• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • mikaelah

Ska på första samtal hosbarnmorskan på fredag redan, går in i vecka 6 imon och fortfarande typ inga symptom! :p

• Lohman

Jag plussade i måndags 2 dagar efter BIM Tyst Galet vilken känsla, jag går på moln Hjärta

• Lohman
    mikaelah skrev 2013-07-16 22:31:34 följande:
    Härligt Lohman! Grattis :)

Tack så mkt!!

Grattis själv :D
  • Emelie e

Hej! Vi har bf enligt appen 21-22 mars. Är första barnet och det känns så nervöst. Hur känner ni er?

• Längtanefterlilladig

Grattis allihop va många vi är som ska ha bebis i mars. Finns mycket trådar startade. Populärt att mysa till det på sommaren .

Jag mår bra. Har försökt ändra mitt tänkesätt till igår. Jag kan inte gå runt & tänka hela tiden att "jag kommer få missfall" "jag kommer få MA". Min man sa till mig igår att vi ska njuta av detta nu. Något vi kämpat med så länge. Aldrig haft sånna här symtom, aldrig fått 3+ på clearblue. Aldrig gått över 11 dagar från BIM. Nu ska jag njuta & tänka att jag ska ha barn. Och OM något händer så är det fruktansvärt men då tar vi det DÅ. Det är då vi blir oroliga & ledsna. Inte innan. Försöka leva ett normalt liv som möjligt. Göra roliga saker så tiden går fort. Äta ute, träffa vänner, gå på bio, sola & bada. Ha mysigt. Känns skönt att släppa oron nu.

• mikaelah

Ja och mysigt med vårbebis med hela sommarn framför sig :)

Längtanedterlilladig: skönt att du tänker så nu, försöker också göra det! Min sambo sa "man vågar ju inte bli för glad såhär tidigt i graviditeten", sant men jag sa att man måste ju ändå ha inställningen att det faktisktkommer gå bra och att vi ska få en liten bebis :)

Jag vill så gärna berätta för anhöriga och närmsta vännerna :) när tänkte ni berätta? Jag går in i vecka 6 idag och i måndags när vi var ute med kompisar och jag körde fick vi höra direkt "är du på smällen eller" haha tur vi bor på landet och har bilen som ursäkt ;)

• Victrix

Igår började illamåendet komma, kommer i vågor. Usch. Men det är det ju såklart värt så länge allt är bra med den lilla i magen.

• iknasi

Hej Jag hoppar in här jag med Första barnet som är beräknat 16/3 enligt appen 6+0 Dock lite orolig då ja har haft 2 mf sen innan -08 och -09. hur mår ni ? Själv så har jag ONT som fan i brösten & humörsvängningarna kommer & går samt känner man sig svullen & sjukt trött.

• Emaria

Vi tänkte vänta ett tag men kommer behöva ställa in midnattsloppet 17e aug som jag skulle sprungit med pappa så tänkte att det får bli att jag berättar för familjen då.

Ska berätta för min bästa kompis imorrn. Eftersom jag veckopendlar till Oslo vill jag gärna ha någon mer här än min man som vet, när han inte är här.

Kommer bli svårt att dölja men har känslig mage så den kan jag skylla på det mesta. :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014