Kryssan skrev 2013-07-19 16:49:52 följande:
Kul, vi verkar ha samma BF Melody 88! Jag har liknande symtom som du verkar ha nu...För mig började mitt illamående med mina tidigare graviditeter runt vecka 7. Inte för att det måste bli så denna gång, och kanske inte för dig alls heller, men så har det varit tidigare för mig iaf :)
Ja jag försöker äta var 3 timne och dricka mycket vatten i mellan ska börja äta en frukt om dagen nu också vilket man ska tydligen mellan månad 1-3 sen får man försöka tvinga i sig grönsaker till middag. Man har ju inte sig själv att tänka på längre. Ja jag väntar barq på att illamåendet ska slå till lär komma i v6-7 förvånar mig inte är i v 5 (4+4) NU så v 6 närmar sig ju. Men va fan åt frukost för en timme sen nu börjar det brännas i magen tur jag tog med ett äpple i väskan. På stqn nämligen.
tjejhalmstad skrev 2013-07-20 09:09:28 följande:
Är väl mest tarmarna/gaser m.m som blåser upp sig. Har ett barn sen innan med men vet inte om det påverkar, att magen kommer tidigare?! Har altid haft en liten kula på magen men lyckades nästan få bort den innan jag blev gravid men vet iallafall att/hur jag ska komma iform sen igen :) Men känns bra att berätta för släkten nästa vecka när vi går in i v.9, så man kan andas ut lite haha och förhoppningsvis köpa nya byxor så ja slipper dessa med en rejäl resår som trycker mot magen nu :P
Jo jag har också lite gaser till och från verkar vanligt. Speciellt på morgonen kan nästan få små ont i magen innan dom bestämmer dig för att komma ut. Tagit kort på magen nu så jag ska se när den växer. För har lite mage sen innan så man ser gravid ut sen innan :/ så därför tagit kort så jag kan jämföra senare. Ska bli kul. Sen har jag hitta perfekta gravid smycken både till naveln och som halsband så det längtar jag till när man börjar få mage och bebisen kan börja höra våra röster.