• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Lilla kakan

Åååh tröttheten, tröttheten tröttheten. jag som brukar bälga i mig några kannor om dagen tycker sedan plusset att kaffe smakar urk! men tvingar trots det i mig en morgonkopp så jag inte ska somna stående. Vad är era bästa piggelin-tips? Citroner fräschar upp mig så det går väl an, men vågar inte äta dygnet runt, känns som att tänderna kommer trilla av då ju Hoppas alla mår bra med lagom mycket symptom, och så önskar jag all lycka till till Lovetove, att ni inte ens hinner blinka innan ett nytt frö har fastnat!!

• Melody 88
    Lilla kakan skrev 2013-07-19 10:54:53 följande:
    Åååh tröttheten, tröttheten tröttheten. jag som brukar bälga i mig några kannor om dagen tycker sedan plusset att kaffe smakar urk! men tvingar trots det i mig en morgonkopp så jag inte ska somna stående. Vad är era bästa piggelin-tips? Citroner fräschar upp mig så det går väl an, men vågar inte äta dygnet runt, känns som att tänderna kommer trilla av då ju Hoppas alla mår bra med lagom mycket symptom, och så önskar jag all lycka till till Lovetove, att ni inte ens hinner blinka innan ett nytt frö har fastnat!!
    Jag vet hur det känns också varit grymt trött och kan somna gående, haft så en vecka kanske, helt sjukt och fast man sover nån timma är man lika trött... 
  • Pixlar

Lite illamående och trötthet här också, men jag försöker få dagarna att gå ändå. Har ett jobb som gör att man inte hinner stanna upp och känna efter så mycket, och det kanske är tur det. Får se hur det blir när jag tar semester om tre veckor..

• Lilla kakan

Mm jag tycker det är lite mysko. Tycker mig ha mycket mer symptom & de kom mycket tidigare än när jag väntade sonen, då jag bara märkte av metallsmak i munnen ibland och hade yrsel vid några få tillfällen, kanske från v. 9-10 och två tre veckor framåt. Ni kanske skrivit mycket om det tidigare i tråden (hinner inte med alla dagar ) men hur är det för er som väntar barn för andra, tredje etc gången, märker/märkte ni stor skillnad mellan grav eller följer de samma mönster? Nyfiken

• Novalie2013

Lilla kakan: jag väntar andra ganska tätt inpå å det är igentligen inte så stor skillnad på mina ggr nu.. Lika illamående fast kanske mer denna gång för nu är det utdraget över hela dagen å inte bara på morgonen som då.. Men jag är lika trött, fast jag jobbade första.. Nu är jag ledig å det är skönt de.. Har samma gravidcraving oxå gröna äpplen men däremot kan jag denna gång känna lukten av makrill .. Det kunde jag inte sist.. Urs de fick mig å spy när karln min åt de på mackan... Men andra lukter som sopor å kylskåp å sånt får mig även denna gång att må illa... Så än så länge ganska lika för min del iaf .

Isawas: ja ibland funderar man om man kommer orka men med dottern så va de bara skrik i 2 veckor å från och med samma dag som mannen min började jobba så har hon sovit på nätterna oxå.. Lite otroligt men guud så skönt ! Ska bli både kul å spännande hur de kommer bli nästa år

• juliaannaeva

För mig är de jätte stor skillnad, med första så mådde jag hur bra som helst! Mådde aldrig illa eller hade ömma bröst. Var dock lite trött fram till vecka 14.
    Men nu mår jag illa hela dagarna har svårt att få i mig mat och brösten gör såååå ont :( o tröttheten kvarstår!

• iSawas
    Novalie2013 skrev 2013-07-19 12:49:31 följande:

Lilla kakan: jag väntar andra ganska tätt inpå å det är igentligen inte så stor skillnad på mina ggr nu.. Lika illamående fast kanske mer denna gång för nu är det utdraget över hela dagen å inte bara på morgonen som då.. Men jag är lika trött, fast jag jobbade första.. Nu är jag ledig å det är skönt de.. Har samma gravidcraving oxå smile1.gif gröna äpplen smile1.gif men däremot kan jag denna gång känna lukten av makrill .. Det kunde jag inte sist.. Urs de fick mig å spy när karln min åt de på mackan... Men andra lukter som sopor å kylskåp å sånt får mig även denna gång att må illa... Så än så länge ganska lika för min del iaf smile1.gif .

Isawas: ja ibland funderar man om man kommer orka men med dottern så va de bara skrik i 2 veckor å från och med samma dag som mannen min började jobba så har hon sovit på nätterna oxå.. Lite otroligt men guud så skönt ! Ska bli både kul å spännande hur de kommer bli nästa år smile1.gif

Novalie2013

Ja de skall bli riktigt spännande :) Där tycker jag det är skönt att sonen är så stor så man slipper två som skriker :)
  • Kryssan
    Melody 88 skrev 2013-07-19 09:33:43 följande:
    Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev, det är  ju så aktivt, så man inte hinner med. =)

Är nu i: V 5  -  (v4+3).

Symtom: 

Börjat få ont i bröstvårtorna, eller inte ont det ömmar.
    Ökande flyttningar
    Huvudvärk, - det hade jag igår, alvedon hjälpte inte :/ 
    Men då jag låg ner var det bättre, mysko huvudvärk.
    Molande värk/stickningar i underlivet till och från.
    Haft nån stickande känsla i sidan långt ner på vänster sida på magen, vet inte vad det ska betyda.
    Men inte haft det mer än en-två gånger nån minut sen har det gått över.

Symtom: jag sluppit en så länge .

Illamående/Kräkas - Tack och lov!

I fall det kommer har jag köpt Sea Band - Postafen - Har Marie kex vid sängen så tar ett innan jag kliver upp.
    Äter Lergigan 25-50 MG 2-3 gånger om dagen, mot ångest och oro, så det kan även hålla illamående borta - HOPPAS!!, Äter regelbundet var 3 timma försöker jag hålla, kommer illamående, kommer jag äta frukt i mellan..

Så det var en liten uppdatering från mig.

Kul, vi verkar ha samma BF Melody 88! Jag har liknande symtom som du verkar ha nu...För mig började mitt illamående med mina tidigare graviditeter runt vecka 7. Inte för att det måste bli så denna gång, och kanske inte för dig alls heller, men så har det varit tidigare för mig iaf :)
  • Melody 88
    Kryssan skrev 2013-07-19 16:49:52 följande:
    Kul, vi verkar ha samma BF Melody 88! Jag har liknande symtom som du verkar ha nu...För mig började mitt illamående med mina tidigare graviditeter runt vecka 7. Inte för att det måste bli så denna gång, och kanske inte för dig alls heller, men så har det varit tidigare för mig iaf :)
    Ja illamåendet lär väl dyka upp, men ska försöka äta regelbundet så kanske man slipper så jätte mycket illamående.. Coolt om vi skulle ha samma BF dag :)
Svar på tråden BF Mars 2014