• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • kgv
    lovetove skrev 2013-07-17 13:30:46 följande:
    TAck ska ni ha för era svar! Nu hänger jag med lite bättre! Intressant att höra hur ni tänker kring testerna, jag vill gärna höra (läsa) fler tankar om ni vill dela med er. 

Anledningen att jag vill göra snitt den här gången var att jag hade en himla traumatisk upplevelse sist, som jag fortfarande inte kommit över ordentligt. Jag vill inte skrämma några förstföderskor med detaljer, men en av de värsta sakerna var att jag inte fick upp min son på bröstet förrän efter ett par timmar efter att han kommit ut. Först gick de iväg med honom för att han inte andades, och sen blev jag bortforslad för att operera bor moderkakan. Jag var inte ens i samma rum som honom och pappan. Jag hann tänka saker som att skitsamma, dom får ta hand om barnet osv.. Vill inte vara med om det igen. Därför  vill jag ha en snabb födelse och få upp mitt barn på bröstet direkt. Jag kan fortfarande börja gråta när jag tänker på min första förlossning. 

Men som sagt, jag vill inte skrämma någon, vet att det är ovanligt att det blir som för mig. Deallra flesta tycker att det är en superhäftig upplevelse. 
    Usch vilken upplevelse. Förstår att du vill ha snitt. Min första förlossning var också hemsk, men det berodde på att jag var totalt nerdrogad med morfin, möttes av en fruktansvärd läkare (som nu har fått sparken) och för att barnen skulle dö av själva förlossningen (födde tvillingar i vecka 22). Var tvungen att gå hos Aurora mängder av gånger för att förstå att sonens förlossning skulle bli annorlunda. Den förlossningen var rena drömmen med första.
  • Afla

Har fött vaginalt båda gångerna och hoppas på att det blir så även denna gången, har dock blivit igångsatt då jag haft havandeskapsförgiftning båda gångerna. På efterkontrollen med mitt yngsta barn sa bm att jag nästan kunde räkna med att få det om jag blev gravid en tredje gång. Därför har vi velat mycket fram och tillbaks, men vi båda vill ju ha en trea egentligen, så då blev det så. Hon pratade även om att man kunde sätta igång det isf, då jag fått det ganska sent

• Novalie2013

Lovetove, om man får fråga varför fick du operera moderkakan? ( Jag antar att den inte kom ut som den skulle visserligen ) Å de va inte kul å höra om din förlossning, tur jag varit med en gång iaf . Pjui.. Min förlossning gick bra men fick oxå åka på op direkt eftersom moderkakan fastnat å dom fick inte ut den ( trots att dom drog av navelsträngen när dom försökte) men det gick ju bra efter op iaf..

• lovetove
    Novalie2013 skrev 2013-07-17 13:56:38 följande:
    Lovetove, om man får fråga varför fick du operera moderkakan? ( Jag antar att den inte kom ut som den skulle visserligen ) Å de va inte kul å höra om din förlossning, tur jag varit med en gång iaf . Pjui.. Min förlossning gick bra men fick oxå åka på op direkt eftersom moderkakan fastnat å dom fick inte ut den ( trots att dom drog av navelsträngen när dom försökte) men det gick ju bra efter op iaf..
    Ja, precis, den hade fastnat. 

Innan förlossningen var jag skitskraj, men hade både gått på flera aurora-samtal och gått profylaxkurs plus föräldrakurs, så när det väl var dags kändes det ganska bra. Men tyvärr gick det ju som det gick. Min pojke mår i alla fall väldigt bra, det kunde ju ha gått mycket värre.

Kgv, förstår att det måste ha varit helt fruktansvärt för dig. Vad skönt att du fick en fin upplevelse andra gången! 
  • Melody 88
    Nu har vi köpt ett digitalt test, så ikväll då killen kommer hem får han reda på nyheten. GravidHjärtaPlus
  • Melody 88
    Novalie2013 skrev 2013-07-17 17:18:37 följande:
    Va kul melody ! det kommer gå kanonbra
    Disney78 skrev 2013-07-17 17:55:26 följande:
    Melody - stort lycka till nu ikväll!
    Tack för ert stöd. Helt sjukt från att ha varit hur trött som helst, fick jag värsta energin och stor städa veckans städning helt själv. från 17:45 - 18:37 Och snart är killen hemma.. Då gjorde jag alla sysslor dammtorka gjorde rent badrummet dammsuga och torka golven. Fatta  inte vart jag fick all energi i från. Från att varit sjukt trött. Är nog bara upp i varv för att killen ska få veta att jag är gravid... Måste ta en dusch sen blev fan svettig av det.. Ville hinna allt innan Killen kommer, för att se om han märker om det är städat, ni vet killar, hur dom kan vara.

• iSawas
    Melody 88 skrev 2013-07-17 18:43:43 följande:
    Tack för ert stöd. Helt sjukt från att ha varit hur trött som helst, fick jag värsta energin och stor städa veckans städning helt själv. från 17:45 - 18:37 Och snart är killen hemma.. Då gjorde jag alla sysslor dammtorka gjorde rent badrummet dammsuga och torka golven. Fatta  inte vart jag fick all energi i från. Från att varit sjukt trött. Är nog bara upp i varv för att killen ska få veta att jag är gravid... Måste ta en dusch sen blev fan svettig av det.. Ville hinna allt innan Killen kommer, för att se om han märker om det är städat, ni vet killar, hur dom kan vara.

Ha ha vad menar du nu? Vad då hur killar kan vara? Är kille själv nämligen ;) Min fru säger också så.
    Lycka till nu när du skall berätta =) 
  • lills

Jag födde med urakut kejsatsnitt för 11 månader sedan och vill ALDRIG genomgå det igen! Sövdes efter 24h med värkar för att lilleman blev dålig så de va tvugna att plocka ut honom! Va då 10cm öppen och inte långt ifrån krystvärkar:(

Så funderar på planerat snitt, men skulle så gärna vilja genomgå en vaginalförlossning!

Svar på tråden BF Mars 2014