Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Londonsvenska ååh vad roligt, kul att det går att se så tidigt Glad

Pratade med min svärmor ida och frågade om de hade såndär magolja på apoteket hon jobbar. Då hade hon redan fixat lite sånna grejer till mig som ja får när vi åker upp någon gång efter sambon kommit hem. Gulligt tycker jag :)

• sunnydays

Inatt kommer min sambo hem efter 7 v borta på jobb, skönt det ska bli att inte behöva göra allt längre. Känns som jag suttit fast i min lägenhet för jag inte har orkat göra något och inte velat köra när jag varit snurrig och kan kräkas plötsligt.

Vi har redan ett väggfast skötbord som satt på lilla toan när vi flyttade in, så den får sitta kvar. Vi har tvättstuga med bra bänk också, men där har vi kattlådorna så där vill vi inte byta blöja. Tänker att det nog är bra att vatten nära om man behöver tvätta av lillen när man byter.

• sunnydays
    vartjagängår skrev 2013-07-16 21:10:47 följande:

Vi kommer ha cirkus 12 månader mellan våra barn. Denna är beräknad dagen efter vår sons ettårsdag. Vet att det kommer bli väldigt mycket kommentarer om det och hur vi ska orka & bla bla. Trots att 2an är planerad. Har inte orkat bara, även fast det egentligen inte spelar så stor roll vad de tycker. :)
    Men tänk va bra de kommer kunna leka med varandra :)
  • sunnydays
    vartjagängår skrev 2013-07-16 21:36:48 följande:

Exakt! Själv har jag 7 resp. 10 år till mina syskon & kan väl inte säga att jag har haft så stor 'nytta' av dem. Sen vill vi bli klara. Få allt kladd & blöjor klart. Istället för att börja om med nästa när den första är klar. Blir säkert tuffa år men det är det väl för alla. :)
    Ja tufft blir det i vilket fall som helst, men det hör ju till :) Bry er inte om kommentarer, ni som ska ha barnen så upp till er hur mycke ni vill ha mellan de.
  • sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-07-16 23:08:43 följande:
    Idag har mina gravida mammanerver testats.. Sonen föll och slog bakhuvudet i en vassbordskant, vrålar rakt ut och när jag ska ta upp och trösta rinner det blod över min hand. Fick panik men fick samla mig för hans skull och ordna tryck mot huvudet och in på akuten.. Puhh. Mina nerver pallar inte sånt!
    Fy vad läskigt. Gick det bra med sonen?
  • sunnydays

Flicknamn har vi klart, pojknamn är jättesvårt. Finns inget som känns "rätt", så ska det ju kännas bra för båda också.

• sunnydays

Åh va roligt att ni bärjat känna redan. Går in i v 17 på onsda så förhoppningsvis dröjer de inte länge innan de börjar sprattla i mog med :)

• sunnydays

Jag går in i v 17 idag. Var hos bm och lyssnade på hjärtat. Det lät verkligen som galloperande hästar :) bokade om min rul till 14 också, så får vänta 1v längre än innan.

Tycker ni som känner lite åt depp hållet ska prata med bm. Det är ju vanligt att man får depresion så bm är nog van med det och kan hjälpa till. 

• sunnydays

Här har det hänt mycket. 
    Kom prec hem från svärisarna. Haha de hade köpt en barnvagn vi kan ha när vi e där om vi inte vill släpa på vår. Så ska vi köpa oss en kronan duo s.  

Ida har vi vart och köpt en stor familjebil också, de skulle fixa nån grej på den så vi får den nog senast torsda. 

• sunnydays

Min sambo är född i slutet av december och har aldrig tyckt att det var jobbigt. Han var endå bland de första med körkort och aldrig haft problem i skolan. Så tror det kan gå bra om de får bra stöttning och hjälp med läxorna :) 
    Får jag välja så väljer jag ju att den kommer i jan när den är beräknad, med det får jag ju inte :) 

Svar på tråden BF januari 2014