Disney78 skrev 2013-07-16 12:51:45 följande:
Lilyhearts, bor du långt ifrån Sthlm? Vart har du bokat. Jag bor närmare Göteborg, men det var svårt att boka ngt vettigt där :)
Ni valde fvp- varför? Och vad gjorde att ni valde det och hur gjorde det er glada? Förlåt alla frågor men vi har en son med en ärftlig sjukdom så jag velat lite med hur och vad vi skall göra...
God morgon!
Vi bor i Örebro så jag har inte så jätte långt till Stockholm. Vi har en privat gyn här som kan göra ett VUL men de har sommarstängt tills mitten på augusti så jag googlade fram några i Stockholm. Först skulle jag ringa till StrandKliniken men de svarade inte. Tur i oturen för de vill ha 1400 kr för ett VUL. Googlade lite mer och hittade UltraljudsBarnmorskarna som vill helst göra ett vanligt UL och kostar bara 600 kr. Så det fick bli de.
Förra gången valde vi fvp då kub erbjöds inte ens. Vi kände oss på det klara att är det något som avviker så skulle vi avsluta graviditeten. Så känner vi denna gången med. Anledningen jag blev glad var för att vi fick ett positivt svar och jag kände mig lugn under resterande graviditeten.
Jag kan göra båda kub och fvp men jag har min ålder som redan där drar ner poängen och jag kände att kub gör man i v 12 och skulle jag få dåliga resultat så dröjer det flera veckor innan jag kan göra och få svar på fvp. Vi vet med oss att oavsett vad kub skulle visa så vill vi ändå göra ett fvp och därför valde bort kub.
Du är välkommen att fråga så mycket du vill :) Har ni bestämt hur ni ska göra?
Himla det är lite roligt det du säger. Min 17 årig undrade varför jag inte dricker vin längre (jo då det är gott med mycket rosé på sommaren) och han började lägga ihop det förra helgen när vi var iväg och jag skyllde på medicinering och han visste att så var inte fallet. De två minsta vet inget än dock.
nadir: jo bröllopet är kanske lite svårare ;) Enda jag ser som kan vara lite "konstigt" är att vi ska campa och ställa ut hundar med samma gäng nu till helgen. Då kan de undra!
Hoppas ni alla har en trevlig dag! Nu ska jag gå bada hund och packa färdig:)