• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emaria

En annan sak: tror jag har den perfekta bh:n för ömmande bröst. Så länge jag har den modellen så sitter de på plats och känns inte. Det är först när jag tar av den som bröstvårtorna blir sjukt ömma! Vad har ni för erfarenhet?

• SussiH

Ja ni som är relativt symptomfria, NJUT! Det är verkligen inte roligt att må såhär dåligt. Kärks av princip ALLA lukter, framförallt mat lukter, parfymer, kroppsdofter. Mår dåligt hela tiden och får inte i mig nog med mat. Enda jag får i mig är typ frukt, vatten och juice. Sen jobbar jag 4 timmar om dagen och så fort jag kommer hem sover jag nästan lika länge. Det är verkligen inte roligt. Men barnmorskan säger bara att man ska lyssna på kroppen. Så jag gör det. Äter det jag är sugen på och sover när jag är trött.

• Victrix

Ja, å ena sidan vet jag precis hur jag kände mig för bara någon dryg vecka sedan, ville spy bara för att veta att gravidhormonet ökade. Men det kan göra det normalt utan att symtomen är tydliga. Det är jag bevis på :) har ändå mätt med blodprov också.

• Helly
    Victrix skrev 2013-07-19 08:31:58 följande:
    Ett tips, gör inga vul förrän vecka 8, risken att det inte syns något så tidigt är stor och skapar onödig oro. Fråga en som vet. Jag ville inte göra vul så tidigt utan de gjordes på mig för överstimuleringssyndrom och då kollade de livmodern varje gång med. Har gjort att jag varit ständigt orolig i tre veckor pga att de inte sett något och inte kan garantera graviditet. Sedan fick jag blödningar också och då sa de att det kunde vara missfall eftersom det inte syntes något. Så onödig oro när allt varit bra hela tiden. Bara för tidigt för att se. Men ni gör som ni vill såklart.
    Jag ska på första samtal 8+2. Kommer de att göra ett ultraljud då, tro?
  • Victrix

SussiH: du beskriver min tillvaro typ exakt. Kan inte äta något förutom frukt och ljust bröd. Jobbar fyra timmar och sen sover/vilar jg resten av dygnet. Gäspar hela tiden nästan på jobbet nu, vill bara sova.

• Victrix

Helly: vet inte hur det fungerar vid "normal" graviditet. Jag har gjort ivf och då räknas man som riskgraviditet så det skiljer sig nog lite. Men någon annan kanske vet svaret?

• Nellie91

Hej är är en till! Bf 20 mars om allt går som det ska! Gjorde ett test hemma visa posetivt sen var jag på inskrivning och gjorde hos bm som visa neg ;0 fick med mig ett prov hem som jag skulle testa med morgon urinen och jag plussa. Yeey!

• Mango08

Håller med SussiH, ni som inte känner av symptomen ska njuta. Jag har sedan befruktning haft mycket molverk och stickningar i magen. Brösten gör sjukt ont, jag mår illa till och från varje dag, jag fryser sjukt mycket och sover mycket mer än vanligt. För att inte tala om flytningarna...rinner hela tiden i princip, hade nästan inga flytningar innan jag blev gravid. Är nu i vecka 7+4..

Sen till er som ska göra tidigt VUL. Jag gjorde ett i vecka 6 efter en mindre blödning och då kunde man tydligt se ett litet embryo med ett mindre tydligt tickande hjärta (men visst rörde det på sig Glad). Sen kanske jag bara hade tur som kunde se något men det är inte helt omöjligt iaf.

Till er som har vart på inskrivningen, fick ni frågan om kub-test? Jag är bara 25år men funderar på att tacka ja ändå. Hur tänker ni göra?

• Mango08
    Helly skrev 2013-07-19 10:03:29 följande:
    Jag ska på första samtal 8+2. Kommer de att göra ett ultraljud då, tro?

Det kan nog skilja sig lite beroende på vart man bor. Jag bor i Stockholm och erbjuds göra ett först vecka 18. Däremot kan man på eget initiativ boka ultraljud, kostar ca 350kr.
  • Victrix

Att göra vul med avsikt att se något så är det dumt så tidigt (även om man kan se). Vecka 6 (5+0-5+6) är tidigt och många gånger blir det bara oro istället. De såg litet embryo och hjärtslag i vecka 7 (6+1) för mig men kunde ändå inte konstatera att allt såg ta ut förrän det var tydligt i vecka 8 (7+1). Men visst kan man se hinnsäck och sådant tidigt. Men jag hade gärna väntat och fått bra resultat än oroat mig helt i onödan.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014