• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Evelina021

Jag plussade 10/7 och det var på första försöket :) Trodde jag skulle få vänta längre eftersom jag nyligen slutat med ppiller. BF enligt app är 21-22/3- 2014

• Längtanefterlilladig

Jag måste bara skriva. Jag är ÖVERLYCKLIG. Sitter här med tårar i ögonen. Jag är en testmissbrukare så är det bara. Efter att ha försökt få barn så länge som jag så är det fantastiskt att sitta där med ett eller 20 positiva test . I fredags tog jag ett jätte starkt positivt test med testlagrets stickor. Men i lördags & söndags var testen jag tog inte lika starka. Blev ju HELT nojjig.

Spenderat helgen med att ställa mig in på ett MF. Men så igår kom clearblue digital test hem som jag beställt på nätet. Det stod att man skulle ta de med morgonurin för att det skulle ge säkert svar. Så imorse tänkte jag att "äh jag tar ett test". Var 110 % säker på att det skulle stå "Gravid 1-2 veckor". Förra gångerna jag fått MF har testen blivit svagare & svagare & även clearblue digital har visat fel veckor.

Men DÖM AV MIN FÖRVÅNING. Efter bara en minut kom resultatet "Gravid 3+" upp. Jag grät av lycka. Då är allt som det ska nu med HCG nivåerna. Jag svävar på moln nu

• Feminista
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-16 08:25:30 följande:
    Jag måste bara skriva. Jag är ÖVERLYCKLIG. Sitter här med tårar i ögonen. Jag är en testmissbrukare så är det bara. Efter att ha försökt få barn så länge som jag så är det fantastiskt att sitta där med ett eller 20 positiva test . I fredags tog jag ett jätte starkt positivt test med testlagrets stickor. Men i lördags & söndags var testen jag tog inte lika starka. Blev ju HELT nojjig.
    Spenderat helgen med att ställa mig in på ett MF. Men så igår kom clearblue digital test hem som jag beställt på nätet. Det stod att man skulle ta de med morgonurin för att det skulle ge säkert svar. Så imorse tänkte jag att "äh jag tar ett test". Var 110 % säker på att det skulle stå "Gravid 1-2 veckor". Förra gångerna jag fått MF har testen blivit svagare & svagare & även clearblue digital har visat fel veckor.
    Men DÖM AV MIN FÖRVÅNING. Efter bara en minut kom resultatet "Gravid 3+" upp. Jag grät av lycka. Då är allt som det ska nu med HCG nivåerna. Jag svävar på moln nu
    GRATTIS!
  • evelayna

grattis alla!
    får jag hoppa in och vara med? jag hoppas de :)

jag plussade för 1½ vecka sen. jag är nu i vecka 7 (6+5) vi hade försökt i nästan 1½ år innan vi sökte hjälp jag fick då piller för att skapa både mens och äl vilket hjälpte på första försöket. tydligare + kunde vi knappt få.
    vi är 24 resp. 25 år och bor i västra Götaland. enligt uträknaren är de bf 5 mars.

jag mår illa konstant, kan knappt röra tuttarna, är jätte trött och ibland väldigt yr.

never drive faster than your angel can fly
  • Victrix

Grattis till alla plus, verkar vara en del som ska ha första barn i mars, så trevligt. Ska vi sätta samman någon liten lista kanske? Påbörjar en liten lista här så får ni väl kopiera den och fylla på ifall ni känner för det =).

Inskrivningssamtal

Ultraljud

Victrix 18 Juli (7+1)

Beräknad BF 
    Victrix 5 mars

• Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-07-16 14:38:46 följande:
    Grattis till alla plus, verkar vara en del som ska ha första barn i mars, så trevligt. Ska vi sätta samman någon liten lista kanske? Påbörjar en liten lista här så får ni väl kopiera den och fylla på ifall ni känner för det =).

Inskrivningssamtal

Ultraljud

Victrix 18 Juli (7+1)

Längtanefterlilladig 9/8 (8+5)

Beräknad BF 

Victrix 5 mars

Längtanefterlilladig 15 mars

• Emaria

Jag hoppar in i den här härliga tråden! Fick plus i fredags och var helt skakig efteråt. Vi gjorde ett halvhjärtat första försök som tog sig! Tog ett till i förrgår som var starkare och ett digitalt idag som visade gravid 1-2, helt enligt beräkning. Eftersom jag inte har så mycket symptom mer än ömma bröst är det lite läskigt och overkligt! Är 30, min man (gifte oss för 2 veckor sen) 34 och vi bor i Göteborg. Jag jobbar i Oslo så veckopendlar. Inte idealiskt men vi får se hur det blir.

• JessicaJKM

Hoppar in jag med!

Grattis till er alla som plussat!

Plussade själv för en vecka sen så nu är jag i vecka 7 (6+5) enligt en app och ska ha beräknad BF 7 mars.
    Är 19 år gammal :)

Ser fram emot att fortsätta prata med alla er!      

• Victrix
    Längtanefterlilladig skrev 2013-07-16 20:10:22 följande:
    Victrix snart dax för ultraljud då!Nervös?
    Ja, igen, har varit på tre pga komplikationer efter IVF och sedan har de inte sett något foster så de vill kontrollera mig tills det syns och ser bra ut. Det är avgörande på torsdag, ser inte allt bra ut då så kommer det inte gå vägen. Men hCG-proverna jag tagit ser helt bra ut så det lugnar ändå lite =).
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014