• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

De slog mig precis som det gör ibland; HERREGUD vi ska ha en BEBIS!!! Precis som de är första gången vi får veta de! Sjukt att jag fortfarande inte har förstått de å jag tror inte jag kommer göra de heller förrän han är ute.. Inte till 100% iaf..

Samtidigt som jag vill att tiden ska gå fort så får jag nästan panik när veckorna tickar på å de närmar sig mer å mer.... Finns de nån som känner samma eller är jag helt ute å reser?

• Joma

Jo de är väl så kanske? De är ju absolut inte så att jag inte vill att tiden ska gå fort för jag vill ju ha honom här men samtidigt är jag så rädd för detta nya! Kommer jag klara de? Kommer jag kunna ta hand om honom så han mår bra å har allt han behöver? Jag har Annars ett stort kontrollbehov så detta känns bara läskigt :p

Ja de är en skräckblandad förtjusning kan man säga, haha! Känslorna är både utanpå å inuti en för de mesta tycker jag. Inatt drömde jag att jag hade gått över tiden å att han inte ville ut. Usch så jobbigt de var! Jag som nästan är sist i tråden också kommer ju få sitta här ensam i slutet av mars å invänta förlossning :/

• Joma
    Ziiah skrev 2013-12-16 23:04:46 följande:

Jag ligger i sängen just nu med sammandragningar som inte verkar vilja försvinna.. Gör ganska ont... Misstänker UVI då jag också hade äggvita i urinen hos bm i tisdags (vilket tydligen kan tyda på infektion). Själva svaret får jag inte förän imorn då jag ska dit igen, men fan... det gör ont..

Om det gör FÖR ont så ring förlossningen å rådfråga.. Det är alltid skönare att prata med nån kunnig än att man ligger å oroar sig för de blir bara värre :/ Hoppas de släpper å att de går bra imorgon!
  • Joma

Gud va konstigt :/ Här lämnar vi urinprov vid varje besök för å kolla uvi å att man inte har början till förgiftning :/ Trodde man kolla de överallt?

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-12-17 23:05:46 följande:

Va i kontakt med förlossningen precis. Nu ska jag avvakta en timme. Skulle halsa ett stort glas iskall saft med is och ligga på sidan i en timmes tid sen skulle jag återkomma och så bestämmer vi vidare där :)
    Känner inte så extrem oro eller så men vill gärna va på säkra sidan.

Skönt att din bebis har kommit igång nu smile1.gif

Hör gärna av dig hur det går.. Jag va själv inne på förlossningen i Helsingborg i helgen så vet hur det är!
  • Joma

Hej alla! Hoppas ni har haft en trevlig jul :)

Jag har inte märkt nånting från brösten ännu, är jag ensam om de kanske? :/ Alltså jag läcker inte å har inte ens sett att de varit fuktigt där..

Imorgon ska vi åka ner till Malmö å göra vårt 3D ultraljud! Ser fram emot de jättemycke å hoppas att allt ser bra ut med bäbis :)

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-26 21:03:46 följande:

Åh va roligt med 3D ultraljud. Vi var också på det. Ni lär se er bebis jätte tydligt för jag var i vecka 24+3 när jag var där. Du är väl längre gången än det gissar jag? Lägg gärna in någon bild här sen så vi får se. Vet ni kön redan?
    Ja jag är i vecka 26+6 imorgon :) Hoppas vi ser tydligt å att allt är bra som sagt! Ultraljuden är alltid lite nervösa tycker jag! Absolut ska jag lägga in bilder! Ja sist var de en pojke iallafall så vi hoppas att hon inte sa fel för nu har vi handlat å beställt tapeter, haha :)
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2013-12-27 15:49:29 följande:

God fortsättning för er tjejer!

Jag måste verkligen få skriva av mig, jag har nämligen haft den värsta jul i mitt liv.
    Vet inte hur mycket jag skrev om den här kvinnan pappa träffat, men just nu är jag så ledsen och arg och ensam att jag inte vet var jag ska ta vägen..

