• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

flowers skrev 2013-11-08 02:36:21 följande:
    Läser inlägg och tackar er för er omtanke som ni ger. 
    Hjärta
    Betyder mycket, läste även att jag inte är ensam över att må dåligt och att det faktiskt finns nått att göra åt det. 
    Är på sätt och vis besviken över mig själv, hade en bild av att den här graviditeten skulle vara så fin och fridfull men istället är den full av stress och negativa känslor.
    Känslan ökar markant då jag blir ännu mer ångestladdad att jag skadar mitt barn, vill i allra högsta grad få en lugn och harmonisk liten bebis och inte en liten varelse som är helt sönder stressad pga. mig. Rynkar på näsan.
    Har gått så här i några veckor och mått dåligt, killen och jag har haft problem och tyckt olika om saker och ting, vilket har varit påfrestande men sen har det hänt många andra jobbiga saker, flytt och sen måste jag besöka massa olika läkare för intyg osv. osv. 
    Alla "SKA HA" på en gång, allt är AKUT och jag går sönder, hinner inte ordna allt på en gång, är helt slut! 
    Känner att det blir för mycket att ha en bebis och hur skall jag hinna?
    Är/va helt desperat av bara tanken att få ett barn när jag nu inte ens hinner med mig själv!
    Gråter, skriker, svär, är helt förkrossad...
    (Håller på krossas i bitar.)
    Känner ilska för allt och alla, ingen lust att träffa vänner, bryter kontakt med släkt.
    Dessutom är min "nära anhörig" mycket  sjuk och kommer väl dö när som. (En tidsfråga). 
    Vill va stark och kunna vara stöttande men den här starka fasaden lyser igenom och blir till HAT och ILSKA.
    Nu har jag varit i kontakt med BM, psykologer, läkare...
    Är skeptisk då jag inte haft bra erfarenheter inom psykiatrin.
    Min pojkvän försöker stötta, krama mig när jag gråter och krama mig när jag är arg.
    Det hjälper lite.
    Känner verkligen att jag inte är värd att få bli mamma, att barnet är värt att få komma i bättre händer.

FÖRLÅT för ett sånt långt inlägg.
    En STOR KRAM TILL ER och för era peppningar.

Hjärta                                              
    Jag förstår dig till 100% då jag själv blev sjukskriven på heltid i veckan då jag fått tillbaka lite av min ångest och mina spänningar i kroppen. Detta ska vara en tid då allt ska vara så underbart å man ska vara glad, inte ligga å gråta eller ha ångest över vad som ska hända. 

Försök att släpp alla krav du har på dig. Dem får ha sina intyg när du har ork och tid helt enkelt. Man är ingen maskin utan man är en människa å man klarar inte hur mycket press som helst.
    Bra att du har din pojkvän som stöd iallafall, å att ni har bråkat å varit oense om vissa saker är nog bara normalt. Man står inför en jättestor omställning och man hittar sin plats allt eftersom tror jag. Vägen dit kan klart vara lite guppig men så länge man ändå fortsätter kämpa tillsammans så är de bra. Tänk sen när våra små bäbisar kommer till världen och man står där helt förvirrad och inte vet vad man ska göra. Klart att det kommer vara påfrestande ibland men man hittar sin väg och sitt sätt att ta hand om sitt barn på bästa sätt.

Jag tror absolut inte att du inte skulle klara av att ta hand om ert lilla barn. Du kanske bara behöver landa i allting och försöka komma till ro i din nya roll. De är ingenting som händer över en natt. Precis som nån skrev så kanske detta vänder allting istället å de blir bättre än någonsin? 

Just ditt barn kommer inte kunna få en bättre mamma än dig, för du kommer älska de å ta hand om de så bra som bara du kan! Stress och press känner vi nog alla - de är inget skamligt å inget fel i det.

Har ni nu bestämt er för abort och ni känner att de beslutet är rätt för just er så ska ni göra det. Du får gärna stanna kvar här ändå och prata om du känner för det. Det som är så bra med denna gruppen är att alla verkligen visar förståelse och respekt, vilket jag har haft svårt att hitta i andra trådar här på familjeliv.

