• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • 82maria
    Vårflicka skrev 2013-07-18 20:51:30 följande:
    Hejsan på er och åter igen grattis till er alla..
    Jag har en liten fråga till er??
    Är det någon av er som röker?
    Och isåfall hur många om dagen?
    Jag är i vecka 6+3.
    Har jättesvårt med rökningen. Innan jag blev gravid så rökte jag ca 10-15 st
    Nu är jag knappt nere till 2..
    Känner mig stolt =) 
    jag kan rekommendera boken "äntligen icke-rökare" av Allen Carr. Sprang till biblioteket direkt jag plussat  och lånade den, delade upp den på två dagar, fimpade när jag läst sista sidan och sen dess har jag varit rökfri Solig Han har också skrivit  "äntligen icke-rökare för kvinnor" som är mera anpassad för oss där han även skall behandla hur det är att sluta röka då man är/blir gravid. Den fanns tyvärr inte att låna här på biblioteket så jag fick nöja mig med den andra Glad

Lycka till! 
  • AT11

Gick in i v6 idag och illamåendet kom som ett brev på posten... Annars har jag bara haft lite molvärk till och från, och ömma bröst!

• mikaelah

Anaconda; jag har inte heller några symptom? Hade ömma bröstvårtor innan men det är i stort sett borta nu. Är med i vecka 6 (5+2). Man blir ju orolig! Ska på inskrivning hos BM idag iaf, så då kan man ju få ställa lite frågor kring de saknade symptomen!

• anaconda

Åh då är jag inte ensam! Har inskrivning 8 augusti och hälso samtal 30 juli

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-07-19 05:50:45 följande:
    Hej och grattis till alla ny plussade! Vi har precis kommit hem från vår årliga vecka i Finland. (Sambo har morfar och moster där) så har inte vart inne på ett tag! Såg nåt om önskemål om lista? Ska försöka fixa de senare idag :) annars så tänkte jag försöka ringa och fixa ett vul då jag fortfarande inte tror att jag är gravid, har bara lite molvärk, inget illamående, trötthet, ömmande bröst (dom har iaf blivit större) ja ingen symptom alls! Så tänkte att ett vul där ett litet hjärta tickat måste jag se! Går in i v 7 (6+0) på söndag!

Symtomen kan komma & gå. Det gjorde de för mig. Vi är exakt lika du & jag då. Går också in i v 7 på söndag .

Tror faktiskt också att jag ska ringa om ett VUL. Jag har ett inbokat 9/8 men att få sålänge & så säger de att det inte finns något där verkar fruktansvärt. Kan inte vänta. Undra om de ser något så tidigt som vi är?Min läkare jag går oss iochmed barnlösheten har semester till 5/8. Annars hade jag kunnat gå dit. Undra om man får göra ett VUL bara sådär på MVC.
  • Victrix

anaconda: jag hade knappt några symptom heller så tidigt. Men sedan kom tröttheten, brösten, kissandet och nu illamåendet. Var själv orolig innan men fick då veta att många är symptomlösa tills vecka 7-8 och vissa längre än så, några får inte ens symptom alls. Så även om det inte är lätt, försök att inte oroa dig :).

• Prinsessan på ärten

Jag känner mig hyfsat symptomlös jag med. Kissa ofta gör jag alltid så ingen ändring där. Brösten har nog blivit större men liksom stannat av. Det jag märker mest är att jag blir lättare åksjuk och så spänner det i livmodern om jag anstränger mig. ( är väl inte i toppform från början direkt... Normalviktig men tränar inget) fick riktigt ont i ryggen när jag ansträngde mig allt för mycket. Men tycker det är för tidigt för foglossning ( går in i v 8 på lördag) klurigt det där, med ens första graviditet. Önskar att det fanns manualer och checklistor så att man visste allt var ok :)

Ska träffa bm på måndag, ev boka vul efter det. Vad jag förstått kan man se hjärtat ganska säkert efter v 8 ( om där nu är ngt :(

• Victrix

Ett tips, gör inga vul förrän vecka 8, risken att det inte syns något så tidigt är stor och skapar onödig oro. Fråga en som vet. Jag ville inte göra vul så tidigt utan de gjordes på mig för överstimuleringssyndrom och då kollade de livmodern varje gång med. Har gjort att jag varit ständigt orolig i tre veckor pga att de inte sett något och inte kan garantera graviditet. Sedan fick jag blödningar också och då sa de att det kunde vara missfall eftersom det inte syntes något. Så onödig oro när allt varit bra hela tiden. Bara för tidigt för att se. Men ni gör som ni vill såklart.

• mikaelah

Åh tack Victrix, det känns som att alla har klara symptom men då hoppar de kanske igång om ett par veckor :)! Försöker att inte vara orolig, egentligen ska man väl vara tacksam om symtomen är sparsamma :) tröttheten finns där men kan ju bero lite på värme osv med!

• Emaria

Jag känner också att jag lättare blir åksjuk. Härligt när man pendlar varje dag... Sitter på en buss nu och känner att det inte är optimalt att sitta med telefonen.

Angående det här med uteblivna symptom, kan vi inte bara enas om att vi njuter av att må så bra! Vem vet, imorrn kanske den stora tröttheten faller över oss eller att vi blir så illamående att vi kräks flera ggr om dagen! Har en kompis som mådde rejält illa de första månaderna. Vill inte ha det så...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014