• Joma

Första barnet - BF Mars 2014

Jag är livrädd! Vill böla ibland å ibland känns de helt okej.. Jag har alltid sagt att jag inte ska ha barn just bara för min rädsla inför förlossningen men de har faktiskt blivit bättre sen jag blev gravid! Precis som att man växer in i de lite å känner att de bara måste gå. Den paniken jag trodde att jag skulle ha känner jag inte, inte än iallafall - men så fort jag tänker mer ingående på de så blir jag rädd. Rädd för smärtan är jag, inget annat egentligen för jag litar på vården idag, att dem kan å gör allt för att de ska gå bra!

• Joma

Jag tittade på dem svenska gamla avsnitten iallafall :) Kunde bara hitta tio stycken. Riktigt tråkigt nu när dem är slut! :(

• Joma

De var någon som skrev att dem varit på babyproffsen å att dem hade något erbjudande. Jag kan inte hitta de på deras hemsida så jag undrar om de har gått ut redan eller om de kanske bara gällde lokalt?

• Joma
    Heene skrev 2013-12-04 11:19:23 följande:

Joma, det var jag som skrev det =)

Vi visste inte heller utan dom sa det när vi kom in för att beställa vagnen i måndags.
    Vet inte om det bara gällde Emmaljungas vagnar eller om det var de märken dom hade inne. Men iaf så fick vi med åkpåsen (den som ska i sittdelen senare) gratis och den kostar annars runt 1000kr, om vi betalade hela summan på beställningen på en gång.
    I vanliga fall så betalar många en handpenning och resterande när man hämtar vagnen, men då gällde inte erbjudandet.

Sen så landar ju allt man handlar lätt över 10.000 kr och är man medlem hos dem så får man då 5%rabatt  på hela köpet. Det gäller nog iaf i hela landet =)
    Vad gäller det andra erbjudandet så vet jag inte om vi bara hade tur eller om det är så i alla deras butiker.

Okej :) Vi ska också köpa en Emmaljunga vagn på babyproffsen så vi får se om vi får samma erbjudande som er då :)
  • Joma

Gud va orolig man blir när man inte känner bäbis på samma sätt som innan! Jag vet ju att han har mycke plats å att han kan sparka inåt men man får direkt tankar i huvudet å de är riktigt jobbigt tills nästa svaga buff kommer igen! Förra veckan låg han så han sparka mig väldigt tydligt å jag såg de utanpå dessutom så de är stor skillnad denna veckan!

Såg förresten att hon som skrivit boken Att föda även har skrivit en som heter Att möta förlossningssmärtan eller rädslan va de kanske? De kan kanske va nåt för vissa av oss! ;) Tror jag ska beställa den faktiskt!

• Joma

Jag har gått upp 5 kilo tror jag de var! Går in i vecka 25 imorgon.

Var hos bm idag å mätte magen å jag låg tydligen lite i överkant. Jag var ju inte pinnsmal innan grav så kan ju vara därför. Inget alarmerande heller, 26 cm!

Hon sa även att hon hade skickat brev i början av grav men de har jag inte fått? :/ Skulle börjat äta niferex i vecka 20 varannan dag så de får jag börja med nu istället. Är de någon här som äter dem? Jag tar fortfarande lergigan Comp för illamående varje dag å vill gärna inte må MER illa! Står även att man kan bli hård i magen å jag som går på toa en gång i veckan som det är nu, hur ska de gå sen? Haha herregud jag kommer ju sprängas!

• Joma

Svart bajs låter härligt ;) haha! Men illamående då, har ni känt av de å brukar ni isåfall bli illamående lätt?

• Joma

Okej :) Jag har bråck på magmunnen också så har lite lättare för å må illa redan från början :/

När brukar ni ta dem? Vore nästan lättast på kvällen kanske, innan man lägger sig? De va ju massa restriktioner om måltider, mjölk å Gud vet mormor!

• Joma
    Sirek skrev 2013-12-07 09:23:44 följande:

Joma, har inte mått illa alls sen vecka 22. Innan kräktes jag så fort jag inte tog mina tabletter var 4e timme. Och tog jag inte tabletter så kräktes jag minst en gång i timmen under dygnets vakna timmar. Primperan var det som hjälpte mig tillslut. Så funkar inte lergigan så kanske du kan be att få testa dem istället?
    Men primperan får man väl inte ta i dem tre sista grav-månaderna? :/

Lergiganen hjälper ju mig men jag vill inte behöva ta mer än en om dagen eftersom de är koffein i dem!
  • Joma
    Sirek skrev 2013-12-07 11:46:51 följande:

åh, men be om lergigan forte då? Det är utan koffein och efedrin, men risken är att du blir trött då antar jag.

Den läkaren jag träffade sa att det står en sak i fass och något annat i deras interna info för läkare om primperan och att det inte skulle vara farligt. Fast tanken var ändå att primperanet skulle fasas ut för mig och ersättas med lergigan, så antar att lergigan är ett bättre läkemedel då? Hoppas oavsett att du slipper illamåendet snart!!
    Nej dem fick jag först å då är jag som ett levande lik :/ Kan knappt resa mig! Mindre skoj! Compen kan man iofs ta tre om dagen utan att de är någon fara så de är ju ingen ko på isen, bara ens egen känsla att man ska ta så lite som möjligt! Åh tack du :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014