• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • juliaannaeva

I helgen ska jag besegra min trötthet och illamående!
    Minbästa vän och hennes son som är lika gammal som min dotter är
    Här hela helgen! Nu sover båda barnen gott och jag dricker ett glas cola med citron i och hon dricker vin hoppas alla får en bra helg för ska jag ha! :)

• himla

Vaknar upp å har semester ....underbart !

Välkomna alla nya ... Det kommer att bli måånga Mars bebisar  

Lovetove... tråkigt att höra, mf är otroligt jobbiga. Kram 

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140304
  • tjejhalmstad

Har ni andra märkt nått på vikten? Går in i vecka 8 imorgon. Magen blev tidigt uppsvullen och kan redan ha byxor som var för stora åt mig innan då jag gått ner i vikt tidigare. Men vikten är den samma. Slår på ett halvt kg eller nått hg imellanåt. Men har stått på samma nu ett tag.
    Så den uppsvullda magen har inget med vikten att göra.

• himla
    tjejhalmstad skrev 2013-07-20 07:45:44 följande:
    Har ni andra märkt nått på vikten? Går in i vecka 8 imorgon. Magen blev tidigt uppsvullen och kan redan ha byxor som var för stora åt mig innan då jag gått ner i vikt tidigare. Men vikten är den samma. Slår på ett halvt kg eller nått hg imellanåt. Men har stått på samma nu ett tag.

skulle sätta på mig en jacka igår när jag frös... hihi fick knappt igen dragkedjan ... mao svullen som fasiken ! Men har inte gått upp något speciellt här heller ..
    Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *lill-bus bf 140304
  • Melody 88
    tjejhalmstad skrev 2013-07-20 07:45:44 följande:
    Lite sjukt ändå att magen kan växa redan i v 8 fostret är ju inte ens stort då. Men kanske bara att man blir svullen, vet inte.. Man lär väl märka själv. Men jag har redan lite mage sen tidigare, så ser ändå gravid ut fast jag inte varit det, men det e jag ju nu så att
  • tjejhalmstad
    Melody 88 skrev 2013-07-20 08:41:05 följande:
    Lite sjukt ändå att magen kan växa redan i v 8 fostret är ju inte ens stort då. Men kanske bara att man blir svullen, vet inte.. Man lär väl märka själv. Men jag har redan lite mage sen tidigare, så ser ändå gravid ut fast jag inte varit det, men det e jag ju nu så att

Är väl mest tarmarna/gaser m.m som blåser upp sig. Har ett barn sen innan med men vet inte om det påverkar, att magen kommer tidigare?! Har altid haft en liten kula på magen men lyckades nästan få bort den innan jag blev gravid men vet iallafall att/hur jag ska komma iform sen igen :) Men känns bra att berätta för släkten nästa vecka när vi går in i v.9, så man kan andas ut lite haha och förhoppningsvis köpa nya byxor så ja slipper dessa med en rejäl resår som trycker mot magen nu :P
  • Pineapplelemon

Ahhh tröttttt! Vad jag känner igen mig. Minns att jag var trött med första med men det är ju jobbigare nu då man har en liten att ta hand om. Dock skönt att kunna sova när han sover. Fast idag börjar jag jobba, 4 veckor blir det då sambon är pappledig istället. Känns inte roligt men 4 veckor ska man väl klara av :) ..

Jag går in i vecka 7 idag och tycker det känns som med första. Eller har varit lite illamående i två dagar nu, minns inte att jag var det med sonen, bara att jag var osugen på lagad mat. Mer sugen på typ yoghurt/mackor osv :)

• Melody 88
    Kryssan skrev 2013-07-19 16:49:52 följande:
    Kul, vi verkar ha samma BF Melody 88! Jag har liknande symtom som du verkar ha nu...För mig började mitt illamående med mina tidigare graviditeter runt vecka 7. Inte för att det måste bli så denna gång, och kanske inte för dig alls heller, men så har det varit tidigare för mig iaf :)

Ja jag försöker äta var 3 timne och dricka mycket vatten i mellan ska börja äta en frukt om dagen nu också vilket man ska tydligen mellan månad 1-3 sen får man försöka tvinga i sig grönsaker till middag. Man har ju inte sig själv att tänka på längre. Ja jag väntar barq på att illamåendet ska slå till lär komma i v6-7 förvånar mig inte är i v 5 (4+4) NU så v 6 närmar sig ju. Men va fan åt frukost för en timme sen nu börjar det brännas i magen tur jag tog med ett äpple i väskan. På stqn nämligen.
    tjejhalmstad skrev 2013-07-20 09:09:28 följande:
    Är väl mest tarmarna/gaser m.m som blåser upp sig. Har ett barn sen innan med men vet inte om det påverkar, att magen kommer tidigare?! Har altid haft en liten kula på magen men lyckades nästan få bort den innan jag blev gravid men vet iallafall att/hur jag ska komma iform sen igen :) Men känns bra att berätta för släkten nästa vecka när vi går in i v.9, så man kan andas ut lite haha och förhoppningsvis köpa nya byxor så ja slipper dessa med en rejäl resår som trycker mot magen nu :P

Jo jag har också lite gaser till och från verkar vanligt. Speciellt på morgonen kan nästan få små ont i magen innan dom bestämmer dig för att komma ut. Tagit kort på magen nu så jag ska se när den växer. För har lite mage sen innan så man ser gravid ut sen innan :/ så därför tagit kort så jag kan jämföra senare. Ska bli kul. Sen har jag hitta perfekta gravid smycken både till naveln och som halsband så det längtar jag till när man börjar få mage och bebisen kan börja höra våra röster.
  • 3längtan

Oj vad ni skriver! Varit bortrest någon vecka så inte varit inne ngt alls. Är nu i v. 8 och ska ringa BM på mån. Hoppas allt är ok därinne. Har symtom som stämmer men haft en liiiiten blödning förra veckan så oroar mig typ hela tiden. Jaja, tiden får utvisa hur det är....

• frukarlssonn

Hej! Plussade idag och enligt fl har jag bf 27 mars! Blir isf tredje barnet! Har tv flickor sedan innan, en på fyra och en snart på tre år

Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF Mars 2014