• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Tänker på er som ska göra RUL idag. Hoppas de går bra! Snart är det min tur också :) Vecka 19 idag, snart halvvägs! Är de hälften när man är i vecka 20 eller 21?

Tänker och hoppas också att bebis ligger rätt så vi kan se könet :)

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-22 14:05:13 följande:

Tack alla smile1.gif nä nu kan de inte gå fel. Hur arg jag än va igår så har jag lagt ilskan bakom mig nu. Kommer njuta av varje sekund som vi får se vår lilla bebis och det kommer vara värt det smile1.gif

Lycka till nu! :) Jag tror du väntar en flicka, ska bli spännande å se om magkänslan stämmer :p
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-22 14:23:28 följande:

Joma: tack så mycket. Hoppas din magkänsla stämmer haha. Min har varit pojke sen jag plussa så lär bli väldigt chockad om dem säger flicka :-P säger ju till och med han av ren reflex haha.

Haha samma som mig! Har känt hela tiden att de är en pojke å säger också han när jag pratar om bebisen. Alla andra tror dock flicka så de ska bli kul å se vad som är rätt.
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-22 17:21:02 följande:

Hej alla smile1.gif

Nu är vi hemma igen. Allt va kanon med miraklet och blev framflyttad två dagar så nytt BF datum är 14 mars.
    Men som ni märker skriver jag inte han eller hon. Lillen vägrade visa könet. Satte benen i kors och navelsträngen mellan haha. Så funderar på att låta de va. Men ska på nytt ul vecka 32 för moderkakan va lite nere men de va tydligen vanligt smile1.gif

Va skönt att allt va bra! :) Typiskt med könet bara. Känner på mig att jag kommer få samma problem bara för vi valt att vänta med att handla vissa saker :)

Åh nu är det nära för mig också. Är de fler som har RUL denna veckan? :)
  • Joma

Jag fick Ett tips i helgen om en olja som finns på Apoteket. Den är för att dölja/förhindra bristningar å även bleka ärr osv. Kommer inte ihåg va den hette men fråga på Apoteket så vet dem ju :)

• Joma
    Idiiis91 skrev 2013-10-23 10:47:28 följande:

Nytt bf datum för min del! 19 mars istället för 20 :)

Bild finns från rul i bildtråden :)!

Grattis till ett lyckat RUL! :) Måste va en oerhört skön känsla när allting verkar bra med bebis!
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:01:40 följande:

Bio-oljan använder jag varje kväll! 
    Min mamma hade bristningar på låren som blev till efter graviditeten med mig, så jag lär ju få bristningar, men man kan ju alltid försöka med oljan :)

Imorgon gäller RUL  för mig, jag tror jag har varit så nervös så jag inte kunnat skriva här... 

Jag måste dock dela med mig av en rolig händelse, jag fick ett nytt jobb igår! Jag hinner nog inte jobba där mer än 3 månader, men det innebär att jag slipper flytta tillbaka till Sthlm (till min fasta tjänst) 3 sista månaderna, utan kan få vara kvar i Lund och min sambo var överlycklig :) 
    Ibland förvånas jag över hur ynkliga män kan vara. I och med nytt jobb är det nya utbildningar (sist var jag borta 4 omgångar á 3-4 dagar).. så ni skulle sett hans min när jag sa att denna gång är utbildningarna i Malmö..
    "Du får inte hålla på att lämna mig så där 3-4 dagar.. du anar inte hur ensam jag känner mig"
    Men de kan lätt själva lämna en när de ska iväg :)

Ja ja glad är jag att jag ska på RUL imorgon för nu vet jag inte om jag inbillar mig, men sparven sparkar på en del...           
    Åh va skönt :) Grattis till jobbet!

Jag har också RUL imorgon. Vilken tid ska du? :)
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:25:19 följande:
    Tack!
    Jag har kl 14.00. Kommer inte ens få i mig lunch..

Man ska tydligen inte kissa innan denna undersökning.. har ni varit medvetna om det?   
    Jag har klockan ett så de är samma för mig. Undra om man kommer kunna sova inatt :p

De står att man helst inte ska kissa en timme innan å gärna dricka lite extra men jag vet inte :)
  • Joma

Grattis till er som varit på lyckade RUL idag :) jag är såååå avundsjuk :p

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014