• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Eba01

Hej alla,

Jag är beräknad till mitten av mars och har en dotter på 4 år..

Hoppas vi kan följas åt Glad 

• Pixlar

Jag och min kille har redan varit och klämt på syskonvagnar och vi båda är småkära i Mountain buggys. Jag som är kort och nätt gillar modellen Duet och mannen gillar modellen Duo :p jag tycker dock att jag ska få bestämma eftersom att jag kommer att vara hemma mest då han ska avsluta sin utbildning ;)

Med mountain buggy kan dock barnen bara sitta framåtvända, men vi tittade på bugaboo donkey (där sitsarna går att vända på oberoende av varandra) och den tyckte vi kändes så himla plastig och dottern gillade INTE den ergonomiska sitsen. Så just nu ärvi inne på att köra på en mountain buggy tills den lilla ska sitta och då byta tillbaka till Brio Go som vi har nu (och fullkomligt älskar! stort tips till er som inte behöver syskonvagn!) och ställa dottern på ståbräda. Hon kommer ju ändå hinna bli 3 år lite drygt så det kanske kan funka.. Annars får vi tänka om när vi kommer dit :p

Mountain buggy duet har iofs relativt små sitsar och liggdel, men vi får uppenbarligen små barn (dottern är nyss fyllda två men stor som en 1-åring) så jag tror inte att det blir några problem..

Sorry för långt inlägg, men mycket tanke läggs just på vagn här hemma då vi inte har någon bil och man ju måste ta sig fram på nåt sätt ;p

• iSawas
    Pixlar skrev 2013-07-18 18:15:03 följande:
    Jag och min kille har redan varit och klämt på syskonvagnar och vi båda är småkära i Mountain buggys. Jag som är kort och nätt gillar modellen Duet och mannen gillar modellen Duo :p jag tycker dock att jag ska få bestämma eftersom att jag kommer att vara hemma mest då han ska avsluta sin utbildning ;)

Med mountain buggy kan dock barnen bara sitta framåtvända, men vi tittade på bugaboo donkey (där sitsarna går att vända på oberoende av varandra) och den tyckte vi kändes så himla plastig och dottern gillade INTE den ergonomiska sitsen. Så just nu ärvi inne på att köra på en mountain buggy tills den lilla ska sitta och då byta tillbaka till Brio Go som vi har nu (och fullkomligt älskar! stort tips till er som inte behöver syskonvagn!) och ställa dottern på ståbräda. Hon kommer ju ändå hinna bli 3 år lite drygt så det kanske kan funka.. Annars får vi tänka om när vi kommer dit :p

Mountain buggy duet har iofs relativt små sitsar och liggdel, men vi får uppenbarligen små barn (dottern är nyss fyllda två men stor som en 1-åring) så jag tror inte att det blir några problem..

Sorry för långt inlägg, men mycket tanke läggs just på vagn här hemma då vi inte har någon bil och man ju måste ta sig fram på nåt sätt ;p
    Brio Go där är det väl så man kan ha både babyskyddet, liggdelen samt sittdelen som vagn? Min fru vill ha en sådan som man kan ha alla tre på då de verkar smidigt. Så Brio Go är bra då?
  • Pixlar

Ja det kan man :) om köper brios speciella babyskydd som också heter Go tror jag (så var det i alla fall när vi köpte den 2011)

• Kryssan

Oj! Så mycket inlägg i tråden! Kul! Hoppar med här. Nyligen +:at, BF 24/3. Har två barn, ett fött -09, och ett -10, 16 mån emellan :). Har denna graviditet redan från start haft ganska mycket molvärk, vilket jag inte haft under de två tidigare graviditeterna. Dock har jag för ca7 veckor sedan titthåls-opererats för att ta bort endometrios i buken, jag tror ingreppet och det faktum att allt runt i kring inte läkt ännu spelar roll för de känningar jag har nu.

• stuvadvitkål

Då det är ettagsedan jag var gravid så undrar jag om det är normalt att ha som typ menavärk? O sen lite värk/trött i svanken?

• Pineapplelemon

Åhnej Lovetove :( Så tråkigt!!

Då sonen kommer vara 1,5år när bebis kommer så kommer vi satsa på en bugaboo donkey. Vi kör nu cameleon och älskar den så det var inget att fundera på där för oss :) Har inte kollat runt på andra vagnar heller, haha det är donkeyn som gäller (har bara hört bra om den av alla jag känner som har den)
    Vi har även hunnit med Brio happy, som vi älskade men som sonen satt kasst i i sittdelen. Han sitter mycket bättre i camen. En brio sing hade vi medans han satt i babyskydd då man kunde klicka fast det direkt på chassit vilket var skönt när han blev tynge :)

Sjukt det känns att vara med i en sån här tråd och redan ha barn. Jag var ju nyss med i BF Oktober 2012 (är fortfarande med) och då var allt nytt nytt nytt. Ni som har syskon tätt kan ni inte berätta lite om hur det är? :)

• thecrazyone

Mina tre barn är täta alla tre, de är födda -04, -05 och -07 och visst har det varit en del tuffa stunder, men överlag så gick det så mycket bättre än vad jag förväntade mig! Mellan de två första är det bara 13 månader (vilket inte var planerat alls) och jag ställde väl mer eller mindre in mig på att det skulle bli förjäkla jobbigt, men vi bestämde oss för att gå all in så att säga Vi pratade mycket innan om att nu kommer det bli en tuff period, men den varar inte för alltid, vi kommer ta oss igenom det! Vi ställde in oss på sömnlösa nätter och obefintlig "egentid" osv.

Och sen blev det inte alls så katastrofalt som vi hade föreställt oss och som "alla" varnade oss för! Jobbigt emellanåt ja, men för det mesta så gick det bättre än förväntat :) Men jag tror ändå att det var bra att ha det där tänket att de är små bara en kort period, så småningom kommer vi få sova ordentligt igen osv osv. Och försöka finnas där i nuet, för även om jag var skittrött emellanåt så försökte jag vara närvarande här och nu och inte tänka på att "nu får jag bara sova si eller så lite, gu vad jobbigt det kommer bli imorgon" utan ta saker som de kom.

Nu har ju vi haft tur som har haft relativt lätta ungar som också går bra ihop, och till slut fick vi som sagt tre ungar rätt tätt (trean var planerad!) så jag tycker absolut att det har gått bra! Sen vete bubblan om jag skulle vilja göra om det igen hahaha (är äldre och tröttare nu såhär åtta år senare), men det är absolut inget jag ångrar!

• juliaannaeva

Vi har haft en brio sing, brio happy och en emmaljunga scooter! Tycker alla 3 har varit toppen men nu ska vi sälja happyn (så är de någon som vill köpa en kanonvagn i jätteformat skick så hojta)
    Vi ska köpa en city select! Syskonvagnen som man bygger på längden ist jätte smidig i bilen då vi inte har den största bilen och dessutom hund! :)

Svar på tråden BF Mars 2014