• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Pineapplelemon

Hej hej :)

Har läst lite här några gånger men inte kommit mig för att skriva något men nu känner jag att det är dags! Hoppas det är lugnt att jag hakar på? :) Vi har en son som är 9,5 månad och även nu en liten på G som är beräknad till mitten på Mars-14. Vet inte exakt datum då min mens inte riktigt hann komma igång sen jag slutade amma sonen och detta inte var planerat (men lika välkommet för det). Men gissar på 15 Mars så får vi se sen efter UL vad som sägs :).

Ska försöka läsa ikapp lite vad ni pratat om och vilka ni är!

• iSawas
    Pineapplelemon skrev 2013-07-18 13:54:42 följande:
    Hej hej :)

Har läst lite här några gånger men inte kommit mig för att skriva något men nu känner jag att det är dags! Hoppas det är lugnt att jag hakar på? :) Vi har en son som är 9,5 månad och även nu en liten på G som är beräknad till mitten på Mars-14. Vet inte exakt datum då min mens inte riktigt hann komma igång sen jag slutade amma sonen och detta inte var planerat (men lika välkommet för det). Men gissar på 15 Mars så får vi se sen efter UL vad som sägs :).

Ska försöka läsa ikapp lite vad ni pratat om och vilka ni är!
    Vad kul  och välkommen hit =)

• Alfaqueen

Ang KUB: jag har bokat in det eftersom riskerna är större nu, och vi har redan två barn i familjen med funktionsnedsättingar, så om ett fvp visar på att något är fel så tror jag att jag kommer avsluta grav. Däremot så är jag hoppfull! Att gå direkt på fvp innebär en högre risk för missfall än jag har för en kromosomförändring, så därför väljer jag att göra ett KUB först. Jag jobbar själv mycket med statistik, så det där att gå och oroa sig mellan KUB och fvp ser jag inte som ett problem.

Jag har två fantastiska vaginala förlossningar bakom mig, så jag hoppas på en repris. Däremot gick det väldigt fort förra gången, så det jag om något är lite orolig för är att vi inte skall hinna in... 

• Alfaqueen

Jag mår illa i princip varje dag nu. Inte så att jag kräks, men ibland får man helt enkelt sätta sig ner lite, och äta. Jag har lock för öronen jätteofta, det var likadant under de andra två grav, och det är inget jag lider av i vanliga fall. Jag har aldrig hör om någon annan som har problem med det, det är väl gött att man är lite unik!

Dessutom har mina naglar börjat växa som attans, och de går aldrig sönder längre. Vissa gravsymptom är roligare än andra!

Nu har jag spenderat halva dan på att måla huset, ensam hemma med två barn (man får sätta på en bra film åt dem) så nu får man väl ligga på soffan en stund va?   

• lovetove

Hej. Jag har fått missfall, så jag kommer ta bort mig från tråden. Det började med en liten blödning i morse och sedan har det tilltagit med klumpar och kraftiga menssmärtor. 

Önskar er lycka till! Kram 

• sweeet85

Drt blir en del at läsa igenom när man inte är inne så ofta. Är på landet i hunnebostrand så får gå in via mobilen. Nu börjar mitt illamående bli värre, har än så länge sluppit spy. Men blev lite bättre av att äta och röra på mig. Var en sväng på nordens ark med dottern idag.

Lovetove var tråkigt. Ta hand om dig och lycka till i framtiden.

• thecrazyone

Vad tråkigt lovetove Rynkar på näsan Ta hand om dig nu!

Men fy vad tråkigt det är med missfall! Mina två senaste graviditeter innan denna slutade i missfall, så jag vågar inte riktigt hoppas att allt ska gå väl den här gången heller, även om jag på något vis känner mig lite lugnare nu ändå. Börjar kanske bli lite härdad eller avtrubbad liksom?

• Br0k3n

Igår var först dagen jag verkligen kände mig gravid, nådde illa som bara den. Jobbar i hemtjänsten vilket kan innebär äckliga dofter som är ännu svårare nu att hantera. Annars känner jag mig inte alls gravid, tröttheten är det enda tecknet.

Svar på tråden BF Mars 2014