Mina tre barn är täta alla tre, de är födda -04, -05 och -07 och visst har det varit en del tuffa stunder, men överlag så gick det så mycket bättre än vad jag förväntade mig! Mellan de två första är det bara 13 månader (vilket inte var planerat alls) och jag ställde väl mer eller mindre in mig på att det skulle bli förjäkla jobbigt, men vi bestämde oss för att gå all in så att säga
Vi pratade mycket innan om att nu kommer det bli en tuff period, men den varar inte för alltid, vi kommer ta oss igenom det! Vi ställde in oss på sömnlösa nätter och obefintlig "egentid" osv.
Och sen blev det inte alls så katastrofalt som vi hade föreställt oss och som "alla" varnade oss för! Jobbigt emellanåt ja, men för det mesta så gick det bättre än förväntat :) Men jag tror ändå att det var bra att ha det där tänket att de är små bara en kort period, så småningom kommer vi få sova ordentligt igen osv osv. Och försöka finnas där i nuet, för även om jag var skittrött emellanåt så försökte jag vara närvarande här och nu och inte tänka på att "nu får jag bara sova si eller så lite, gu vad jobbigt det kommer bli imorgon" utan ta saker som de kom.
Nu har ju vi haft tur som har haft relativt lätta ungar som också går bra ihop, och till slut fick vi som sagt tre ungar rätt tätt (trean var planerad!) så jag tycker absolut att det har gått bra! Sen vete bubblan om jag skulle vilja göra om det igen hahaha (är äldre och tröttare nu såhär åtta år senare), men det är absolut inget jag ångrar!