SB2011 skrev 2013-09-18 14:31:17 följande:
inget kul läkarbesök idag.. riktigt otrevlig läkare. blev helt ställd då jag fått så bra hjälp hittills.
fick utskrivet blodförtunnande sprutor i och me jag hamnar i rullstol. kostar en halv förmögenhet ju. får ju kosta va de vill men blev förvånad över hur jävla dyrt de va. 2670kr och då räcker de ändå bara 100dagar.. önskar nästan han skrivit ut mindre förpackningar och fler uttag så smällen inte blev så stor på en gång.
Förvärkarna brydde han sig inte om överhuvudtaget, utan de va bara å vänja sig för dom kommer bara bli värre å värre men de betyder inte att ungen riskerar att komma innan eller att tappen skulle bara påverkas.. (inte va någon annan säger, ink min bm eller läkaren på mvc)
min bm sagt att de fanns inte en chans att jag skulle behöva gå tiden ut men de ansåg inte han, utan han tyckte inte de fanns skäl nog för att planera någon igångsättning, eller göra nånn medicinsk förlossningsplan som jag önskat då förra förlossningen var jobbig och jag har en grundsjukdom som påverkar min uthållighet när det kommer till fysisk utmattning.
när jag försökte förklara hur jag mådde psykisk nu och hur jobbigt det va att må så här så fick jag höra att ja de kommer ju bara bli värre ju längre tiden går och de borde jag räknat med då jag hade svåra foglossningar förra gången med, och de blir alltid värre för var graviditet ( var tog varje graviditet e unik och man kan aldrig säga hur nästa kommer bli vägen??) och om de nu va så jobbigt borde så borde jag kanske avsluta graviditeten, för jag hade ju trots allt till slutet av veckan på mig att göra de innan de var för sent! för de är ju precis vad man vill höra när man ber om hjälp.
kan säga att jag bröt fullständigt hop i väntrummet utanför och stortjöt. lipar nu med när jag skriver detta. fanns som tur va en kurator där på stället just då (som va där i annat ärende) som tog hand om mig. fick en tid till henne nästa vecka.
Idiotläkare! Tycker du ska se till att träffa en annan läkare.