• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Morotskaka

Hej! Fick plus efter första försöket!! Hade väntat mig att det skulle ta längre tid! Men självklart är vi superlyckliga :) Har Bf den 18e mars, är idag i v 5+0

• Victrix

iknasi: grattis! Jag har inte haft jättetydliga symptom men de har blivit mer tydliga nu. Ömma bröst, några ilskna utbrott på min sambo (haha), enorm trötthet, molvärk till och från i magen, drömmer mer, uppe och kissar på nätterna och nu illamående på detta. Men jag är i vecka 7+0, kände i princip samma symptom innan men inte lika tydligt.

• Emaria

Grattis till ytterligare plus!

Mår oförskämt bra och hade jag inte medvetet försökt hade jag nog varken testat eller misstänkt något. Min cykel har varit så ojämn så väldigt svårt att veta.

Vet inte ens när det borde ha blivit befruktning men misstänker kring 1a juli. Brösten började ömma några dagar senare precis som de brukar innan mens.

• MiniMatrix

Hej! Jag hänger gärna på här. Blev oplanerat gravid och har bf 13/3 enligt BM. Har mått helt okej fram tills idag. Huvudvärk som liknar migrän, illamående och yrsel..

• asan25

Jag hänger gärna med här också!

Plussade 30/6 och är beräknad till 6/3 enligt appen.
    Ska på inskrivning den 1/8 och ultraljud den 28/8.

Fyller 41 år nästa månad och detta är min första graviditet.
    Har ömma bröst, molvärk, kissar ofta, svullen mage och lite halsbränna men inget illamående så jag har svårt att tro att jag verkligen är gravid eftersom just illamående är så starkt förknippat med graviditet.
    Fick en liten, liten blödning igår och imorse kände jag mig inte det minsta gravid så givietsvis kom oron starkt men nu är jag lika svullen och spänd i magen som igår så nog tror jag att "Putte" är kvar därinne och så länge jag inte blöder mer eller får ont så har jag bestämt att sluta oroa mig.

Lycka till alla gravida och det ska bli jättekul att följa er alla!         

• Vårflicka
    Hej Hej

Hittade en grupp som passade in.
    Jag väntar mitt första barn och är nu inne i vecka 6+2..
    Mår jättebra.. Skall på första mötet hos barnmoskan den 16 aug...
    Ska bli så mys.. Är beräknad runt Mars/April 2014....

{#emotions_dlg.flower}
  • paulie

Hakar på här jag också :) beräknad runt 8onde och första mvc besöket på fredag. Mycket spännande som händer nu :)

• asan25

Går in i vecka 8 idag (7+0) och känner mig inte speciellt gravid. Svullen mage (inget på morgonen men eftermiddag/kväll), molvärk, ömma bröst, trött (till o från), noll kondition...
    Jag har så svårt att tro att det verkligen är någon där inne i magen.
    Vi ska på inskrivning den 1/8 och ultraljud den 28/8 så det är väl bara att vänta och se!

Ha en trevlig torsdag!

• SussiH

Hakar också på här. Jag är 29 år och kommer från Norrland. Väntar mitt första barn tillsammans med min sanbo som är 25. :) Vet inte helt säkert när jag är beräknad ännu. Har alltid trott att det var ägglossningen i Juni jag blev gravid, alltså vecka 7 (6+5) nu. Men när vi var hos BM i tisdags trodde hon att jag blev gravid redan i Maj. Då skulle jag alltiså vara i vecka 11 nu. Vilket jag hoppas på! Men ska in på UL om nån månad. så får väll se då.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014