• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • AT11

Emaria: hoppas jag med! Är det ditt första barn? :)

• Emaria

AT11: Ja. Gravid för första gången och det gick på första försöket dessutom!

• Emelie e

Hej alla!

Jag ska få första barnet i mars, det känns väldigt spännande! Har ni bokat tid för hälsobesök än?

• AT11

Emaria. Mitt MA var oplanerat, denna gången gick det efter 2:a försöket efter att mensen kommit tillbaka. Mitt första också! Känns superspännande! När jag pratade med min BM sa hon att det var bra att skriva in sig så fort man visste att man är gravid, så för er som undrar så är det nog bara att ringa! ;)

• Emaria

AT11: härligt! Jag har mailat stället här i Oslo där jag var på cellprovskoll för ett tag sen. Har inte fått svar än och de brukar vara snabba så funderar på om de har semester... Får ringa min fastläkare annars.

• qwerty1234

Hej på er! Vi väntar första barnet i mitten av mars. Tredje försöket lyckades så nu hoppas jag att det går vägen. Ska till barnmorskan 6 augusti. Spännande!

• Längtanefterlilladig

Uppdatering idag;

Imorse var jag 200 % säker på att jag fått ett missfall. Molvärken hade gått över till mensvärk & det kändes precis som det gör för mig dagen innan jag ska få mens. Jag har endometrios så jag har MYCKET mensvärk. Så ojämförelse var det inte så hemsk värk jag fick idag. Jag tyckte det kändes blött mellan benen & sprang in i badrummet & kollade. Men bara flytningar. Kunde pusta ut. Efter ca 30 minuter hade värken övergått till molvärk. Sen började jag må illa & fick ont mer upptill i magen. Tog en omeprazol & sen försvann all värk. Har varit otroligt trött idag. Orkar med nöd & näppe att jobba. Fortsätter detta får jag sjukskriva mig nästa vecka. Ringde mödrahälsovården & frågade om min värk. De tyckte det lät normalt sålänge jag inte blöder vilket jag inte gjort. Och nu har jag inte ont ett enda dugg. Konstigt!!!

Så hur mår ni andra?Kan vi inte uppdatera listan lite så vi vet hur många vi är. Roligt att så många plussat. Grattis allihop

• Victrix

Nu är vi så glada och lyckliga. Vi fick se en liten böna på 10,6 mm och hinnsäcken var 23 mm med tydliga hjärtslag! Så allt var normalt och såg fint ut. Läkaren idag sa att små blödningar är vanligt i tidig graviditet och inte behöver betyda att det är något fel (önskar någon sagt det så tydligt tidigare). Så nu kan vi äntligen njuta av att allt är som det ska :D.

• Mango08

Vi vill också vara med här! =)  Jag är 25 år gammal från söder om Stockholm och gravid med mitt första barn. Blev gravid på första försöket och plussade den 24e juni. BF beräknad till den 5e mars 2012. Var på inskrivningen idag hos barnmorskan och det var spännande, känns lite mer riktigt nu! =)

• Mango08
    Mango08 skrev 2013-07-18 18:31:43 följande:
    Vi vill också vara med här! =)  Jag är 25 år gammal från söder om Stockholm och gravid med mitt första barn. Blev gravid på första försöket och plussade den 24e juni. BF beräknad till den 5e mars 2012. Var på inskrivningen idag hos barnmorskan och det var spännande, känns lite mer riktigt nu! =)

Haha beräknad till den 5e mars 2014 ska de ju stå...inte 2012 Flört
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014