Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

kallemaja skrev 2013-08-30 16:55:13 följande:
    Nån mer som har gått in i v 21 och ännu inte känt bebisen? Vet ju om att moderkakan är i framvägg men längtar så efter att få känna något röra sig....
    Jag går in i v 22imorrn och har börjat känna lite nu i v 21. Men inte alls mycke eller varje dag. Men nån tydlig puff. Har också moderkakan i framvägg. Så det kommer :)
  • sunnydays
    c4trin skrev 2013-08-30 18:37:57 följande:
    Någon annan som har problem att tömma blåsan? Det känns annorlunda och jag får nästan "ta i", hoppas på att de e normalt o handlar om växande mage o tryck från livmodern ;)
    Jag med. Känns som jag är jätte kissnödig men kommer bara lite grann. Tror det är vanligt.
  • sunnydays
    rumpeflin skrev 2013-08-31 00:38:22 följande:
    Angående cravings.... Dricker 1,5 l mjölk om dagen, har gjort sen jag blev gravid.. Kul att så många vill ha juice, det har inte jag känt nått sug efter. Men knäckebröd med kaviar slinker också ner några stycken om dagen ;) blir ALLTID sugen just på jobbet...
    Har också börjat dricka jätte mycke mjölk. Innan vart jag sur i halsrn men det tar mjölken bort :)
  • sunnydays
    NorasMamma skrev 2013-08-31 09:43:40 följande:
    Vi har några mediciner kvar att testa om dessa inte funkar. Men hamnar vi i läget att de inte går att kontrollera blir det operation. Vilket känns riktigt jobbigt då det är så riskfylld. Opererar de på fel ställe kan hon bli förlamad eller tappa talet eller nån annan funktion
    Måste vara bland de jobbigaste att ha barn som är allvarligt sjuk. Hoppas verkligen medecinerna funkar
  • sunnydays
    tröttismamma skrev 2013-09-01 10:16:56 följande:
    Hej,

Jag är ny här på forumet och har BF den 30:e januari 2014. Det är mitt första barn. Nån annan här som väntar sitt första? 
    Jag väntar också mitt första, bf 10jan :)
  • sunnydays
    tröttismamma skrev 2013-09-01 12:08:58 följande:
    Oj, vad spännande :) Hur har du mått hittills och hur mår du i nuläget?
    Mått illa förut, men nu är det bra sålänge jag äter ordentligt.  :) sj då?

• sunnydays
    tröttismamma skrev 2013-09-01 13:50:09 följande:
    Ja, jag har också mått jätteilla, men det börjar släppa nu. Går dock ingenstans utan min vattenflaska och lite frukt och kex :) Blir jag hungrig måste jag äta något direkt, annars kommer illamåendet smygandes. Inte lika illa som tidigare, men det finns fortfarande kvar om jag inte äter regelbundet. Så det är lika bra att vara lite förberedd när man ska iväg nånstans :)
    Vad skönt att det börjar släppa nu. Nej, man kan inte vänta på att längre :)
  • sunnydays

Är det bara jag som svullnar upp? Känns som jag samlar på mig vätska. svullen i benen och fått lite mer under hakan. Det hade jag redan när jag inte gått upp så mycket. Men tror det är vätska för det känns så, min syster svullnade också upp.

• sunnydays
    SB2011 skrev 2013-09-01 19:42:58 följande:
    Ska träffa min bm imån på extra insatt besök för jag mår så dåligt både psykiskt och fysiskt! Börjar bli lite nervös! Tänk om hon tycker man e löjlig!:(
    Tror verkligen inte du behöver oroa dig för att hon ska tycka du är löjlig. Tror hon är van med att man mår olika, vissa mår bra och vissa mår dåligt. Hoppas du får bra hjälp och stöttning
  • sunnydays
    LillFrö skrev 2013-09-02 16:00:09 följande:
    Några som beställt barnvagn och babyskydd? Lite nyfiken på vad ni valt i så fall, babyskydd framför allt! 😊
    Jag har köpt båda. Barnvagn vart en kronan duo, tänkte köpa duo s, men såg vanliga på rea så då vart det en sån. Babyskydd vart en Besafe izigo med isofixbas för att den fått bäst i test och bra där jag läst och kändes lätt. Så har jag köpt till så den gåt att sätta på barnvagnen :)
Svar på tråden BF januari 2014