Sopp skrev 2013-10-10 22:13:56 följande:
En sak jag tycker man kan fundera över - och jag förstår att detta blir provokativt men jag tycker bara att det är intressant att dikutera - VARFÖR går man och köper en vagn för 8, 9, 10, 12 000 kr? Jag har själv en mycket högre inkomst än de flesta i 25-35-årsåldern, så rent ekonomiskt skulle jag inte ha ett problem att köpa en sådan barnvagn. Jag undrar bara för vems skull man isf gör det? Är det för att kompisar och resten av storstadsinvånarna ska se att man har en dyr vagn? För ungen lär ju märka 0 % skillnad och lets face it, det är en vagn. Så stor skillnad är det inte mellan alla nya vagnar som tas fram idag
Jag kan ju bara svara för mig själv men vi vill köpa en ny vagn för att det känns bäst så! Sen finns de ju klart massor av olika modeller och prisklasser men om man som vi har tänkt köpa en Emmaljunga så landar den på cirka 9000:- å då får vi liggdel plus en ordentlig sittdel som gör att vi kan ha vagnen i många år.
Jag har inte en tanke på vad andra tycker eller att de ska se dyrt ut utan tänker mest på att de ska kännas säkert å bra att köra sitt barn i, för det är ju faktiskt inte bara en stilgrej utan de är en transportsak för en liten bäbis och i framtiden ett litet barn!
Man får ju lite vad man betalar för, så är det med allt idag.