• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • LilyHearts

Hej alla!
    Kikar in här ofta och läser runt och tänkte säga hej! Väntar 5:te barnet 11/3. Jag har fyra killar och långt emellan de. Verkar som vi gilla att börja om varje gången livet börjar rulla lite lättare  :)
    Killarna är födda 92, 96, 02 och 07. 
    Ska bli kul att följas åt!  

• Alfaqueen

Sådär, inskriven och klar. Vi tog inga tester nu, så jag vet ingenting, men allt har gått supersmidigt i mina tidigare två graviditeter, så jag är inte orolig. Däremot börjar ju tant bli lite till åren, så tid är bokat för KUB.

Hallonet: vad tråkigt att höra (jag vet inte om du läser det här, men jag tänker på dig)

Tråkigt att höra om er som förlorat barn, själv är jag lycklig lottad att aldrig ha haft några komplikationer, och det är jag så otroligt tacksam för.

Jag har berättat för några om den nya graviditeten, men inte så många. Berättade dock för mamma igår, hon blev glad!

Lillyhearts: jag känner likadant Har slutat med blöjor och allt för kanske ett halvår sedan, allt är enklare med större barn, och så tar vi och börjar om igen        

• Disney78

Lilyhearts och Alfaqueen:

Känner som er, vad händer nu :)

Våra killar är födda 04 och 07 så det blir lika långt uppehåll som för er lilyhearts!

Dessutom har vi samma BF 11/3, men vi har bara kommit till barn nr 3. Fyller 35 i år med så vi får se vad vi får för planering för ul/kub osv på inskrivningen nästa onsdag....

• LilyHearts

Vad kul att vi är flera med större barn!

Vi blev erbjuden kub men tackade nej då vi kommer i vilket fall att göra en fvp. Gjorde en med minsta killen och det var vi glada för.

Vi har däremot bokat ett privat ul den 7/8 i Stockholm. Längtar massor!

• Disney78

Lilyhearts, bor du långt ifrån Sthlm? Vart har du bokat. Jag bor närmare Göteborg, men det var svårt att boka ngt vettigt där :)

Ni valde fvp- varför? Och vad gjorde att ni valde det och hur gjorde det er glada? Förlåt alla frågor men vi har en son med en ärftlig sjukdom så jag velat lite med hur och vad vi skall göra...

• thecrazyone

Har läst här i någon vecka nu och känner att det kanske är dags att våga kliva in här och säga hej
    Har tre barn sen tidigare där den minsta nu är sex år, så det blir lite att börja om. Är lite orolig för hur det ska gå nu dock, för även om de tre första graviditeterna gick finfint och utan några problem överhuvudtaget så fick vi ett tidigt missfall sommaren 2011 och i höstas var jag gravid igen, men där det tyvärr upptäcktes på KUB-testet att fostret inte längre levde.

Såå.. lite nojigt är det, men jag tror och hoppas att det kommer gå bra den här gången! Enligt sista mens går jag in i vecka 6 imorgon, men brukar alltid bli flyttad nån vecka på rutinultraljudet (åt "fel" håll) så vi får väl säkert korrigera datumet lite längre fram, men just nu är jag glad åt att vara gravid i alla fall! Solig

• himla

Ååååå fy så jag hostar å rasslar... Nu tre jobbdagar kvar tills semester.... Ska bli så skönt ! Barnen är superlyckliga här hemma och har börjat säga gomorron å gonatt till Lill-bus. Hihi... Det är lite skillnad att vara gravid när man har lite större barn hemma... De förstår och ser så mycket... På gott och ont idag ska jag berätta för min mamma...spännande att se reaktionen... Blir ett födelsedagskort med ALLA barnens namn...tihi. Sen blir det morfar å svärföräldrar....som ska få reda på ikväll... V.7+0 idag....det går sakta men säkert framåt... Har senaste dagarna börjat må illa, hoppas att det ger med sig och inte blir värre...ha en bra dag !

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • IdaMaria85

och där kom illamåendet! som en käftsmäll, vaknade för 30 minuter sedan av att jag vara tvungen att springa upp och spy. När jag var gravid förra gången var det inte alls så här, lite mildare får jag allt säga.
    Men jag tar det som ett gott tecken (bara det nu inte kommer vara såhär hela graviditeten) är i vecka 6 nu.. 

• Novalie2013

Känner igen de där Idamaria85. Fick precis upp.. Å mår som dig... Med förra gjorde jag så varje dag förutom 2 på 12 veckor :(

Svar på tråden BF Mars 2014