• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

ananas86 skrev 2013-12-28 01:17:02 följande:

Jag har också ont på något konstigt sätt där..

Det hugger till ibland när jag går, men värst är det när jag sitter ner en lång stund. Då strålar det ner i ljumsken och benet på höger sida.

Mini ligger på höger sida och trycker mot höftbenet hela tiden, så vet inte om det är någon nerv som kommit i kläm eller om det är foglossning.

Hur som helst gör det ont och har blivit värre senaste veckan. Börjar bli orolig att jag inte ska kunna jobba till 20:e februari som jag tänkt..

Känner du också av det när du sitter?

Hur går det att jobba för dig?
    Jag känner inte det direkt som ett hugg utan mitt sitter i hela tiden, å har gjort hela dagen. Detta är första gången jag känner det nämligen. Jag känner inget alls mot benen eller så utan allt sitter liksom i underlivet.

Jag jobbar inte, har varit sjukskriven sen början av November.
  • Joma

Är de någon som vet om pappan också ska anmäla sig till f-kassan eller han gör de först när bäbis är född? Vår expert Magdalena kanske? ;)

• Joma

Måste bara fråga er tjejer, har alla fått eller känt sammandragningar? :/ Jag har inte känt något alls? Tänker att man borde väl känna av de om man skulle ha fått de?

Jag har varken känt sammandragningar eller börjat läcka något alls ifrån brösten å jag är i vecka 29 nu! Undrar bara om de är "normalt" eller om jag är ensam kvar utan dessa "symtom"?

• Joma

Då ska man kanske bara va glad att man slipper så länge då :)

Skönt å höra att man inte är ensam iallafall!

• Joma

Jag fick också så igår, typ som mensvärk som höll i sig i 30 sek å sen gick de över. Första gången jag har känt de å jag kände inte på magen heller så vet inte om de va min första sammandragning eller va de var?

• Joma

Jag är i vecka 29 å har gått upp 10 kg hittills! Imorgon är de dags för glukosen å jag är LIVRÄDD att jag ska spy så jag ska behöva göra om de :/ Håll tummarna är ni snälla! Ni som har druckit den, smakar den riktigt klök-illa eller de är inte så farligt? Ska ta med en citron iaf för de har många sagt.. Ni som har lätt för att bli illamående, hur gick de för er när ni gjorde de å varit fastande?

Jag bor i Skåne å ses gärna också! Tänker att de vore kanske lättast å ses i Helsingborg för vi verkar bo runt där alla, eller jag har kanske missuppfattat de? :)

• Joma

Skönt å höra att de inte har varit så farligt som man kan tro iallafall! Ska försöka å inte tänka på hur jag mår efteråt :p Tänkte ta med en bok :)

Jag bor 4 mil ifrån Helsingborg men är där så ofta så de gör mig ingenting :) Bestäm ni andra!

• Joma

Glukosen gick bra även om den va sjukt äcklig å dricka! Fy va sött, å jag som annars gillar de ;) Hade 6,0 sen så de va ju bra!

Låg lite högt på magmåttet sist för min vecka så nu hade de planats ut å jag låg exakt på kurvan. 27 cm å jag är 28+6 idag :) Imorgon går vi in i vecka 30 minsann. Känns som en milstolpe på nåt vis.

Jag får alltid ett tryck i halsen när jag ligger på rygg så de kan jag inte göra längre. De började ganska tidigt för mig :( Måste sätta mig upp å rapa flera gånger å de räcker att jag ligger en halv minut på rygg så blir de så? Angående svettningar så har jag några hemska sådana om nätterna! Jag vaknar å är helt blöt överallt men känner mig inte varm utan snarare frusen? Sjukt äckligt å jobbigt :(

• Joma

Längtan - Uppdatera gärna när du kan!! Hoppas allt gått bra!

• Joma

Hemska människa! Förstår inte varför såna jobbar inom vården överhuvudtaget?! Kan inte din sambo ringa å ryta till lite? Be om att få prata med en annan sköterska eller vad som helst? Så ska de inte gå till!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014