Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

Vilken bra ide burberry, den tråden sparar jag :)

Är det bara jag som inte känt något än? Är i v 17 (16+4). Bm tror att jag har moderkakan i framvägg så kanske därför. 

• sunnydays

K87 ramla du så du slog i magen eller fick ont där? Är du orolig kan du alltid ringa sjulvårdsuppl. Bättre ringa för mycke än för lite.

• sunnydays

vi har bara handlat något enstaka plagg som köptes innan det tog sig och en lampa til bebisrummet. Blir nog att börja handla lite efter RUL :)
    Svärmor har dock köpt en vagn som lillen kan ha när vi åker upp och hälsar på :)

Har du hunni handla något än?

• sunnydays

Jag har inte haft några cravings än så länge. Får se om de kommer :)

Ni som oljar magen, oljar ni bara magen eller lår och sånt också?

Och ni som haft sammandragningar, hur känns det? hört att det spänner, men vad spänner? Är det hela magen eller inuti?

• sunnydays
    MizzMyzig83 skrev 2013-08-04 18:32:47 följande:
    Någon speciell cravings tror jag inte att jag fått ännu mer än att jag vill ha is i allt jag dricker men det kan beror på att det är varmt ute/inne hela tiden.

Mina sammandragningar ger symtom som värk i magen och stenhård mage snabbt som släpper när jag vilar eller sluta gå osv. Bm sa i fredags att när jag få detta så vila, gå sakta osv.
    SaraKarla skrev 2013-08-04 20:39:16 följande:

Jag har haft det mycket. Hela livmodern (alltså nedre delen av magen) drar verkligen ihop sig och blir stenhård och så släpper det efter några sekunder. Syns tydligt på min mage då hela naveln putar ordentligt utanför när den drar ihop sig. Jag är ganska smal så magen ser helkonstig ut när sammandragningarna kommer. Känns väldigt obehagligt.

Känns det likt typ växtvärk eller annat eller gör det ondare och känns att det är just sammandragningar? Och känner ni något om ni känner på utsidan av magen med handen eller är det bara i livmodern?

Jag har inte haft några än, men både min syster och mamma har fött väldigt prematurt och fött så tidigt att de inte klarat sig så vill veta hur det känns om jag skulle få något.
  • sunnydays
    tessanior skrev 2013-08-05 08:29:53 följande:
    Vaknar alltid tidigt och är hungrig.... Bara jag eller?
    Så mycke tidigare är det inte (men går upp många ggr på natten). Men när jag vaknar måste jag ha frukost ganska direkt. Kan inte ligga kvar och dra mig i sängen eller så :)
  • sunnydays
    Josefine02 skrev 2013-08-05 13:52:36 följande:
    Var på RUL idag och det hon såg, såg bra ut! Så overkligt!!! Men var dock i 14+5 istället för 17+6 och påstod att jag hade blivit gravid en månad senare?? Fattar nada. Men skulle få komma tillbaka om 3 veckor och göra UL. Inte mig emot! :)
    Åh vad härligt. Kan det inte vara så att din bara är lite mindre? Eller att datumen ändrar sig lite?
    Så kommer ju bara 5% eller något sånt på bf dagen :)
  • sunnydays
    Josefine02 skrev 2013-08-05 14:38:41 följande:
    Nä, barnmorskan sa verkligen att fostret är för litet för att vara i v. 18. Jätte konstigt!
    Plussade du så det kan stämma då?
    Läste nånstans att de som väntade tjejer kunde bli flyttade för att de kan va mindre, eller något sånt. Men vet inte om det är sant eller inte.
  • sunnydays

Jag är i v 18 och har inte heller känt sparkat än, min bm tror dock att jag har moderkakan i framvägg så får se på rul. Hon sa också att de flesta börjar känna efter rul så vi får se. Jag försöker känna efter varje dag iaf :)

Svar på tråden BF januari 2014