• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Melody 88
    iSawas skrev 2013-07-17 19:21:11 följande:
    Ha ha vad menar du nu? Vad då hur killar kan vara? Är kille själv nämligen ;) Min fru säger också så.
    Lycka till nu när du skall berätta =) 
    Men ni killar märker inte alltid då man gjort fint i hemmet, små saker du vet som är svårt att lägga märket till..
    Ja nu vet han om det iaf....  

• Disney78

Melody 88, hur reagerade han? Hoppas du fick mycket bättre reaktioner än du förväntade dig!

• elion
    Melody 88 skrev 2013-07-17 19:53:21 följande:
    Men ni killar märker inte alltid då man gjort fint i hemmet, små saker du vet som är svårt att lägga märket till..

Det är just alla fördomar och förväntningar om att "killar" inte skulle märka som gör att det också fortsätter. Synd att folk gör skillnad på kön vad gäller att se huruvida det är dammigt eller ej. De flesta har väl två ögon? Man kommer få damma hela sitt liv om man inte sätter trasan i någon annans händer. Just sayin.
  • Melody 88
    elion skrev 2013-07-17 20:12:07 följande:
    Det är just alla fördomar och förväntningar om att "killar" inte skulle märka som gör att det också fortsätter. Synd att folk gör skillnad på kön vad gäller att se huruvida det är dammigt eller ej. De flesta har väl två ögon? Man kommer få damma hela sitt liv om man inte sätter trasan i någon annans händer. Just sayin.
    Eller hur? Städa bör man göra 1 gång i veckan och har man mycket djur minst 2 gånger i veckan...
  • elion

Ang planerat snitt. Det är enda alternativet för mig. Med en förlossning i bagaget där jag blev så sjuk att jag låg kvar på sjukhuset drygt två veckor och inte var kapabel att ta hand om mitt barn. Blev akutsnittad då så jag vet att det inte är någon gräddfil att ta. Men jag vågar inget annat. Fick världens depression några månader senare och gick i terapi senare för skulden var så stor att jag inte kunnat vara där för min lilla bebis.

• iSawas
    Melody 88 skrev 2013-07-17 19:53:21 följande:

Ha ha jag vet vad du menade =) Min fru säger också så =)
    Åhh vad kul, vad sa han? 
  • Melody 88
    elion skrev 2013-07-17 20:32:26 följande:
    Ang planerat snitt. Det är enda alternativet för mig. Med en förlossning i bagaget där jag blev så sjuk att jag låg kvar på sjukhuset drygt två veckor och inte var kapabel att ta hand om mitt barn. Blev akutsnittad då så jag vet att det inte är någon gräddfil att ta. Men jag vågar inget annat. Fick världens depression några månader senare och gick i terapi senare för skulden var så stor att jag inte kunnat vara där för min lilla bebis.
    :( Men det var ju inte ditt fel att du blev sjuk, Sånt kan ju hända :(
  • lovetove
    elion skrev 2013-07-17 20:32:26 följande:
    Jag behövde inte ligga så länge. Men jag fick ligga ett par dagar med kateter och hade förlorat väldigt mycket blod, så jag kunde inte ta hand om honom i början. Sen kom det in en sjuksköterska var tredje timme och gav min son ersättning så han var aldrig hungrig när jag skulle försöka amma. Det är en fruktansvärd känsla att inte kunna/få ta hand om sitt barn. Jag vill aldrig vara med om det igen.
  • Melody 88
    Disney78 skrev 2013-07-17 20:09:35 följande:
    Melody 88, hur reagerade han? Hoppas du fick mycket bättre reaktioner än du förväntade dig!
    Ja jag vet inte riktigt han krama mig sen prata vi lite är mycket att ta in och smälta, och planera hur man ska göra och så. Är ju ett stort ansvar att skaffa barn... Livet blir så mycket mer annorlunda, man kan inte göra allt man vill och så då man har barn... jag är dock  mest rädd för illamående och att spy, hoppas jag får slippa den biten, illa kan jag väl må men inte allt för mycket...
  • Novalie2013

Men då vart det väl iaf en bättre reaktion än vad du vänta dig melody? Skönt att det gick bra iaf min man hade klippt gräsmattan när jag kom hem igår ( vilket inte JAG märkte ) hahaha vadå märkte du inte de , sa han... Nej tyvärr så gjorde jag inte de trots att gräset va högt när jag åkte bort jaja ville bara säga att det finns tjejer som inte märket heller när den andre partnern gjort något önskar mitt illamående kunde gå iväg till ett annat ställe!! Har teoriprov nu på morgon å känner inte för att sitta å hulka mig medans jag gör provet.. Å de är för mc vill jag tillägga,. Körkort för bil har jag haft i 8 år.. men men bara bita i de sura å åka dit efter det blir de BVC med dottern ha en bra dag alla

Svar på tråden BF Mars 2014