Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Nu är jag påväg hem från läkarbesök. Gjorde vul och kollade tappen som såg ut som den skulle. Sen var hon snäll nog så jag fick hoppa över till vanliga ul och kolla könet. Ca 95% chans att vi får en liten flicka :) vågar man lita på det?

• sunnydays
    englasmamma86 skrev 2013-09-25 16:34:57 följande:
    får man fråga varför du fick göra en undersökning av tappen?,hade du känt av massa sammandragningar eller har fött för tidigt innan osv? berätta gärna =)..
    det är svårare att lita på om det är en tjej än om det är en pojke men 95% är ju ganska sannolikt att det blir rätt ändå. jag hade köpt flickkläder med dem oddsen men jag hade nog inte köpt vagn som var rosa =)..
    vi såg klart och tydligt att det var en snopp och pung på RUL och bm sa att det var helt säkert en pojk. 
    Ja jag litar på att det är en liten tjej där inne :)

För att min mamma och syster har fött  extrem prematurt och så tidigt att de inte klarat sig. Men verkar som att jag slipper de problemen. Inte haft några sammandragningar och tappen är precis som det ska :)
  • sunnydays

Idag går jag in i v 26. Kan ha känt första hickan igår. Var som att det fladdrade till rytmiskt på ett ställe i magen, inte alls som spark, under kanske 10 min. Kan det varit hicka?

Haha, skor måste jag köpa. Provade dra på mig mina platta höststövlar från förra året, men det var supertrånga att dra på och dragkedjan gick upp kanske halvvägs på mina svullna fötter och ben. Haha, får nog ta och köpa något. Men måste vara något mjukt och bekvämt som man kan va svullen i. Vad tror ni, ska man gå upp en skostorlek?

Köpt en typ oanvänd gravidjacka på tradera. Dock förstor, men då har jag plats att växa i den och ha en massa tjocka koftor under i vinter om jag vill.

• sunnydays

Jag har valt södra bb, känns som att det är lite mer lugnt där med eget rum och pappan får stanna kvar. Så finns ju sös precis där om det skulle behövas. Kan ju hända jag inte får plats på södrabb och får föda på sös endå, men då gör det inget. Bara lillen kommer ut och mår bra :)

• sunnydays

nu har svärmor varit söt och sytt babynest och amninskudde :) så ska hon göra amningsponcho till mig. Och bebisfiltar och sånt.
    Får väl se det hon hunnit med när de kommer ner och hjälper oss måla lillens rum om 2 veckor :) Känns kul att min lilla tjej får en farmor och farfar som längtar, engagerar sig och kommer få en fin bra relation med henne fast de bor långt bort när hon blir utan mormor och morfar.

• sunnydays

Tror det är många som inte tycker det är så mysigt.
    Sj tycker jag det är jättemysigt och blir glad av att känna min lilla bebis där inne. Känns overkligt att hon faktiskt ska komma ut sen och då kommer jag alltid ha henne :)

• sunnydays
    vilja89 skrev 2013-10-01 17:45:40 följande:
    Påväg hem från förlossningen. Inte känt fosterrörelser sedan igår kväll och de tyckte jag skulle komma in och kolla upp det. Hjärtat slog så fint så fint! Tack gode gud för det!! <3
    Vad skönt att allt var som det skulle med lillen
  • sunnydays
    3lin skrev 2013-10-02 18:13:29 följande:
    Hej alla!
    Har följt denna tråden ett tag men kände nu att det var dax för mig att göra ett inlägg och presentera mig:)
    Jag är en tjej på 26 år som väntar mitt och sambons första barn. Den 24 januari är det beräknat att komma en liten prinsessa till oss, är just ni i mitten utav veckan 24.
    Jag har ett missfall i bagaget som jag fick nu i januari i vecka 11.

Hoppas det är okej att jag joinar här :) /Elin 
    Hej och grattis. Vi väntar också vårt första barn, en lite tjej, den 10 jan.
    Fy vad jobbigt med mf, men nu ska det gå vägen! 
  • sunnydays

Jag tar nog 5 dagar i veckan i början tror jag. Är frilansare så får se hur det blir när lillen blir lite äldre. Inte alls planerat så mycke. Sen när lillen inte ammar helt kamske ja jobbar nån da ibland

• sunnydays

Idag går jag in i v 28 och har 90 dagar kvar till bf. Skönt att vara under 100 :) Förstår inte hur jag ska kunna bli större än jag är nu :P

Jag är från Sthlm.

Svar på tråden BF januari 2014