• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • LilyHearts
    Disney78 skrev 2013-07-16 12:51:45 följande:
    Lilyhearts, bor du långt ifrån Sthlm? Vart har du bokat. Jag bor närmare Göteborg, men det var svårt att boka ngt vettigt där :)
    Ni valde fvp- varför? Och vad gjorde att ni valde det och hur gjorde det er glada? Förlåt alla frågor men vi har en son med en ärftlig sjukdom så jag velat lite med hur och vad vi skall göra...

God morgon!
    Vi bor i Örebro så jag har inte så jätte långt till Stockholm. Vi har en privat gyn här som kan göra ett VUL men de har sommarstängt tills mitten på augusti så jag googlade fram några i Stockholm. Först skulle jag ringa till StrandKliniken men de svarade inte. Tur i oturen för de vill ha 1400 kr för ett VUL. Googlade lite mer och hittade UltraljudsBarnmorskarna som vill helst göra ett vanligt UL och kostar bara 600 kr. Så det fick bli de.

Förra gången valde vi fvp då kub erbjöds inte ens. Vi kände oss på det klara att är det något som avviker så skulle vi avsluta graviditeten. Så känner vi denna gången med. Anledningen jag blev glad var för att vi fick ett positivt svar och jag kände mig lugn under resterande graviditeten.
    Jag kan göra båda kub och fvp men jag har min ålder som redan där drar ner poängen och jag kände att kub gör man i v 12 och skulle jag få dåliga resultat så dröjer det flera veckor innan jag kan göra och få svar på fvp. Vi vet med oss att oavsett vad kub skulle visa så vill vi ändå göra ett fvp och därför valde bort kub.
    Du är välkommen att fråga så mycket du vill :) Har ni bestämt hur ni ska göra?

Himla det är lite roligt det du säger. Min 17 årig undrade varför jag inte dricker vin längre (jo då det är gott med mycket rosé på sommaren) och han började lägga ihop det förra helgen när vi var iväg och jag skyllde på medicinering och han visste att så var inte fallet. De två minsta vet inget än dock.

nadir: jo bröllopet är kanske lite svårare ;) Enda jag ser som kan vara lite "konstigt" är att vi ska campa och ställa ut hundar med samma gäng nu till helgen. Då kan de undra!

Hoppas ni alla har en trevlig dag! Nu ska jag gå bada hund och packa färdig:)           
  • Novalie2013

Jag har inte tecknat gravidförsäkring ännu, tänkte väl göra det snart men har ett vul den 22 , på måndag .. Så tänkte vänta tills efter det. Förra gången tecknade jag försäkringen kring vecka 10-12 men jag hade haft lite missfall innan så jag va väldigt osäker överhuvudtaget att komma så långt.

• Novalie2013

Tycker det är konstigt att i vissa städer får man hur mycket hjälp man vill, som tidigt vul å kontroller. Medans jag hade ett fint samtal med vården i Falun å fick bråka till mig en tid... Hon va jättetrevlig först men inte när vi la på, jag vann med andra ord... förra graviditeten så hade jag en tidig blödning å ringde då till tre sjukhus för att få en tid för att kolla, men alla tre sa då att jag hade fått ett troligt missfall å kunde sitta hemma å vänta å se... Falun gav mig dock en tid, 4 veckor efter. Så jag fick vänta i 4 veckor på att veta att det inte alls va missfall.! Men jag kände aldrig att de va de för mådde fortfarande illa hela tiden, men klart man vill kolla upp det ändå.. Så de som dom sa va ett missfall, ligger nu bredvid mig fullt frisk å äter ur sin nappflaska! Glad att vården har fel ibland!

• Disney78

Tack LilyHearts!

Det låter väldigt smart att gå rakt på fvp eller mkp. Då slipper man oroa sig fram till dess om manbyggnad gjort KUBB med dåliga resultat ( ofta åldersberoende)

Jag har fått ett UL bokat i aug privat. Inskrivningen är ju nästa ons så vi får höra vad de har att säga då...

Lycka till på utställningen hoppas det går bra och att ni får en trevlig resa :)

• lills

Plussade igår på cb digital. Beräknat till den 27 mars;)

Har en pöjk på 11 månader sen innan;)

• juliaannaeva

Jag har fått ett vul bokat 31/7 men fick också tjata mig till ett... Man kan gå till en gubbe i stan som gör vul utan problem men hans maskiner är utgamla o hela hans sätt ät ganmalt... Va där i maj nät jag fick missfall trodde jag men han kunde ju inte svara på
    Vad de va... Så de återstår o se sista juli om de blir en januari bebis eller mars bebis

• lovetove
    Disney78 skrev 2013-07-17 08:48:24 följande:
    Tack LilyHearts!
    Det låter väldigt smart att gå rakt på fvp eller mkp. Då slipper man oroa sig fram till dess om manbyggnad gjort KUBB med dåliga resultat ( ofta åldersberoende)

Jag har fått ett UL bokat i aug privat. Inskrivningen är ju nästa ons så vi får höra vad de har att säga då...

Lycka till på utställningen hoppas det går bra och att ni får en trevlig resa :)
    Hej :) Trots att det är andra barnet för mig så hänger jag ärligt talat inte med i alla förkortningar. Vad är fvp och mkp?

Jag undrar också hur ni andra tänker med KUB och allt vad det är... nupp?  
    Jag gjorde inga såna tester sist, för jag tänkte att jag kommer ju ändå behålla barnet oavsett. Nu har jag fyllt 35 så jag antar att jag kommer bli erbjuden KUB, men vet inte om jag ska göra det - eller snarare varför? Hur resonerar ni?

• lovetove

Jo, sen undrar jag också om det är någon fler än jag som har tänkt föda med planerat snitt?

Svar på tråden BF Mars 2014