• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa

Hej och grattis alla! 

Vi plussade för några dagar sedan. Allt har gått fort (vi hann liksom inte ens börja försöka) och båda är vi glada men chockade. Ingen annan vet och vi vill inte berätta än på ett tag heller. Enligt FL-kalendern har vi BF den 8 mars 2014. Då vi befinner oss i Colombia just nu, och inte kommer tillbaka till Sverige förrän i slutet på augusti, är det lätt att inte avslöja något för någon där hemma. När jag kommer hem kommer jag vara i v 12-13 någonting så det känns lagom att berätta samma dag vi kommer hem (vi har varit borta ett år, så våra föräldrar kommer att möta oss på flygplatsen och sedan ska vi äta tillsammans). Jag funderar på att göra ett bildspel att visa, som avslutas med en bild på magen/gravtestet/något liknande med texten "Hej farmor/mormor/morfar!" (blivande farfar bor inte i Sverige). 

I vanliga fall bor vi i Stockholm och där kommer vi fortsätta att bo, även om vi kommer att leta ny bostad när vi kommer hem.  Jag är 30 år och min pojkvän 32. 

Jag ser fram emot att hålla kontakten med er. Det känns väldigt bra att kunna dela allt det nya med andra som är i samma sits. Har ni tagit kontakt med MVC och sånt än?  

• mikaelah

Hej! Får jag vara med?:) plussade svagt igårkväll och fick det bekräftat med digitalt idag. Vårbebis!!:) jag är 26 år och min sambo 27, vi bor i Enköping utanför stockholm och renoverar just nu hus. Jag har inte haft/har inte ett enda symptom förutom ömma bröstvårtor.inte heller gav något äl test fullt utslag men det tog sig ändå!!:)

• Victrix

Grattis alla nya . Själv är det lite kritiskt för vår del nu, har haft två mindre blödningar sedan i torsdags. Hoppas ni slipper det, inte kul med sådan oro.

• Feminista

Åh Victrix, hoppas att allt är bra och att inget går fel...

Jag har ännu inte kontaktat MVC, tänkte göra det först nästa vecka. Hur gör ni andra?

• Victrix
    Feminista skrev 2013-07-15 17:50:43 följande:
    Åh Victrix, hoppas att allt är bra och att inget går fel...

Jag har ännu inte kontaktat MVC, tänkte göra det först nästa vecka. Hur gör ni andra?
    Ja, jobbigt som tusan att inte veta. Fick dock veta hCG-ökning från torsdag-idag nu och det har ökat bra, så på så sätt så verkar det inte vara konstigt, 20000 till 480000. Ska på ultraljud på torsdag och då hoppas vi kunna se starka hjärtslag och tydligt embryo. Då kan jag slappna av mer.

Vi tänkte kontakta MVC så fort det ser bättre ut, så förhoppningsvis på torsdag då, då är vi i vecka 7+1. I vilken vecka är du? 
  • Feminista

Vad härligt att höra! Hur har du mätt hormonerna? Då håller jag tummarna för att allt är fint!

Jag är bara i vecka 5 än så länge (4+4) så jag känner ingen stress. Åker dock på semester under augusti och vill gärna ha inskrivningssamtalet bokat när jag är tillbaka. Vi får se när jag tar tag i det ;) vill inte stressa fram något om det sen skulle gå åt pipsvängen...

• Victrix
    Feminista skrev 2013-07-15 18:06:17 följande:
    Vad härligt att höra! Hur har du mätt hormonerna? Då håller jag tummarna för att allt är fint!

Jag är bara i vecka 5 än så länge (4+4) så jag känner ingen stress. Åker dock på semester under augusti och vill gärna ha inskrivningssamtalet bokat när jag är tillbaka. Vi får se när jag tar tag i det ;) vill inte stressa fram något om det sen skulle gå åt pipsvängen...
    Har varit lite strul efter IVF-behandlingen så jag har varit på flera ultraljud och eftersom de inte sett hjärtslag så tidigt så vill de kontrollera graviditeten via hCG och detta görs via blodprover. Sedan har jag dessutom fått två små blödningar vid olika tillfällen och då misstänkte man ju det värsta. 

Det förstår jag, man brukar väl ringa någon vecka sådär efter man plussat? så ring du och hör dig för, rätt skönt att ha det klart. Jag tänker som sagt ringa om allt är okej på torsdag. Skulle det blivit missfall så vill jag inte behöva ringa och boka av samma vecka.  
  • LillsmurfanLisa
    Feminista skrev 2013-07-15 18:06:17 följande:

Jag är utomlands nu och är inte tillbaka förrän sista augusti (då jag är i typ v 12-13) så jag tog kontakt med den MVC jag vill till via Internet idag. Det hoppas jag leder till att ett möte med dem bokas så snart jag är tillbaka i Sverige igen. Jag frågade också om de tyckte att jag skulle kolla upp något här (typ vikt, blodtryck...).
  • Längtanefterlilladig

Hej! STORT GRATTIS till er tjejer!!! Jag plussade 7/7 efter att ha försökt få barn sedan 2010. Skulle påbörjat IVF i mitten av augusti. Så kändes kul att få veta att man var gravid, samtidigt som det var snopet. Jag tar medicin som förhoppningsvis ska förhindra missfall då jag haft 2 stycken innan. Har en massa symtom men vet inte om det är min kropp eller biverkningar av medicin. Mina symtom är; molande mensvärk (värst morgon), ömma bröst, större bröst, större bröstvårtor (enligt min man haha), huvudvärk, trötthet, flytningar & hungrig. Passerade idag in i vecka 6 (5+0). Beräknad BF 15/3. Grymt nojjig för missfall. Ska göra ett VUL 9/8. Jag är 29 år min man är 30. Vi bor i Halmstad. Rolig tråd. Önskar alla stort lycka till!

• LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-15 22:23:27 följande:
    Hej! STORT GRATTIS till er tjejer!!! Jag plussade 7/7 efter att ha försökt få barn sedan 2010. Skulle påbörjat IVF i mitten av augusti. Så kändes kul att få veta att man var gravid, samtidigt som det var snopet. Jag tar medicin som förhoppningsvis ska förhindra missfall då jag haft 2 stycken innan. Har en massa symtom men vet inte om det är min kropp eller biverkningar av medicin. Mina symtom är; molande mensvärk (värst morgon), ömma bröst, större bröst, större bröstvårtor (enligt min man haha), huvudvärk, trötthet, flytningar & hungrig. Passerade idag in i vecka 6 (5+0). Beräknad BF 15/3. Grymt nojjig för missfall. Ska göra ett VUL 9/8. Jag är 29 år min man är 30. Vi bor i Halmstad. Rolig tråd. Önskar alla stort lycka till!
    Grattis och lycka till!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014