• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Natt

Åh vad avundssjuk jag är på er som fått se nåt. Med ett MF i bagaget skulle  jag gärna få se min nya. Men jag kan bara hoppas på att när vi väl varit på inskrivningen är UL:et inte långt borta. 4 veckor kvar idag :)

Jag mår inte så illa än, men det kommer och går hela dagarna och helt plötsligt kan det kännas som att nu spyr jag vilken sekund som helst.

Har ni namn på magen? Min sambo har gärna det :) den härgången heter den Bääsen    

• Vårflicka
    Hejsan på er och åter igen grattis till er alla..
    Jag har en liten fråga till er??
    Är det någon av er som röker?
    Och isåfall hur många om dagen?
    Jag är i vecka 6+3.
    Har jättesvårt med rökningen. Innan jag blev gravid så rökte jag ca 10-15 st
    Nu är jag knappt nere till 2..
    Känner mig stolt =) 
  • Victrix

Vårflicka: nej, men snusade mycket innan vår ivf-behandling. Gjorde tvärstopp dock när vi satte igång. Tobak är jätteskadligt, så försök få hjälp med att sluta helt omgående.

• Vårflicka
    Victrix: Ja det är då icke lätt.
    Men ska kämpa för att sluta helt =)
    Tack för svaret =) 
  • Victrix

mitza: vet hur det är att kämpa så känner med dig, vi har försökt i flera år, men sedan får man äntligen plusset, så härligt. Jag är i vecka 7+1 och har inte ringt ännu, så känn dig inte stressad. Tänkte ringa nästa vecka =) och GRATTIS!

• Ammee

Hänger på jag med.
    Två missfall tidigare, för ett par år sedan.
    Nu har vi tagit nya tag och plussade på midsommardagen.
    Bf 1 mars, får se vid Rul om vi blir fram  eller bak flyttade.
    V 8 idag, 7+4

Ska boka in ett privat Vul på Carolina kliniken i Uppsala, pga oron sedan de två tidigare missfallen.

• Längtanefterlilladig

Grattis Victrix så härligt att få se den lille Stort grattis. Måste varit en sten som lättade från ditt bröst när du såg att allt var OK. Vilken vecka är du i?Vad såg du?

• Victrix

Längtanefter: ja, det har varit oroliga veckor. Är i 7+1, fick se embryot som var 1 cm och hjärtslag .

• anaconda

Hej och grattis till alla ny plussade! Vi har precis kommit hem från vår årliga vecka i Finland. (Sambo har morfar och moster där) så har inte vart inne på ett tag! Såg nåt om önskemål om lista? Ska försöka fixa de senare idag :) annars så tänkte jag försöka ringa och fixa ett vul då jag fortfarande inte tror att jag är gravid, har bara lite molvärk, inget illamående, trötthet, ömmande bröst (dom har iaf blivit större) ja ingen symptom alls! Så tänkte att ett vul där ett litet hjärta tickat måste jag se! Går in i v 7 (6+0) på söndag!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014