kanske blir en stor bebis:-P (och själv är jag bara 152cm)
    Har du stor mage? Jag har stor mage, ska till bm imorn så hon kanske mäter då.
  • sunnydays
    M Hedell skrev 2013-09-18 11:53:40 följande:
    Jag har slutat sova på nätterna tror jag :-O Tre nätter i rad har jag legat vaken medan resten av familjen snarkat gott. Igår kväll gick jag och la mig kl 20:00 för att jag var sååååå trött men somnade inte förrän vid 22:30 ca, vakna med ett ryck 00:30 och låg sen vaken fram till 3:30, vaknade igen vid 4:30 och sen ringde väckaren kl 5:00. Det sjukaste mitt i allt är att jag inte är speciellt trött, jag blir rädd för mig själv! Suck.
    Jag sover inte heller mycke, går upp och kissar jätteofta och har svårt att somna om och bli trött. Vi kanske vänjer oss med lite sömn inför bebisen :P
  • sunnydays
    SB2011 skrev 2013-09-18 14:31:17 följande:
    inget kul läkarbesök idag.. riktigt otrevlig läkare. blev helt ställd då jag fått så bra hjälp hittills.

fick utskrivet blodförtunnande sprutor i och me jag hamnar i rullstol. kostar en halv förmögenhet ju. får ju kosta va de vill men blev förvånad över hur jävla dyrt de va. 2670kr och då räcker de ändå bara 100dagar.. önskar nästan han skrivit ut mindre förpackningar och fler uttag så smällen inte blev så stor på en gång. 

Förvärkarna brydde han sig inte om överhuvudtaget, utan de va bara å vänja sig för dom kommer bara bli värre å värre men de betyder inte att ungen riskerar att komma innan eller att tappen skulle bara påverkas.. (inte va någon annan säger, ink min bm eller läkaren på mvc)

min bm sagt att de fanns inte en chans att jag skulle behöva gå tiden ut men de ansåg inte han, utan han tyckte inte de fanns skäl nog för att planera någon igångsättning, eller göra nånn medicinsk förlossningsplan som jag önskat då förra förlossningen var jobbig och jag har en grundsjukdom som påverkar min uthållighet när det kommer till fysisk utmattning.

när jag försökte förklara hur jag mådde psykisk nu och hur jobbigt det va att må så här så fick jag höra att ja de kommer ju bara bli värre ju längre tiden går och de borde jag räknat med då jag hade svåra foglossningar förra gången med, och de blir alltid värre för var graviditet ( var tog varje graviditet e unik och man kan aldrig säga hur nästa kommer bli vägen??) och om de nu va så jobbigt borde så borde jag kanske avsluta graviditeten, för jag hade ju trots allt till slutet av veckan på mig att göra de innan de var för sent! för de är ju precis vad man vill höra när man ber om hjälp.

kan säga att jag bröt fullständigt hop i väntrummet utanför och stortjöt. lipar nu med när jag skriver detta.  fanns som tur va en kurator där på stället just då (som va där i annat ärende) som tog hand om mig. fick en tid till henne nästa vecka.
    Idiotläkare! Tycker du ska se till att träffa en annan läkare. {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays

Man blir ju mörkrädd att vissa personer tycker att de borde jobba i vården. Eller med människor över huvud taget.

• sunnydays
    Malimari skrev 2013-09-19 08:13:39 följande:
    Igår när jag reste mig hastigt från sängen så stramade det till väldigt hårt i min livmoder. Inte så som ligamentsmärta känns, utan liksom hela nederdelen av magen blev hård och det gjorde lite ont. Är det OK som andraföderska att få såna här sammandragningar(?) ibland? Hade ju INGA som kändes förra graviditeten innan förlossningen... Känner att jag kan få sammandragningar ibland denna graviditet, men inga som gör ont som denna gjorde. Inte akut-ont som ligamentsmärta, men ändå väldigt märkbart ;) Nån som vet? :D Är i vecka 19+5.
    Jag tycker du ska prata med din bm. Det kan vara bara att livmodern tränar, men jag tycker det är bättre att fråga bm för mycke än för lite. Min syster fick mycke sammandragningar och hon har både fött så tidigt att den inte klara sig och fött 24+4. Sen knöt hon för att det skulle gå vägen. Samna med min mamma. Och de började med mycke sammandragningar. Är säkert ingen fara men tycker du ska kolla.
  • sunnydays

Nu har jag varit hos bm, allt såg bra ut. Sf mått 22 och precis som det skulle i v 24 (är 23+5).

• sunnydays
    SB2011 skrev 2013-09-19 13:11:17 följande:
    Lämnade ett meddelande till min bm som ringde upp fort! Hon blev vansinnig när hon hörde vad som hänt och sa att hon skulle anmäla honom för så får man inte göra! Och att jag skulle bli igångsatt om hon så skulle köra mig in till förlossningen själv å sätta igång mig! Sen skulle hon ringa spec mvc och se till att ja fick prata med en annan läkare! Tog nog inte äns en kvart så ringde hon igen och då hade hon prata med idioten och han hävda att allt va ett stort missförstånd!? Men jag skulle få bli igångsatt om de var de jag ville!
    Skulle slippa den läkaren fler gånger iaf! Känns lite bättre men e fortfarande ledsen och äter stora mängder choklad! Så tjock lär jag bli!
    Vad skönt att du får bli igångsatt och slipper idiotläkaren. Han sa nog missförstånd för att inte få någon skit sj. Bra att du verkar ha em bra bm.
  • sunnydays

Åh vilken bra ide att räkna baklänges. Bara 16 v kvar då, inte alls så farligt. Och 110 dagar :) Skönt bara när man passerar 100dagar, då blir det sån tydlig nedräkning :)

• sunnydays

Jag ska till läkaren på onsdag och kolla tappen. Är det någon som gjort det? Görs det via ul eller gynundersökning?

• sunnydays
    Kramardig skrev 2013-09-23 07:28:31 följande:
    Ursäkta men nu måste jag bara få klaga lite och det hör inte alls hemma i tråden.

Men igår var vi hos svägerskan och hennes sambo. Jag har nämnt tidigare att vi ska köpa ett nytt köksbord och nya stolar när vi flyttar och detta par kan inte alls förstå eller släppa det! Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat? Ja, man kan köpa begagnat så som vi gjort med mååånga möbler hemma men nu vill vi känna, klämma, nytt, ha garanti och vara riktigt nöjda.

Varför är det så jäkla fel att köpa nytt?! Det är inte deras pengar och vi är inte fattiga, vi har råd att köpa nytt.
    Blää vad less jag är!! Bara för att svägerskans sambo är världens snålaste som räknar varenda öre..

Ursäkta..
    Sånt är så irriterande. Vi har valt att köpa allt nytt till lillen, för så vill vi har de så tänker vi att vi kan ha de till lillens syskon när de kommer några. Folk gillar att kommentera att det är så mycke bättre att köpa begagnat, men vi säger bara att vi vill köpa nytt. Så får vi de som vi vill ha det också.
Svar på tråden BF januari 2014