• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • sweeet85

Hej. Hur mår ni andra? Själv är jag otroligt trött, somnar en till två gånger om dagen. Är ju tur man har semester. Sen har jag börjat må mer illa mest på kvällarna. Hade likadant med dottern. Längtar till den 6 aug då jag får se så att det är en liten i magen. Magen börjar se lite större ut än vanligt.

• Melody 88

Jag är i V 5 och har mått lite diffust illa nu ikväll men inget som jag inte kan leva med...
    OBS att jag då får panik o blir stressad , får ångest av illamående och blir rädd för att spy..
    Äter lergigan 25-50 3 gånger om dagen mot ångest och oro.  Så det kan även lindra illamående
    men ska köpa sea band imorgon och se om det fungerar för mig och åksjuke tabletter postafen mot illamående om inte sea banden hjälper till 100 % hoppas jag slipper mycket illamående :( Tål inte det gick in i v 5 idag enligt FML och två appar i mobilen hade äl 2/7 

• Pixlar

Jag mår bra! Nästan oförskämt bra. Hade lite illamående igår, och har haft lite hjärtklappning från och till senaste veckan. Men jag är ju bara i v6 än. Minns att illamåendet slog till med full kraft i v7 med dottern..

• sweeet85

Sjäkv har jag bara berättat för en kollega och två kompisar. Familjen tar jag nån gång efter den 6 aug då jag fått se den lille i magen. Ska bara fixa en tröja till dottern där det står storasyster på.

• Novalie2013

Hej , alla .. Följer er fast jag inte skriver så mycket å väldigt tråkigt att höra hallonet ! Mitt illamående blir bara värre , med dottern 5 mån så mådde jag bara illa på morgonen å spydde. 'Men nu är det hela dagar.. Trötthet så in i bomben , sover 1-2 ggr på dagen när dottern somnar till.. Men ända känner man sig som ett vrak... Fick en tid för vul den 22 då jag inte vet vilken vecka jag är i och för att jag fått tvillingar (missfall) innan..och att jag hade en blödning. Men det hade jag med dottern oxå. Det är antingen vecka 6 eller 9 så då vet jag inte om de är feb eller mars som bf.. Men ska bli kul å se

• Snowflakee

Jag är i V.7 och jag är så himla trött, sover middag mellan 10-13 och går ändå och lägger mig kl 18 ibland. Annars mår jag ganska bra faktiskt Glad

Vi hade också tänkt att vi skulle berätta för vänner och familj efter v.12 men när man känner sån stor glädje och lycka är det svårt att vänta :) Så vi berättade det förra veckan och alla blev superglada! 

• Malin8803
    kgv skrev 2013-07-15 20:29:48 följande:
    Det är bara att fråga på! Att berätta har varit mitt sätt att bearbeta  

Enligt vården har jag fått missfall eftersom de föddes innan vecka 22+0 vilket är gränsen för att lagligt kallas barn. Men det är mina barn. Vi vet inte varför de föddes för tidigt. Jag åkte in på kvällen eftersom jag misstänkte att allt inte stod rätt till och mycket riktigt, jag var redan öppen. Man försökte stoppa förlossningen men de föddes dagen efter. En fruktansvärd förlossning där två perfekta små barn på 26 cm och ca 400 gram dör på mitt bröst. När jag blev gravid igen blev jag akut inlagd i vecka 22+3 eftersom kroppen höll på att förbereda sig för förlossning igen. Men eftersom man upptäckte det i tid fick man stopp på det och jag var sängliggande resten av graviditeten. Troligtvis kommer den här graviditeten också att krångla vilket kommer bli fruktansvärt jobbigt psykiskt. Men än så länge lever jag i känslomässig förnekelse (troligtvis en kroppslig försvarsmekanism) och har det fint. Men jag funderar mycket på det praktiska kring att ev bli sängliggande och ha en 1,5-åring här hemma.
    Okej, jag födde oxå fast i vecka 21, 20 + nånting va jag i . fick göra abort, fick en pojke 29cm o 411 gram.
    Han var gravt hjärnskadad så därför valde vi de. tyvärr så såg dom de sent tyckte vi,hade gått typ halva tiden :/. Men samtidigt tur dom upptäckte de.
    så denna gång har o ska jag begära tätare ultraljud och det förstod hon på hälsosamtalet. :)
  • Ekorren91

Hej Alla :)

Nu är jag i vecka 5+2 tror jag :P
    Jag har vart och lämnat blodprov (HcG) efter VUL förra veckan som dom inte såg någonting på. Det har stigit fint sa hon på gyn när jag ringde igår. Men det kan det tydligen göra när det är utomkveds med. 

Mina bruna flytningar hade jag bara i 3 dagar, nu ingenting :D

Vi har berättat för nästan alla vi känner att vi väntar barn. Men också vart tydliga med vad som kan hända och att det kanske inte går hela vägen. Men alla har vart glada :D Min dotter på 4 år har också fått veta. 

• Smultron på strå

Hej! Gravid i v. 7 med BF 10/3. En stor överraskning då vi skyddat oss. Har en son på 14 månader.

Mår illa och värk i magen. Förlamande trött på eftermiddag/kväll. Hoppas på att första trimestern går fort!

Svar på tråden BF Mars 2014