Slänger in ett tack till er alla tjejer för er hjälp å förståelse i alla situationer! Vi är grymma som håller humöret uppe alltid å stöttar varandra även om vi aldrig har setts :)  
  • Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-09 19:05:12 följande:

Ni som varit på gekås- Fanns där babynest?Fanns det mycket utbud av filtar & hur såg de ut?

Jag såg bara ett babynest å de kostade 849:- vilket jag tycker är ett sjukt pris! Jag har beställt av en tjej på Facebook som syr själv å dessutom får man själv bestämma tyg, å för de ska jag betala 420:-! Lite mer lagom å dessutom är de inte vitt å tråkigt utan mer personligt :) Var i landet bor du?
  • Joma

Ananas86, ja jag känner bara sparkar neråt :) Känns tydligare å hårdare för varje dag egentligen.. Nu ikväll har vi varit på middag så har suttit ner å känt honom nästan hela tiden. Så fort jag lutar mig framåt så blir de disco i magen så jag antar att han inte gillar de riktigt :p

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-10 10:03:39 följande:

Det var dyrt ja. Sett flera fina på tradera. Kanske blivande mormor vill sy ett. Jag bor i Halmstad.
    Ah okej. Ja blivande mormor vill kanske :p Man kan alltid fråga. De ska tydligen finnas bra beskrivningar på internet som är lätta :)
  • Joma

Tänk att snart halva november har gått.. De känns som igår vi satt å klaga över att de bara var oktober :) December går alltid fort, värre blir de nog med januari å februari, eller ja, mars blir nog allra värst ;)

• Joma
    majsa88 skrev 2013-11-11 21:10:35 följande:

Joo sant. Julen går fort. Men tror att februari o mars som ni säger kommer gå riktiiiigggtt segt. Resa bort i 2 månader hade inte vart dumt. Jabuari ,februari o komma hem till mars

Ja de hade varit något :D

Tänk sen om man går över tiden också? De vore ju hemskt. Alla jag känner som har gjort de har ju sagt att en dag känns som en månad å de kan jag faktiskt tänka mig..

Häftigt också sen när vi sitter där i mars med våra bäbisar å tänker tillbaka.. Då har vi delat en hel graviditet med varandra fastän vi aldrig träffats eller ens vet hur vi ser ut :p Ganska sjukt ändå, på ett bra sätt alltså! :)
  • Joma
    majsa88 skrev 2013-11-11 23:00:31 följande:

Jaa riktigt. Vi känns som ett gäng vänner haha. Hade vart riktigt kul om man alla hade träffats någonstans i mitten av sverige med våra bebisar. Bott på ett fint vandrarhem en helg. Haha nu börjar jag fantisera för mycket. Men lek med tanken, det hade vart kul :)

Haha absolut :) Men stackars dem människorna på vandrarhemmet som inte får nån sömn den helgen ;)

Skämt åsido, de är ändå riktigt häftigt att vi ändå är så öppna å pratar om allt från RUL, våra förhållande till familjer, bäbisar till om vi rakar oss eller inte när magen är i vägen ;)

Varje gång jag ser en gravid så tänker jag typ tänk om de är någon i tråden, haha :p
  • Joma

Du är inte ensam om det, min mage är också en degklump. När jag har kläder på mig så ser jag väldigt gravid ut men annars ser jag bara fet ut.. Jag känner dock honom hela tiden så jag försöker att inte oroa mig..

• Joma

Inredning är de bästa som finns :) Vi har precis flyttat till hus å till min glädje låter min sambo mig stå för all inredning :) vet inte hur mycke pengar jag lägger på inredning men de är myyyyyycke ;)

• Joma

Så kul sen när bildtråden är fylld med bäbisar istället för magar :) Spännande å se vad de är för några personligheter där inne!

Vi har tappat några i tråden på vägens gång väl? Tycker de är kanske ett tiotal nu som är aktiva? Fler som läser kanske iofs å inte skriver? Jag hoppade ju in ganska sent å vissa har hoppat av å så, men vi borde kanske ta en genomgång av alla snart igen. Känner att jag iaf har noll koll på hur gamla ni är å vart ni bor :) Kanske inte så viktigt i detta sammanhanget men jag är lite nyfiken vilka jag pratar med om dagarna, haha!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014