Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-08-06 22:45:21 följande:
    Någon som vet var man köper ett halsband med en sån där plinga på? Funkar sådant? :)
    jag googlade på gravidbola så kom det upp lite olika webshoppar, så köpte jag från en av de.
    Vet inte om det funkar eller inte, men tycker det är en fin grej. De borde ju funka lite om man har den på sig hela tiden, som mammans röst och sånt den hör så mycke kan ge trygghet.
  • sunnydays

Jag sover också på sidan, och har täcket som en klump mellan knäna och hela vägen upp. Skönt med stöd för magen så man kan luta sig lite.
    Dock så vaknar jag heela tiden och går upp några gånger.

• sunnydays

Grattis Siiran :)

Jag skulle inte heller säga att det var för rul, inte så man vill säga till nya chefen att man är graivd.

• sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-08-07 22:09:44 följande:

Tänker också som du. För någon vecka sen kände jag de första buffarna men bara i två dagar sen dess har jag inte känt något.
    Är sjukt orolig att barnet inte lever längre, har RUL den 21:a.
    Detta är min fjärde grav och jag tycker att det borde ju kännas något varje dag iaf. Jag misstänker att moderkakan sitter i framvägg men barnet är så pass starkt nu att jag tycker att jag borde känna NÅGOT varje dag sen de första sparkarna.

Låg och buffade på magen en bra stund igår men fick inget gensvar...
    Nog ingen fara. Jag är i v 19 och har inte känt något alls. Bm sa när jag lyssnade på hjärtljudet att jag nog har moderkakan i framvägg och att de flesta börjar känna efter RUL.
    Lillen kanske låg på något sätt då som gjorde de lättare att känna bara?
  • sunnydays

Baby, ja det är nog ingen fara. Man kan inte jämföra sina graviditeter så. Jag vet en som väntar sitt tredje barn och har moderkakan i framvägg nu. Hon kände inget förns efter v 20någonting.
    Men jag längtar också tills jag kan känna lillen :)

Vi ska ta reda på kön. Hoppas det syns på rul på onsdag för vi är så sjukt nyfikna. Syns det inte så hade vi endå tänkt kolla 3d sen, och då borde det synas tycker jag. Det spelar ingen som helst roll vilket det blir, vill bara ha en frisk liten bebis som mår bra. Vill vänta med att fixa barnrum och shoppingen tills jag vet.

• sunnydays

Här händer det alltid så mycke om man inte kollar in på några dagar :)
    Nu har vi hämtat vår nya bil, en stor familjebil så vi kan ha vilket babyskydd vi vill och vi även får plats med syskon där i framtiden.
    Haha, ska bara lära mig köra stor bil. Bara kört små bilar innan och vår förra var en liten fickparkeringsvänlig bil.

Barnvagn har vi bestämt blir en Kronan Duo/s. men vet inte alls vilket babyskydd man ska välja. Jättesvårt tycker jag. Vill ha en som är så säker det går, helst inte för tung eller klumpig. Tycker inte alls det finns lika många tester och lika mycke att läsa om babyskydd.

• sunnydays

Jag har mitt rul på Onsdag. Känns som dagarna är extra långsamma dit. Går in i v 20 (19+0) då. Igentligen hade jag tid i Onsdags, men fick lov att boka om.

• sunnydays
    vilja89 skrev 2013-08-11 12:08:45 följande:
    Jag har också RUL på Onsdag :) kommer vara i v20 då (19+1). Vilken tid ska du dit?!
    Vad roligt :) 7.30, du då?
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-08-11 12:18:53 följande:
    8.00 :) Vad skoj! När har du BF?
    Då får  vi se våra små strax efter varandra :) Ska du kolla kön?
    Jag har bf 7 jan om jag räknar från mensen, men det ändras väl på Onsdag :P Du då?
Svar på tråden BF januari 2014