• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Är de bara jag som känner typ puls eller som jättestarka hjärtslag i kroppen? Känns som de slår SKIThårt men de kommer ju inte ifrån mitt hjärta? Haha skitsvårt å förklara men förstår någon mig? Kom nu när jag satt framåtlutad mot soffbordet när vi åt? Har känt de någon gång innan också?

• Joma

Kanske formulera mig konstigt - mena att de är ju mitt hjärta men de känns som de sitter i hela kroppen liksom? Haha

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-11 20:09:52 följande:

Ja känner en stark puls i magen. Men måste vara stora kroppspulsådern som ligger i kläm på något konstigt vis.
    Ja för nu när jag lutar mig tillbaka så flyttar de sig från magen å då känner jag ju starkt att de är i hjärtat, typ som att de rusar å slår riktigt hårt! Gör nästan ont i hela bröstkorgen.
  • Joma

Skönt att jag inte är ensam om hjärtslagen iallafall! De kan säkert stämma att de är därför de känns så hårt :)

Provade en doppler igår å fick höra hjärtljuden snabbt tre gånger men sen hittar jag inte dem igen :( Nu vill jag bara åka på RUL så man kan andas ut riktigt å se så att allt ser bra ut!

• Joma

Kan tyvärr inte heller förstå hur man kan bli besviken över vilket kön bäbis har.. Jag blir nästan ledsen för jag tänker på alla dem som inte kan få barn, dem som får sjuka barn eller dem som kommer på RUL och upptäcker att barnet har dött! Man kan visst ha en önskan men att bli besviken å uppriktigt ledsen över de känns bara fel för mig!

• Joma

Fick en tanke imorse... Vi ska på RUL på Torsdag å sen har vi tänkt köra direkt till gekås efteråt. Vi har tänkt å handla lite till bebis och sen har vi precis flyttat så vi behöver lite inredning också! Vi har väntat med detta besöket eftersom vi vill ha varit på RUL först men tänk så får vi inte veta könet, som vissa faktiskt inte får!

Anledningen till att vi har väntat är att sist vi var på gekås så tittade vi på babyavdelningen å då fanns där knappt något könsneutralt alls utan de var antingen rosa prinsessor eller blåa bilar! Är det någon som har varit där nyligen som kan svara på hur det ser ut nu? :)

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-19 10:30:20 följande:

Joma. Jag åker dit två gånget om året och varje gång kollar jag på barnkläder m.m och som du skriver är det mycket prinsessor och bilar. Tycker själv det är riktigt tråkigt att de är antingen eller. Som nu när jag va i Turkiet va de samma sak. Riktigt tråkigt att det är så. Då det faktiskt är många som inte kollar kön.

Ja precis, jag tycker också det är helt värdelöst för om det nu är så att vi inte kan se könet då kan man typ inte handla någonting där! Babygym osv är också väldigt könsindelat där uppe! Jaja, de finns inte mycke å göra än å vänta till på Torsdag! Tiden går ju inte alls saaaaakta :/
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-19 12:40:06 följande:

Haha precis. Jag ska dit på tisdag och shoppa loss så hoppas vi får reda på könet på måndag haha

Perfekt! Håll mig uppdaterad om vad som finns ???? :)
  • Joma

Jag är sugen på en massa frukt å bär! De sägs ju att man väntar en pojke om man är sugen på det så vi får se va som visas i veckan :)

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-21 09:22:26 följande:

Ja jag blev riktigt förbannad och tårarna sprutade. Man har ju lixom inte fått någon sömn ch väntat på denna dagen sååå himla länge. Och så ser man ett annat lyckligt par som går in på min tid. Nu ska man gå och va nervös till imorgon eftermiddag istället. Åhh trötta mig.

Gud va tråkigt för er! Hoppas inte de händer mig på torsdag bara. De måste kännas sjukt jobbigt!

Då kan du inte hålla koll på Ullared åt mig, istället ses vi kanske :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014