• Wolfclaw

Varför är vi rädda för satanism?

Under 80-talet blossade det under en kort tid upp en allmän satanism-skräck i landet. Hårdrocksgrupper anklagades för att uppmana till satanistiska handlingar och t o m ritualmord i satanismen namn. För ett tag sedan uppstod en liknande debatt här på FL där en tråd lite smått hysteriskt försökte påvisa hur satanismen höll på att få grepp om samhället och vissa hakade på.

Vad jag vet så har det till dags dato inte skett många (om ens några) mord i Sverige som kan kopplas direkt till satanistiska motiv. Även utomlands verkar det vara mycket ovanligt. De brott som kan kopplas till satanism verkar mest vara skadegörelse riktat mot kyrkor och utfört av vilsna ungdomar som lika gärna kunde slagit sönder en busskur.

Kollar vi sen hur många mord, illdåd och krig som genomförts i Guds och kristendomens namn (och även andra religioner) är bilden en helt annan.

Borde då inte vår egen etablerade religion vara det vi verkligen borde vara rädda för?

• Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?
  • VojneVojne
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-15 23:51:53 följande:
    Mycket möjligt.
    Sluta fjanta dig.

Ja ja ok!
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:52:10 följande:
    Nej så är det inte verkligen! så vi ska inte göra nåt missförståelse så jag  orkar inte kämpa för att förklara sen!

Är vi eniga om att "satanister" per definition "tillber Satan"?
  • VojneVojne
    Selfish Geene skrev 2013-05-15 23:53:41 följande:

Är vi eniga om att "satanister" per definition "tillber Satan"?
    Lite mer än så, inte nödvändigtvis man behöver tillbe utan tycka om , tycka att Gud felbehandlad Lucifer, hjälpa Djävulen med olika handlingar osv. Alla muslimer tillber inte Allah swt men de är muslimer ändå...
    Jag förmodade fans inga förtrogna kvar,Tills jag övergav mig själv, märkte jag att fans inget främmande kvar.// Niyazi-i Misri
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-15 23:58:25 följande:
    Lite mer än så, inte nödvändigtvis man behöver tillbe utan tycka om , tycka att Gud felbehandlad Lucifer, hjälpa Djävulen med olika handlingar osv. Alla muslimer tillber inte Allah swt men de är muslimer ändå...
    vad innebär "hjälper djävulen"?
  • VojneVojne

Djävulens mål är förvilla människor sa vi ju så finns det människor som har kontakt med dem och följer deras order för att få de att uppnå sitt mål, tex att starta krig....

• Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 00:42:42 följande:
    Djävulens mål är förvilla människor sa vi ju så finns det människor som har kontakt med dem och följer deras order för att få de att uppnå sitt mål, tex att starta krig....
    Jag brukar säga att islam förstör människors liv, jag kan tänka mig att det är något som kan anses hjälpa Djävulen.

Är jag satanist för att jag är emot islam? (bland annat) 
  • Selfish Geene
    VojneVojne skrev 2013-05-16 08:17:58 följande:
    Varför tror du att den tanken ska göra dig satanist när du vet att du är ateist?
    jag syftade såklart på din definition av en "satanist".

Skulle du kalla mig för satanist? (Jag arbetar aktivt för att få människor att sluta tro på Allah) 
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?