Kvinnan pappa träffat ganska snabbt efter min mammas bortgång bor nu med pappa.
    Min syster har var här för några månader sedan och rensade lite bland mammas kläder och nu var det tid för mig att gå igenom det sista. Vad som hänt är att den här kvinnan, som inte gör mycket för att hitta ett jobb, har suttit som en gäst bland oss. Jag säger inte att det någonsin kommer bli som när mamma fanns bland oss, för då satt man i konstant matkoma och det fanns inte ett dammkorn i hela huset, men att på jul behöva skära tomater på en tallrik och äta den stackars sallad pappa gjort för att få i sig mat var nästan droppen.. Huset ser ut som ett hej-kom-och-hjälp-mig, så vad jag behövt göra för att hjälpa pappa är att städa, laga mat och plocka efter "henne", hon har alltså inte gjort ett skit här hemma förutom att suttit framför sin dator och youtubat! På juldagen var min syster och hennes familj på besök och hon satt i princip hela tiden vid datorn och försökte inte ens lära känna oss, den enda hon "bjöd till med" var att hon fixade te till sig själv och pappa , när vi sitter hela familjen och firar jul. Jag försöker prata med pappa, men han säger att "han klarar sig".. alla ser att den här kvinnan är en parasit, förutom min egen pappa, han jobbar, sliter och hjälper henne, istället för att ta hand om sig själv... han är dessutom väldigt konflikt-rädd och vad som gjorde mig oerhört ledsen var att jag såg att hon gick runt med mina täckbyxor som jag låtit vara kvar här i Norrland till min mamma och  när jag behövt dem har jag kunnat ta på mig dem.. Visst, tänkte jag, jag behöver egentligen inte dem. Men när jag kom hem igår och såg att en av de väskor jag packat med mammas skor och kläder nu låg allt i en ikea-påse frågade jag min pappa vad som hände med väskan. Då var det hennes väska.. "jaja men då vill jag ha MINA täckbyxor" (hej jag blev ett barn") Då erbjöd pappa mig pengar att köpa nya för att det var pinsamt att "ta av henne" byxorna..
    Nu någonstans kickade mina gravhormoner in. Jag har alltså kommit hit, städat efter henne och hennes skitäckliga hund, lagat mat, dukat in och ut frukost lunch och middag (givetvis med hjälp av pappa och min sambo), för att nu få höra att det är pinsamt att ta av henne MINA byxor?
    Det är så mycket med den här kvinnan som stör mig, jag har skrivit ihop ett samboavtal för att skydda mammas och pappas tillgångar (jag misstänker att hon är ute efter pengar), som hon nu inte vill skriva på utan att pratat med jurister. Pappa går runt och tigger jobb till henne, för hon söker inte något själv (han säger till sina kontakter att han är beredd på att ge 10 000 kr för att nån ska ge henne en anställning), han ska köpa ett bättre begagnad till för att hon ska övningsköra..
    Han är så sjukt snäll man, som är så knäckt av att mamma gick bort, att han försöker göra allt för att skapa en liknande relation till den här kvinnan som jag känner kör honom i botten... och jag vill verkligen ine förlora en förälder till..

Så nu ligger jag i sängen och kan inte vänta att morgondagen kommer så jag kan få åka härifrån, foglossning så det skriker om det och hjärtat i halsgropen hela tiden..

Så min fråga egentligen, överreagerar jag? borde jag bara backa och skita i? Jag vet inte riktigt var jag ska vända mig längre... Har ni inte ens orkat läsa förstår jag också... :) Fick iallafall skriva av mig..

Du överreagerar verkligen inte. Jag förstår dig helt fullt ut å kan verkligen känna vilken frustration de måste vara. Vilken hemsk människa! Verkligen synd att inte din pappa kan se de utan är så godtrogen å snäll rakt igenom :(

Tyvärr kan vi ju inte tvinga våra föräldrar vad dem ska göra å vilka dem ska leva med men ibland önskar jag att man kunde det!

Usch försök tänk framåt å se fram emot nästa jul med bäbis istället! Din pappa uppskattar säkert din hjälp med allt iallafall å de ska du glädja dig över. Åk hem sen å ta hand om dig och magen, så gott de går!
  • Joma

Jag har kanske en konstig fråga men är de någon av er som har haft ont där nere? Jag har svårt att förklara de men jag har aldrig känt de förut så de måste nästan ha med graviditeten att göra. De gör ont när jag går å jag känner de hela tiden. Typ som ett tryck eller träningsvärk i något ben eller muskel? Äh jag vet inte hur jag ska förklara de.. Är de någon som förstår hur jag menar eller har känt som jag? De är typ i de "benet" som är där nere, som går ut i benet sen. Usch skitdålig förklaring men..

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014