Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Vi tar andranamn från familj som har gått bort. Om det blir en flicka Eveline efter sambons syster och om det blir en pojke Jonny efter min pappa.
    Förnamn till pojke har vi ingen aning om, jättesvårt. Ska till läkare och kolla livmodertappen om någon vecka och om man gör det via ultraljud tänkte jag kolla om lillen vill visa om det är en pojke eller flicka den gången.

• sunnydays

Är det någon som har provat newborn set till Stokke stolarna? Funderar på om den är bra som babysitter

• sunnydays

Flikkan fy vilka hemska människor. Inge kul att gå till jobbet när det ska vara så.

Leavemealone Jag har inte blivit så mycke känsligare, men man har ju jämt hört att folk blir det. Känns det som att du kanske börjar få gravdeprition kanske du ska prata med din bm?

• sunnydays
    vilja89 skrev 2013-09-09 13:22:37 följande:
    Jag har newborn insatsen till Stokke :) Förstår dock inte vad du menar med att ha den som babysitter. :/
    Den ska ju vara babysitter också, man kan ta bort den och flytta runt eller ha den på stolen om man äter eller så
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-09-09 15:17:05 följande:
    Gick inte att citera det andra du skrev pga en stor annons mitt i allt så gör såhär ;)

Jag skulle inte använda min som babysitter då den lutar mycket bakåt och inte har samma gung. Skulle nog inte låta bebisen sitta i den så länge heller. :) Men du gör ju givetvis som du vill! :D
    Då blir det en annan babysitter här, tack :)
  • sunnydays

Ush, ställde mig på vågen nyss och har gått upp 7 kg redan. Jag väger redan för mycke så hade väl tänkt mig runt 7-10kg sammanlagt. Min syster gick upp runt 20 kg och jag hoppas inte jag slutar där. Har desutom ont i blygdbenet så kan inte gå så jättemycke. Men har iaf plockat upp min stegräknare och satt på mig nu. Så kan jag iaf se till att jag inte sitter heelt still.

• sunnydays

Är det någon som provat doppler från teknikmagasinet? Sambon ville så gärna höra lillen så han köpte en sån i helgen, men hörde inget när vi lyssnade. Man skulle bara hålla på någon minut stog det. Är endå i v 24, men har moderkakan i framvägg så kanske är lite svårare då. Och tyckte den ar väldigt tyst av sig.
    Någon som har och lyssnat med en sån?

• sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-09-16 15:27:49 följande:
    Idag välkomnar jag v.25!

Mindre roligt då jag blev inlagd på sjukhus idag för att min lunginflammation inte blir bättre.

Bebisen firade den nya veckan med att ge mig sin hårdaste spark hittills i alla fall, och rakt på urinblåsan ;) lille busen.
    nej vad jobbigt, hoppas du blir bättre snart
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-09-17 12:36:40 följande:
    Måste kolla med er.

Här om vecka höll jag på att svimma.
    Idag så började jag jobba som städare (hoppa in som vikarie)
    Men började få högg och stickningar i magen, svimfärdig igen och kom pytteblod i trosan.
    Dom skicka hem mig då hälsan och bebbe är viktigare än några dammkorn.
    Vilade och känner mig genast bättre, inte ont i magen och blöder inte.

De ont i magen brukar även ske när jag lagar mat/står upp för länge..

Vad kan de bero på?! Rynkar på näsan 
    Jag tycker du ska prata med din bm om det onda.
    Jag blev yrslig härom dan, då gick jag och satte mig ett tag så fick sambon gå och köpa druvsocker (sånna där små paket man kan köpa i kiosker) och då hjälpte det rätt bra.
Svar på tråden BF januari 2014