• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Gud va skönt att höra att fler är törstiga :) Då är de kanske mer en vanlig grej än ett hot för diabetes :) Hemskt iallafall men ändå skönt att höra att man inte är ensam. Jag dricker dock bara kolsyrat, mest läsk :/ Kanske inte de bästa men de är bara det jag är sugen på.

Vilken olja smörjer du in brösten med då, å hjälper de mot klådan? Mina kliar överallt tyvärr, å mest hela tiden. När jag bara har kliat lite grann så ser de ut som de blöder under huden typ :/

• Joma
    flowers skrev 2013-11-01 20:17:47 följande:

Jag mår bara sämre och sämre och känner mig helt slut!
    Funderar starkt på ta livet av mig och barnet.
    Vill helt enkelt dö. 
    Kommer inte klara av det här!!!     

Men kära gud, vad har hänt? Du skulle nog behöva få hjälp på något vis, de är inte bra för varken dig eller bäbis att du mår så dåligt :( Har du någon du kan prata med eller som kan köra in dig så du kan få hjälp?
  • Joma

Flowers.. Är lite orolig för dig. Hade vart skönt om du skrev så man vet hur det är med dig? Jag vet precis hur det är att vara nere på botten men jag vet också att det blir ljusare.. Orkar du så visa gärna ett livstecken.

• Joma
    majsa88 skrev 2013-11-04 18:45:03 följande:

En liten personlig fråga. Får ni orgasmer? Jag vågar inte slappna av o få det under samlag. blir rädd att sammandragningar ska påverka något negativt... åh vad dum jag är..

Jag får absolut orgasmer, om man säger så, hahaha! Kraftigare än innan dessutom. Har inte haft besvär av de alls faktiskt.

Lusten är nog lite sämre men ändå helt okej tycker jag. I början var den dock explosiv ;)
  • Joma
    majsa88 skrev 2013-11-04 20:55:03 följande:

Tack för era svar. Lusten är inte alls den samma. Plus att som

Magdalena så har min sambo oxo strejkat. Han säger att jag inte är attraktiv på de sexuella längre då jag bär på en bebis. Hans säger.: ska jag bli tänd på att du har vår bebis där inne o då ska jag in o störa?

haha ja så jag tjatar oxo ihjäl mig. Om jag har tur så kanske det går haha men då vågar jag inte få orgasm. Men om ni får kan jag väl oxo få :) ska börja slappna av

Han tänder ju inte på att bebisen ligger där utan fortfarande på dig. Som alltid innan! Barnet ligger ju skyddat därinne :)

Bara för man blir gravid betyder inte de att man förvandlas till en maskin som producerar barn utan man har fortfarande lust och känslor som innan och klart behöver man känna kärlek och lust tiill varandra ändå. Så tycker iaf jag :)
  • Joma

Jag har varit på Ullared idag, IGEN ;) Nu har vi handlat jättemycket till bäbis därifrån å de har vi verkligen tjänat på! :) Köpt alltifrån madrass, täcke, kudde, sängkläder, skötväska, skötbädd, amningskudde, nappar å Gud vet allt! Kläder däremot är de riktigt dåligt med - enligt mig! En liten kub med 50/56 bara.. :/

Usch nu är vi flera som har frågat efter dig flowers!! Börjar bli riktigt orolig nu.. :/

Annars är de sådär med mig faktiskt.. Lider fruktansvärt mycke av min foglossning, äter fortf tabletter mot illamående å ändå slår de till ibland med riktig kraft. Törstig också som sagt.. I allmänhet mår jag inte heller så bra psykiskt så har blivit sjukskriven nu. Blandade känslor ang de. Hur är det med er andra? Lite såhär allmänkoll :)

• Joma
    flowers skrev 2013-11-07 17:09:08 följande:

Hej.
    Mår verkligen jätte dåligt och känner mig inte alls OK.
    Gråter varje dag och har ångest, känner att jag inte klarar av att bli mamma, det är för mycket!
    Ringt till BM och BM har pratat med läkaren ang. abort!
    Självmordstankar varje dag.
    Brutit kontakt med vänner och släkt.
    Orkar ingenting längre...            

Skönt att äntligen höra från dig även om de inte är några direkta positiva saker :/ Många här som frågat efter dig så känner du att du orkar så kan du prata av dig här, utan att någon dömer dig eller så!

Jag har själv en diagnos och låg inlagd på Psyk i två månader förra året så jag vet hur det känns när allting är svart! De är inget skamligt med att må dåligt psykiskt längre och dem som nu har kvar fördomar är bara mindre vetande! Det är inget man själv kan hjälpa och man ska få samma förståelse som om man haft ett brutet ben!

Vilken vecka är du i nu, å har du någon sambo eller pojkvän som kan stötta dig om du nu inte vill åka in akut? För mig så låter de ju som att du behöver bli inlagd men de är ju ett beslut man själv måste känna sig trygg med!

Du vet var vi finns iaf!
  • Joma

Måste bara hoppa in i allt de här allvarliga med en liten dum fråga.. Var nånstans i magen känner ni era bäbisar? :)

• Joma

Va skönt å höra. Haha blev nästan lite orolig. Man vet ju inte var de ska kännas å var dem egentligen ligger, haha!

Jag känner också långt ner, typ vid kanten av byxorna eller va man ska säga.. Igår kände min sambo utanpå för första gången :)

• Joma
    MagdalenaZ skrev 2013-11-07 23:23:25 följande:
    I tjejmagen alla kvällar fram till igår .. då hamnade hon till vänster om naveln, sen till höger sparkades det vilt.
    Har ni känt av barnet dygnsrytm? Min flicka kommer igång lite vid mitt kaffe runt kl 9, sen när jag kommer hem och satt mig vid soffan runt 18, sen till sist mellan 22-23 när jag ligger och försöker sova, då sparkar hon hejvilt! :)
    Ja jag känner honom allra mest på kvällarna när jag ligger på rygg men även ibland under dagarna :) Alltid när jag sitter eller ligger dock, då jag inte känner riktiga sparkar utan de är mer små puffar eller va man ska säga :) Svårt å förklara..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014