elion skrev 2013-07-14 14:46:57 följande:
Hej!
Jag hoppar in i den här tråden! Jag fick ett plus igår på BIM-3 (tror jag) och vågar inte riktigt tro att det är sant... Slutade precis med prev.medel och det tog sig på första försöket. Så var det INTE förra gången då vi försökte 8 månader. Så jag är nog lite i chock. Men, i och med att allt gått så bra, väntar jag mig ett bakslag, hemskt att tänka så men så är det.
Och plötsligt kom det över mig: den här tröttheten som jag inte känt sedan förra graviditeten. Den är ju hemsk!
Men det är typ det enda jag känner, +lite molvärk. Inga ömma bröst, men minns att jag inte hade det sist heller. Och luktsinnet har förstärkts med 10. Så jobbigt, tycker jag som vanligtvis har bra luktsinne.
Jag har en dotter på 2 år och egentligen hade vi nog tänkt att ha mer än 3 år mellan barnen... Men ack så välkommet med 2 år och 8 månader också!
Så nu skriver jag in mig i BF-tråden :) Och ska läsa igenom denna tråd!ä
Välkommen! Vi har en flicka, och sen en pojke, som kom exakt 2 år och 8 mån efter, och hade också tänkt oss lite längre emellan. Men det har funkat jättebra! Och sen är man ju oändligt tacksam för när det går på första försöket...
För oss var det så, att eftersom det är en flicka som är äldst, så var (och är) hon mer spåkligt försigkommen än om det vore en pojke. Så det blir som att hon är äldre : )