Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Ni som har barn sen innan. Anväds babygym? Är det någon direkt skillnad mot att ligga i babysittern/babynest/på en filt och leka med leksaker?

• sunnydays

Verkar som att det flesta har gillat sina babygym så då får det nog bli ett sånt också. Sett rätt så söta från Skip Hop och Treetop friends :) Svårt att veta vad man ska ha och inte, ibland är det tur att familjeliv finns :)
    Mellan vilka åldrar har era använt gymmen?

• sunnydays

vilja89, kan du inte pröva göra något nyttigare att ta istället när du blir sugen? Typ chokladbollar med stevia istället för socker eller så. Och försöka hålla godisen till vissa dagar? Så tror jag inte det är hela världen att du äter lite godis, så länge du får i dig lite näring också :)

• sunnydays

Är det någon mer än jag som svullnar upp? Svullnar i hela kroppen. Känner mig som en köttbulle. 

• sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-09-05 09:42:04 följande:
    Lite i händer och fötter ibland men när jag väntade första barnet var jag heeeeelt sjukt svullen! Men då var jag höggravid under sommaren.
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-05 10:05:35 följande:
    Är lite svullen om händerna och fötterna känns svullna om jag stått mycket. Det var värre när värmen låg på. Skönt att slippa vara gravid under sommaren. Med sonen som föddes i juli var jag som en vattenballong! Men kommer nog vara rätt svullen till och från nu ändå. Har en tendens att samla vätska även som ickegravid.

Så jag är inte helt ensam om det då iaf. Känns som jag samlar vätska, min syster gjorde det som gravid också.Jag har tilome fått under hakan.
    Var det något som hjälpte på er eller fick ni helt enkelt stå ut?
  • sunnydays
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 18:55:59 följande:

lägger upp en bild så du får bedöma själv, en genomsnitts stor bebis 1 dag gammal i en strl 56 overall.
    Men hur söt får man va :) Gud vad jag längtar tills januari :)
  • sunnydays
    kallemaja skrev 2013-09-05 07:35:55 följande:
    Nån mer än jag som fortfarande inte blivit av med illamåendet trots halva graviditeten? Jag kräks fortfarande emellanåt och har börjat få riktigt ont i fogarna! Som tur är har jag ett jobb som låter mig jobba hemifrån de dagar jag inte klarar att gå dit..det är skönt!

Jag har fått någon typ av "graviditetsklåda", nån mer som har det? Vad kan man göra åt det..det kliar på hela kroppen...värst på kvällen/natten....
    Jobbigt med illamående fortfarande. Hoppas det släpper snart, mitt släptte efter v 17. Varit någon enstaka gång sen dess bara.

Jag kliar, men bara där jag växer, så antar att det är huden som strecks. Har du provat olja in där det kliar?
  • sunnydays

Jag får inte bara i fötterna. sitter jag i soffan eller något så får jag jätte tydliga märken från den på benen/låren sen. Kollade blodtrycket senast förra veckan hos bm och då såg det jättebra ut. Men ska dit igen om 2 veckor så kan ju kolla med henne då.

• sunnydays

Min mage började poffa till runt v 17, nu är jag i v 23 och har en stor mage. Tror större än de flesta i v 23 och endå är det första barnet. Men jag tror inte man kan jämföra, alla får olika magar. 

Svar på tråden BF januari 2014