• Wolfclaw

Varför är vi rädda för satanism?

Under 80-talet blossade det under en kort tid upp en allmän satanism-skräck i landet. Hårdrocksgrupper anklagades för att uppmana till satanistiska handlingar och t o m ritualmord i satanismen namn. För ett tag sedan uppstod en liknande debatt här på FL där en tråd lite smått hysteriskt försökte påvisa hur satanismen höll på att få grepp om samhället och vissa hakade på.

Vad jag vet så har det till dags dato inte skett många (om ens några) mord i Sverige som kan kopplas direkt till satanistiska motiv. Även utomlands verkar det vara mycket ovanligt. De brott som kan kopplas till satanism verkar mest vara skadegörelse riktat mot kyrkor och utfört av vilsna ungdomar som lika gärna kunde slagit sönder en busskur.

Kollar vi sen hur många mord, illdåd och krig som genomförts i Guds och kristendomens namn (och även andra religioner) är bilden en helt annan.

Borde då inte vår egen etablerade religion vara det vi verkligen borde vara rädda för?

• Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:33:19 följande:
    Det fattar vem som helst, konstig nog att du inte betonar här, trodde du att jag skulle glo på skärmen så kommer kunskap. Det va mkt konstig resonemang, det underförstod att det inte tiden som är lärare utan med tiden man utvecklar genom söka... nåväl...

Meningsskiljaktigheter löser man genom diskussion där meningsmotståndarna presenterar sina argument och backar upp dom med fakta.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:35:55 följande:
    Jag försöker svara tre olika inlägg samtidigt och skummat genom och tog för givet antagligen du va inne på allmänt satanism med...

Då är det verkligen dags att du tar ditt ansvar för att skärpa till debatten, det är inte ok att du bemöter inlägg lite hejvilt grundat på vad du tror sägs.

Eller ja, ok är det ju. Om du vill bli uppfattad som halvtokig. Men det tror jag knappast att du vill bli.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • VojneVojne
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:38:25 följande:
    Då är det verkligen dags att du tar ditt ansvar för att skärpa till debatten, det är inte ok att du bemöter inlägg lite hejvilt grundat på vad du tror sägs.

Eller ja, ok är det ju. Om du vill bli uppfattad som halvtokig. Men det tror jag knappast att du vill bli.
    Jag uppfattas ju det, det kan varken du eller nån annan hjälpa att jag är halv tokig... Om du har läst mina inlägg lite så bör du förstå att hur jag tänker och varför har jag kallat honom satanist. Sen att han inte sagt att att han är satanist det jag bry mig inte om. Han va duktig på kaballah magic och detta utförs av satans hjälp...

Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:44:07 följande:
    Jag uppfattas ju det, det kan varken du eller nån annan hjälpa att jag är halv tokig... Om du har läst mina inlägg lite så bör du förstå att hur jag tänker och varför har jag kallat honom satanist. Sen att han inte sagt att att han är satanist det jag bry mig inte om. Han va duktig på kaballah magic och detta utförs av satans hjälp...

Jag ger upp, det här är ju rena dårskaperna.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:44:07 följande:

Lan vi klargöra en sak?

Är alla som tillber andra gudar än Allah "satanister" i ditt tycke?

Är hinduer också satanister?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 23:37:52 följande:

Meningsskiljaktigheter löser man genom diskussion där meningsmotståndarna presenterar sina argument och backar upp dom med fakta.
    Jag förstår det men orkar inte dra upp massa saker igen och förklara helst för en person som inte är värt att prata om...
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • VojneVojne
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:46:08 följande:
    Finnally!
  • Selfish Geene
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:46:08 följande:

Det kan vara en språklig förveckling som orsakar kommunikationsproblemet
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 23:49:16 följande:
    Det kan vara en språklig förveckling som orsakar kommunikationsproblemet
    Mycket möjligt.
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:48:45 följande:
    Finnally!
    Sluta fjanta dig.

• VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 23:47:32 följande:

Lan vi klargöra en sak?
    Är alla som tillber andra gudar än Allah "satanister" i ditt tycke?
    Är hinduer också satanister?
    Nej så är det inte verkligen! så vi ska inte göra nåt missförståelse så jag  orkar inte kämpa för att förklara sen!
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?